Niet surfen naar eigen webserver (reloaded)

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Ok, dit is mijn nieuwe topic, dit keer met meer info
Ik heb sinds kort een eigen webserver, waar anderen via mijn ip adres heen kunnen, alleen ik zelf niet. Zelf kan ik alleen via het lokale ip (192.168.....) naar die website. Als ik mijn ip intyp krijg ik gewoon de router! Dat komt denk ik omdat ik via LAN omgeleid wordt en niet via WAN. Is het mogelijk dat ik hier iets aan kan veranderen?

Ik heb ADSL (planet internet), en een ASUS WL 500g router, waaraan zowel mijn computer als de server via kabel verbonden zitten.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:37
Daar hebben we nu een search voor uitgevonden: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Verwijderd

bij mij kan ik in mijn adsl modem (zyxell) in de commandline modus dit invoeren:

ip nat loopback on

als je ook zoiets hebt bij jou modem is daarmee je probleem opgelost. Andere manieren zijn er ook wel, maar die weet ik even niet :P

interessant topic :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je router de functie zoals de Zyxel heeft, zoals [Verwijderde gebruiker] zegt heeft, kan het. Anders zal je via een internet-proxy, of een aanpassing in je lokale dns/hosts een omweg kunnen maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Edit je host file: c:\windows\system32\etc\hosts en zet er in:
code:
1
192.168.x.x www.domein.nl

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Van de oplossingen hierboven werkt volgens mij alleen de IP-loopback optie. Voor de meeste andere oplossingen werkt het alleen als je ook een domeinnaam hebt die je dan lokaal koppelt aan je interne adres ipv het externe, maar uit de TS begrijp ik dat er geen domeinnaam, maar alleen een IP is...

Wat ik niet snap is waarom je dit een probleem vind? Het is een volkomen normaal effect van het achter een router zitten en je kunt toch altijd via het interne adres bij je server komen? Waarom zou je dat perse ook via je externe adres willen?

Edit: Mocht het je gaan om het testen van je webserver, dan kun je waarschijnlijk het beste dat via een internet-proxy testen, zoals deze: http://www.the-cloak.com/login.html (je vult dan je IP in als starting URL, bijv http://213.239.154.35 )... Dan zal je via die website zien of je webserver het doet...

[ Voor 26% gewijzigd door Cpt.Morgan op 14-08-2004 13:48 ]

Verwijderd

capt.Morgan: Het is best handig hoor. Als je bv net zoals ik pics host voor op forums enz, en je post die dan ergens, dan zie je altijd kruisjes. Dat is dus niet handig. Ik wil ook gewoon de plaatjes zien als ik die ergens post.

En dat met die host file heb ik indertijd ook geprobeerd, maar dat werkte echt niet. Ik kreeg het iig niet aan de praat.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Ik denk dat ik het bij mijn vrienden en het interne ip hou, met proxy servers en alles is me teveel gedoe...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Bij het sluiten van je vorige topic is toch uitdrukkelijk gezegd dat dit geen PNS materiaal is?

Daarnaast is dit een veel voorkomend probleem, en dus prima met de zoekfunctie te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.