Toon posts:

vervangen grafische chip laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er in het algemeenheid iets te zeggen of je een grafische chip op een moederbord van een notebook kan vervangen of verschilt dat per merk notebook/grafische chip-boer?

Ik zit er nl aan te denken om nu een notebook (die ferrari uit bestbuy guide of een Jewel maybe) te kopen met een ati 9700, maar wil graag weten of ik die evt laten kan vervangen door een ati 9800.
Of, en da's een heel andere vraag: is dat veel gedoe en veel geld wat niet in verhouding staat tot paar procentjes snelheidswinst?

Steven

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Over het algemeen (lees: altijd) zijn dat onboard dingen. Dus tenzij je heel erg goed bent met een soldeerbout...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De enige uitzondering zijn de GF2go dingen die losse chipjes waren. De rest zit allemaal onboard.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dan staat het er bij, 'de grafische chip is te vervangen'.

De meeste hebben het on-board zitten.

Als het jou lukt om van je 9800 een 6800 in je gewone computer te maken mag je het in een laptop proberen ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm....aangezien het me ooit is gelukt om met een soldeerbout het halve chassis van mijn PS2 te verkolen en onder het lood te klodderen tijdens het installeren van een mod chip, lijkt me het vervangen van een grafische chip in een notebook dus niet zo'n goed idee ;-)!

thanx

Verwijderd

Sommige Dell's hebben wel een losse videokaart, ze zijn alleen niet los verkrijgbaar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:57:
Sommige Dell's hebben wel een losse videokaart, ze zijn alleen niet los verkrijgbaar.
dat waren de gf go chips (was mede gedaan omdat ze snel kapot gingen)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 14 augustus 2004 @ 13:59:
[...]

dat waren de gf go chips (was mede gedaan omdat ze snel kapot gingen)
Ook de ATI kaarten zijn losse modules. Hier een voorbeeld van een Inspiron 8500/8600.
http://www.bay-wolf.com/8500video.htm

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:01:
[...]

Ook de ATI kaarten zijn losse modules. Hier een voorbeeld van een Inspiron 8500/8600.
http://www.bay-wolf.com/8500video.htm
Hmmm, dat wist ik niet, de Radeons die ik heb gezien waren allemaal onboard. Maar zoals weer blijkt betekend niet automatisch dat het dan allemaal zo is. Maar goed, 99% van de chips blijft toch onvervangbaar :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:57:
Jawel, ik dacht dat het ong. 1.5 jaar geleden was, maar er is eens een discussie op het Dell forum geweest, en toen bleek dat je dus toch een betere videokaart kon bestellen. (Van Radeon 9000 naar 9600 geloof. Maar koeling is natuurlijk een heel ander verhaal)

Aan TS: Ik kan je vertellen dat beide laptops geen FRU GPU's hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 14-08-2004 15:36 ]

Pagina: 1