[XP] Soundcard werkt niet meer door missend windows bestand*

Pagina: 1
Acties:

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 12:15
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn soundcard maar denk toch dat ik in het windows operating systems forum aan het juiste adres ben! Norton antivirus heeft een "trojan" gedetecteerd en het bestand "firstboot.exe" in quarantine gezet. dat bestand bleek later nodig te zijn geweest om mijn hercules fortissimo III 7.1 soundcard te laten werken. Drivers opnieuw installeren gaat ook niet meer omdat het setup programma dan begint te blaaten dat dit bestand mist. Via andere forums en de google search kan ik alleen vinden dat dit bestand gebruikt wordt om de kaart te laten werken maar verder loopt het spoor dood.

Vraag 1: is dit een .exe die bij windows hoort? zo ja, waar kan ik hem weer vandaan halen? zo nee, waar komt dit bestand dan wel vandaan?

Vraag 2: Als het bij windows hoort, hoe kan het dan dat ik het in andere winXP installaties (o.a. bij de buren) niet terug vind? Ik heb namelijk al geprobeerd (tevergeefs) om het van een andere pc af te kopieeren en dan op mijn schijf terug te plaatsen.

Extra info: het bestand zou moeten staan in: c:\windows\system32

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou het niet wellicht gewoon een van de virusbestanden zijn ? Post eens een hijackthis log ? Kan ook spyware zijn.

Kan je de geluidskaart-driver wel installeren via de add/remove hardware wizard of via Apparaatbeheer ?

Staat het bestand anders wellicht op de driver-cd ? Is de trojan wel echt weg ?

Denk dat je topic wellicht ook beter zou passen in Beveiliging & Virussen, dan in Windows Operating Systems :) Lees hierover even de Registratievoorwaarden en faq door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het zou misschien wel bij windows kunnen horen, maar bij een set componenten die je buren niet geinstalleerd hebben (Default/Complete installs enzo). Heb je al geprobeerd overnieuw de drivers te downloaden? Of te herinstalleren door rechts te klikken op de *.inf en 'install' te kiezen? Vaak is het enige dat dergelijke setups doen extra tooltjes installeren, of een mooie frontend ergens voor. De echte driver is meestal niet anders dan een of meer dlls met een .cat e.d., die je ook handmatig kan installeren.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
G33rt schreef op 14 augustus 2004 @ 13:44:
Vaak is het enige dat dergelijke setups doen extra tooltjes installeren, of een mooie frontend ergens voor. De echte driver is meestal niet anders dan een of meer dlls met een .cat e.d., die je ook handmatig kan installeren.
Dit gebeurd echter niet bij Hercules, tijdens het installeren van de nieuwste van de Hercules website word de geluidskaart netjes herkend door Windows (Plug and Play gebeuren) en wordt er gevraagd als je de drivers wilt installeren. Omdat ze niet WHQL'ed zijn. Vervolgens eenmaal drivers geinstalled, wordt control panel geladen en is alles klaar.

Verder heb ik zeer toevallig ook laatst met dat bestand zitten te prutsen. Firstreboot.exe lijkt idd gewoon bij de Hercules Fortissimo III 7.1 geluidskaart te horen.
Zoals we hier zien. Staat het ook daadwerkelijk voor het gebruik van de Hercules kaart, echter toen ik het bestand verwijderde werkte mijn geluidskaart gewoon nog naar behoren. :/

Aangezien ik hier lees dat jij er problemen mee hebt, laat ik het bestand de volgende keer mooi in quarantine staan.

Ook hier staan nog een keer een melding van:
Herucles Audio tool for the Hercules Game Theater XP soundcard. Available via Start -> Settings -> Control Panel

Note: Wel vind ik vreemd dat ik voor het installeren van SP2 hier geen last van had, toen werd FirstReboot.exe helemaal niet herkend door Norton, nu echter wel :X

Windows XP Professional (SP2)
Hercules Fortissimo III 7.1

edit:

een kleine toevoeging ;)

[ Voor 38% gewijzigd door rlkz op 14-08-2004 14:06 ]

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
slash24 schreef op 14 augustus 2004 @ 12:59:
Vraag 1: is dit een .exe die bij windows hoort? zo ja, waar kan ik hem weer vandaan halen? zo nee, waar komt dit bestand dan wel vandaan?

Vraag 2: Als het bij windows hoort, hoe kan het dan dat ik het in andere winXP installaties (o.a. bij de buren) niet terug vind? Ik heb namelijk al geprobeerd (tevergeefs) om het van een andere pc af te kopieeren en dan op mijn schijf terug te plaatsen.

Extra info: het bestand zou moeten staan in: c:\windows\system32
Aangezien hij nu verdwenen is bij jou, heb ik hem even online gezet.
Download

Let wel ! Ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen op welke manier dan ook !!... dus ook downloaden, installeren en alle denkbare handelingen.
En zoals Norton hem herkend als een "Trojan" is dit natuurlijk ook helemaal geheel op eigen risico ;)

Deze firstreboot.exe heb ik uit system32 map gekopieerd vanaf een Windows XP Professional (SP2) installatie met een Hercules Fortissimo III 7.1 en Hercules Crystal Sound Drivers v609 van de Hercules website.

suc6 :)

[ Voor 5% gewijzigd door rlkz op 23-10-2004 16:50 ]

I browse with Vivaldi

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11 12:15
x86-based schreef op 14 augustus 2004 @ 14:25:
[...]

Aangezien hij nu verdwenen is bij jou, heb ik hem even online gezet.
Download

Let wel ! Ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen op welke manier dan ook !!... dus ook downloaden, installeren en alle denkbare handelingen.
En zoals Norton hem herkend als een "Trojan" is dit natuurlijk ook helemaal geheel op eigen risico ;)

Deze firstreboot.exe heb ik uit system32 map gekopieerd vanaf een Windows XP Professional (SP2) installatie met een Hercules Fortissimo III 7.1 en Hercules Crystal Sound Drivers v609 van de Hercules website.

suc6 :)
Hartelijk bedankt, zal hem vanavond downloaden en uittesten. Heb op dit moment de kaart weer draaiend ZONDER de firstreboot.exe file en alles lijkt naar behoren te werken. Ik ben alleen wel benieuwd waar deze file nu voor nodig is. Ik zal er eens mee experimenteren en laat het jullie nog wel even weten als ik iets meer info vind.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

dit telt ook hier, voor een game theater xp ... vroeger nooit problemen met dit bestand.. nu ineens errors van norton... gedelete in veilige modus, scan gedaan met norton, nix gevonden

reboot en alles terug ok

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37
Dit probleem had ik dus ook, ik heb hierover contact opgenomen met Symantec en deze detectie is dus nu weer verwijderd.
I received word today that Security Response has reviewed this file
and detection has been removed. The update should occur in the
Intelligent Updater released today or at the very latest on Monday.

On behalf of Symantec Security Response, thank you for submitting the
file so we could get this corrected.

If you need additional assistance with this problem, please let us
know.

Regards,

Charlie Stahl
Symantec Technical Support
firstreboot.exe heeft trouwens iets te maken met de koptelefoondetectie als Windows start geloof ik.

• rlkz
  • Niet online
I received word today that Security Response has reviewed this file
and detection has been removed. The update should occur in the
Intelligent Updater released today or at the very latest on Monday.

On behalf of Symantec Security Response, thank you for submitting the
file so we could get this corrected.

If you need additional assistance with this problem, please let us
know.

Regards,

Charlie Stahl
Symantec Technical Support
_/-\o_

prachtig werk van Symantec, en idd hij wordt niet meer herkend als een virus/trojan.

*iig, bij mij wordt hij niet meer herkend :9

I browse with Vivaldi

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen - ik ga dit topic dan ook nog even verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen
Pagina: 1