Toon posts:

[HT] Remote controlled electrisch projectiescherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via een faillisementsverkoop een aantal electrische projectieschermen op de kop kunnen tikken. Gemakt dient de mensch dus ik wil nu graag mijn scherm van afstandsbediening voorzien 8)

Ik wil graag weten welke tweakers hun electische Home Theater scherm met behulp van een remote control aansturen en hoe jullie dat hebben opgelost? Zijn er standaard setjes te koop of hebben jullie zelf wat in elkaar geprutst? Radiografisch of Infrarood? Etc.. Pix/specs zijn natuurlijk ook welkom!

Verwijderd

normaal heeft de projector een trigger (een 12v vanuit een mini-jack), dus waarom afstandbediening? Projector aan scherm naar beneden, projector uit...

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
al eens gekeken wat je met een X10 setje kan maken ? volgens mij moet het daar wel mee lukken ....

Of misschien zelfs al met klik aan klik uit set van de bouwmarkt, weet niet wat voor signaal hij nodig heeft ....

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 19:15

Elektronicanet

Leds do it!

X10, je moet de module gebruiken voor rolluiken, omdat die een chip erin heeft die onthoudt wanneer het scherm omhoog en omlaag is.

Benodigdheden (zie elekhomica.nl):
- SW10 zonweringschakelaar à 64,95
- Omzetter X10 signaal naar RF signaal, TM-13 à 37,95
- Afstandsbediening, mooiste is natuurlijk de Easytouch35, à 73,95, deze heeft een touch screen.

Voor evt. vragen om aan te sluiten kun je me mailen :)

[ Voor 70% gewijzigd door Elektronicanet op 14-08-2004 17:10 ]

Nederlander in België

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 20:44

Atmoz

Techno!!

Zelf maken. Heel makkelijk en goedkoop met bepaalde chips die er op de markt zijn. 1 chip verstruurd infrarood code, de andere chip ontvangt hem en maakt een uitgang hoog/laag. Hier koppel je een microcontroller aan die de motor van het scherm regelt.

Waarschijnlijk zitten er ook 2 microswitchen op het scherm die aangeven of het open/dicht is. Als je iets van electronica afweet heb je het dus zo gemaakt.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
X10 ziet er erg interessant uit, het nadeel is alleen dat je een vermogen betaalt voor al die modules.. Ik kreeg net van een vriend de tip om bij Gamma een module te halen waarmee je een garagedeur kunt openen, inclusief afstandsbediening ben je dan nog geen 40 euro kwijt.. Ik ga maandag even kijken daar, klinkt wel erg interessant... Andere tips en suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom!
Pagina: 1