Inbranden beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Een paar weken geleden zat ik in een videozaal met beamer. Voor de video begon werdt een standaard scherm geprojecteerd met Niet roken/Niet Bellen/Enz logo's. Tijdens het kijken van de video leek het wel of deze logo's ingebrandt waren in de projector, bij lichte beelden waren de logo's in inverse kleuren zichtbaar. Het leek wel alsof de rode pixels niet volledig mee konden doen en dus het wit een beetje blauw/groen werdt op de plekken waar die logo's hadden gestaan.

Het lijkt er op dat door de hitte van de projectorlamp het lcd schermpje in de beamer enigzins slijt. Het kan natuurlijk ook zijn dat het LCD scherm om andere redenen slijt, dan zouden TFT beeldschermen hier ook last van moeten hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat het scherm zelf (het witte doek) verkleurd, maar het leek er niet op dat dit het geval was.

Aangezien dit mij enigzins verbaasde, vraag ik of er meer mensen zijn die dit probleem eerder zijn tegen gekomen en of hier iets tegen te doen is (behalve een screensaver natuurlijk :) )

Too many people, making too many problems

Verwijderd

ligt i.m.o. toch gewoon aan het scherm :?

Kijk, het kan wel dat het door de beamer komt maar, dan moet je proberen of je hem verder van het scherm af kan zetten :) oef :+

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
ligt i.m.o. toch gewoon aan het scherm :?
Volgens mij niet, toen het licht weer aan was heb ik even het doek van dichtbij bekeken. In mijn schaduw zag het doek er prima uit. En de afstand tussen beamer en doek zag er ook goed uit.

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Ik heb een bijbaantje op de Audio visuele Ondersteuning van het Erasmus MC, ik studeer daar, en tjdens mijn eigen college´s bedien ik de beamer e.d. Ik werk dus veel met beamers en heb zoiets nog nooit gezien!! Ik denk zelf dus dat je toch eens een ander scherm moet proberen. (of een witte muur). De afstand ban de beamer tot het scherm heeft hier volgens mij niets mee te maken!! Ook heb ik nog nooit een ingebrand TFT scherm gezien, dus dat lijkt me sterk. (ingebrande CRT monitoren daarentegen. Zag er pas nog een, en dat was een HP S7500, dus een redelijk nieuw en goed scherm!!)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
CRT beamers kunnen inderdaad inbranden (net zoals CRT-monitoren)

Weet je zeker dat het een LCD/DLP projector was?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Barco's hebben soms wel last van inbranden, maar die herken je vrij gemakkelijk.
(Grote kast met 3 lenzen, rood groen en blauw)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:03:
Ook heb ik nog nooit een ingebrand TFT scherm gezien, dus dat lijkt me sterk. (ingebrande CRT monitoren daarentegen. Zag er pas nog een, en dat was een HP S7500, dus een redelijk nieuw en goed scherm!!)
TFT schermen kunnen wel inbranden.
Er is hier een topic over geweest: TFT monitor ingebrand

Verwijderd

Ok, ik zei dat ik het nog niet had gezien en dat hrt me sterk leek, niet dat het niet kon, maar ik heb ook bijbaantje op een afdeling systeembeheer, en daar is het nog nooit gebeurd, terwijl de gebruikers daar niet echt zuinig zijn op hun spullen.
Pagina: 1