VIA 4 in 1 driver install error .

Pagina: 1
Acties:

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:38
(jarig!)
Mijn mobo is een

MSI K7T Turbo RAID- MS6330

Ik heb deze file gedownload

http://us-download2.msi.com.tw/support/dvr_exe/VIA_4in1.exe

Zodra ik de install file aanklik krijg ik een error en weet niet wat ik ermee aanmoet, normaal gesproken kon ik altijd VIA drivers installeren.

VIAHyperion4in1451v

"C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. The system file is not suitable for running MS-DOG and Microsoft Windows applications. Choose 'close' to terminte the appication"

Ik heb de file hiervandaan

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=100&kind=1

nou check maar, ik gebruik Windows XP, en daar is de file ook voor bedoelt..dus eh...iets ontgaat me nou,maar ik zou toch graag deze drivers installeren.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer ze eens van www.viaarena.com te downloaden en installeren. Zelfde foutmelding?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• devilsnight
(jarig!)
Exact dezelfde :(

Die link werkt trouwens nu niet,maar ik vond via google ook die ViaArena.

[ Voor 70% gewijzigd door devilsnight op 14-08-2004 21:56 ]

Verwijderd

Hing hier niet een Servicepack-verhaal aan vast? Die usb-modems van Versatel hadden problemen met de VIA-chipset, en om dat probleem te omzeilen moest je SP1 installeren, en daarna de drivers halen bij ViaArena.

Dus als je SP1 niet hebt geinstalleerd, even doen, en daarna nog eens proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 21:58 ]

• devilsnight
(jarig!)
Service Pack 1? Nou, die heb ik een lange tijd geleden al geinstalleerd, dus dat is het niet. Echt raar hoor, normaal gesproken kon ik zonder problemen VIA 4 in 1's installeren.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

www.viaarena.com is nu even down. Daar staan ook de zogenaamde 'retro' drivers op. Deze kun je beter gebruiken i.c.m. een oudere chipset. In jouw geval een KT133 chipset.

Retro drivers zijn niets anders dan oudere drivers. Deze bijvoorbeeld: Download

Als dit ook allemaal niet helpt, moet je dat autoexec.nt maar verwijderen. Volgens mij heb je dit bestand niet nodig. Maar maak voor de zekerheid maar eerst een back-up van het bestand, zodat je 'm later weer terug kunt zetten.

Virussen en spyware heb je ook geen last van?

[ Voor 32% gewijzigd door PD2JK op 14-08-2004 22:13 ]

• devilsnight
(jarig!)
Van virussen en spyware geen last. Anyway, het werkt nu, wel vreemd alleen.

Ik zocht dus naar Autoexec.nt die in Windows/system32 zou moeten staan, stond ie niet, hij stond wel in windows/repair, ik gooide die file naar system32 , en run die install file van VIA en 't werkt :P

EDIT, nee error :(

Unable to find the .INF source file. Check the /i switch on the setup command line.

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 15-08-2004 15:06 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Aan de hand van dit topic: VIA bus master IDE drivers:Krijg ze niet geinstalleerd.

Probeer de Promise 20265R RAID controller drivers eens. :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Meestal worden de drivers eerst uitgepakt naar een tempdir in je profiel van XP, daar staan dan ook *.inf files. Kijk of je via deze weg de via drivers kan installeren ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

http://www.viaarena.com/?PageID=340

die moet je hebben de miniport want die andere is niet nodig als je de 4 in 1 al heb geinstalleerd

Verwijderd

Hello.

Okay, Ik zit hier dus met hetzelfde probleem. Blijkbaar heb je het toch kunnen oplossen, want ik vind hier geen posts meer terug, dus pleaaaase laat me weten hoe je dit hebt klaargekregen.

Groetjes,
Bart.
Pagina: 1