Goed,
Ik heb nu eindelijk een nieuw modem. Ik heb hieronder een mail gestuurd naar
Athome. En het antwoord dat ik krijg. Het is nu een paar dagen stabiel en de snelheden zijn goed. 500kb/sec + soms zelfs tegen de 600.
Upload tegen de 60. Ik ben happy. Behalve de manier waarop alles gegaan is.
Ik ben benieuwd naar mijn telefoonrekening want de monteur kwam niet op tijd daar was weeeeer een telefoontje voor nodig.
Ik hoop dat ik nu weer een tijdje klaar ben met het gezeur.
Een kennis van me in tilburg zuid zit met het zelfde komt met z'n com21 breedband abbotje niet verder dan 250Kb/sec is al ruim 2 mnd met @home bezig voor een nieuw modem maar krijgt dus steeds te horen dat het aan zijn systeem ligt.
Ik woon in Tilburg zuid en mijn snelheden zijn, als ie het dan doet, goed.
Altijd al. Misschien net in de verkeerde straat?
Mijn mail:
Geachte lezer,
Al enige weken heb ik last van een uitvallende verbinding.
Ik ben zelf werkzaam in de ICT als systeem analyst en dus heb ik eerst gekeken of het probleem aan mijn kant ligt. Dit bleek niet het geval. Ik heb de helpdesk regelmatig gebeld en ik denk dat ik daar voor zo'n 20 euro aan verbeld heb om iets voor elkaar te krijgen.
(laatste belletje 24 minuten en 34 seconden = ? 2,43 (voor een probleem dat ik niet veroorzaakt heb!!!!!)
Doe dit soort telefoontjes x een stuk of 10 en .................... 20 euro verbeld. Bovenop de 44 euro per maand voor een internetverbidning die het niet doet.
De zeldzame keren dat ik even internet had heb ik o.a. op het forum van
www.tweakers.net gekeken en daar heb ik o.a. uitgevonden dat mijn probleem zich vaker voor deed en dat de oplossing een nieuw modem was.
Dus heb ik daar weer over gebeld, want als ik een e-mail stuurde dan kreeg ik een mailtje terug dat dit soort zaken niet per e-mail afgehandeld worden.
Daar verdiend u geen 0,10 cent per minuut mee. enz enz.
Ik zal de details verder besparen maar het komt er op neer dat ik de afgelopen 4 weken geen internet had. Maar dat als ik 3 keer opnieuw opstarte ik even mocht internetten voor een paar uurtjes.
Er is een monteur langs geweest die op het moment kwam toen het spul het weer even deed en ook niet veel meer kon doen dan hier en daar een koperdraadje wegknippen en wat kabels opnieuw in hun stekker helpen. Dit gaf niet het gewenste resultaat want een half uur na zijn vertrek viel het weer uit.
De monteur suggereeerde me ook al dat het waarschijnlijk aan het modem zou liggen. Maar die kreeg je pas als de monteur langs was geweest. Dus ik heb na zijn vertrek weeeeeeeeeeeeeeer gebeld en tadaa ik krijg een nieuw modem.
Wat een verspilling van tijd (het uwe en het mijne) geld (het uwe en het mijne)
Ik heb een punt hoofd, een gloeiend oor van al het bellen, en er flink de P in. En het magische woord ADSL knetterd steeds vaker in mijn hoofd. Ik heb nu eindelijk een nieuw modem. Bij het toezeggen van het modem moest ik alle brieven negeren die er in zouden zitten over "Welkom bij Athome" en "Jammer dat u uw abonnement opzegt" bij de retourdoos. Er zou een uitleg bij zitten over hoe het aangesloten moest worden en waar het oude modem naar toe moest. Er zat dus niks bij. Het modem, de garantiebepalingen van het modem en de waarschuwing dat als ik hem in bad gebruik dat de garantie vervalt. Verder niks. Nada nop.
Waar ik het oude modem heen moet sturen weet ik dus ook niet.
Tot dat iemand me dat verteld. ligt ie bij mij.
lekker geregeld. Ik ben niet echt blij met deze gang van zaken en ik verwacht dan ook een tegemoetkoming. Ik wacht hierin uw voorstel af.
Met vriendelijke groeten,
Bluesbrother
(echte naam bekend bij de redactie)
Tilburg
ATHome Antwoord:
Geachte heer, mevrouw Bluesbrother,
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u als volgt informeren.
Uiteraard begrijpen wij dat deze situatie ongemak heeft veroorzaakt en wij bieden u hiervoor dan ook onze oprechte excuses aan.
Wij sturen u zo spoedig mogelijk een modemretourdoos. Uw modem plus stroomadapter dient u in deze doos (kosteloos) te sturen naar:
Essent
Antwoordnummer 1171
4700WB Roosendaal
Het versturen van het modem is kosteloos. Wij raden u aan om een verzendbewijs te vragen op het postkantoor.
Bij eventueel contact met onze klantenservice verwijst u naar het volgende referentienummer: ********.
U komt in aanmerking voor een evenredige vergoeding van de abonnementskosten indien u door werkzaamheden aan het netwerk, storingen of problemen met het modem, geen gebruik heeft kunnen maken van uw internetverbinding. Wanneer de storing meer dan 48 uur heeft geduurd, u de storing bij ons heeft gemeld en wanneer @Home verantwoordelijk is voor het ontbreken van de verbinding, heeft u recht op deze vergoeding.
Volgens onze gegevens bent u gedurende een periode van 17 dagen offline geweest, deze dagen worden verrekend met de factuur van oktober.
@Home geeft geen restitutie voor de gemaakte telefoonkosten, dit is conform onze Algemene Voorwaarden (art. 11.4). Tijdens het tot stand brengen van de verbinding met onze klantenservice wordt uitdrukkelijk vermeld dat het telefoonnummer niet gratis is, door het behouden van de verbinding gaat u akkoord met deze kosten.
Mocht u nog vragen hebben, kunt u ook terecht op onze online help via
http://help.home.nl/.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
@Home,
Afdeling Klachtafhandeling
--------------------------------
Greetz
Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.