Wil van mijn laatste vakantiegeld eigenlijk toch nog een dvdbrander aan gaan schaffen. Na zelf wat research gedaan te hebben is mijn oog op bovenstaande 2 modellen gevallen. Waarvan ik bij de plextor dan de gelijkwaardige voor ogen heb als de NEC. Zelf gaat mij voorkeur uit naar de NEC, mede ivm de dual layer schrijving. Is dit een goede keuze, of kan ik beter wat meer geld neerleggen voor een betere brander? En zo ja waar moet ik op letten (beide branders kunnen zowel + als - branden)
Verwijderd
ik heb al de nec-1100 en de nec-1300 gehad en ga nu geheid zeker weer een 2510 kopen. nooit geen problemen mee gehad en heb al zeker 400 dvd's gebrand. de andere heb ik verkocht aan vrienden en doen het tot op heden nog steeds prima! heb zelf ook ooit een plextor cd brander gehad maar op dit moment heb ik het idee (gezien de reactie van andere) dat plextor inhoudelijk misschien betere onderdelen bevat of de firmware is misschien beter maar plextor schiet zijn doel een stuk voorbij doordat de technische levensduur veeel langer is dan de economische en dat is dus weggegooid geld vind ik...
en weet het niet hoor maar is - nu tegenwoordig niet een beetje verleden tijd... denk dat daar het nu iedereen wel onderhand over eens is als we kijken naar marktpercentages...
en weet het niet hoor maar is - nu tegenwoordig niet een beetje verleden tijd... denk dat daar het nu iedereen wel onderhand over eens is als we kijken naar marktpercentages...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 12:35 ]
maar waarom ga jij dan voor de 2510 en niet voor de 3500, aangezien ik in de pricewatch zie dat het prijsverschil tussen deze 2 maar ongeveer 20 euro is?
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar dat lijkt me dan eigenlijk niet de reden?
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar dat lijkt me dan eigenlijk niet de reden?
Verwijderd
@Mich007
klopt.... niet gezien. 3500 is idd beter. maar het ging ook om de vergelijking plextor - NEC.
klopt.... niet gezien. 3500 is idd beter. maar het ging ook om de vergelijking plextor - NEC.
Verwijderd
Lol, ik ga ook van m'n vakantiegeld een dvd brander kopen. En ik zat te kijken naar de Nec's, de specs ervan zijn zeer goed vooral de 3500a ( die ik ook ga kopen ). Maar wat ik dan niet snap is dat de 1100a 119 euro is, en de 3500a maar 84 euro ? ( tenminste als ik het goed herinner ).
En waar moet je nou voornamelijk bij kijken bij een dvd brander. Ik heb zelf gekeken naar :
- Snelheid
- Dual Layer
- Acces time
- +/- brander
En waar moet je nou voornamelijk bij kijken bij een dvd brander. Ik heb zelf gekeken naar :
- Snelheid
- Dual Layer
- Acces time
- +/- brander
Die dingen je opschrijft om naar te kijken zijn wel leuk maar niet echt de belangrijkste. Je moet uiteraard eerst kijken naar de BRANDKWALITEIT. Je heb niets aan een brander die slecht gebrande cd/dvd's maakt. Wacht dacht je van CD/DVD-ERRORCORRECTIE. Als je cd/dvd's gaat rippen moet je brander wel de fouten kunnen corrigeren anders komen ze ook je copie/backup. Tegenwoordig kunnen zowat alle dvd-rom's en standalone dvd-spelers +/- lezen dus +/- van je brander maakt ook niet zoveel uit.Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 12:58:
Lol, ik ga ook van m'n vakantiegeld een dvd brander kopen. En ik zat te kijken naar de Nec's, de specs ervan zijn zeer goed vooral de 3500a ( die ik ook ga kopen ). Maar wat ik dan niet snap is dat de 1100a 119 euro is, en de 3500a maar 84 euro ? ( tenminste als ik het goed herinner ).
- Snelheid
- Dual Layer
- Acces time
- +/- brander
Van de 3500 is volgens mij nog geen review beschikbaar. De NEC 2500/2510 worden veel gekocht omdat deze een uitstekende brandkwaliteit hebben, de ripkwaliteit is minder.
Ik zou eerst even een positieve review afwachten voordat je een 3500 koopt. Wordt die slecht gereviewd, ga dan op zoek naar een andere brander die 4 speed DL aankan. Of koop een NEC 2510. En anders kun je ook nog voor BenQ gaan, die hebben ook een uitstekende 16 speed brander die ook DL doet.
Plextor heeft voor mij persoonlijk afgedaan, omdat mijn eerste brander (6 jaar geleden) een plextor was, en die heeft het veel te snel begeven, ondanks dat dat ding toen fl1000, heeft gekost.
Ik zou eerst even een positieve review afwachten voordat je een 3500 koopt. Wordt die slecht gereviewd, ga dan op zoek naar een andere brander die 4 speed DL aankan. Of koop een NEC 2510. En anders kun je ook nog voor BenQ gaan, die hebben ook een uitstekende 16 speed brander die ook DL doet.
Plextor heeft voor mij persoonlijk afgedaan, omdat mijn eerste brander (6 jaar geleden) een plextor was, en die heeft het veel te snel begeven, ondanks dat dat ding toen fl1000, heeft gekost.
Plextor is kwalitatief goed. Alleen de prijzen van hun produkten liggen veel te hoog in vergelijking met andere merken, daarbij blijven ze technologies achter op de rest, zoals BenQ, NEC, Lite On etc.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Afgezien van de kwaliteit telt ook mee dat voor de NEC diverse third-party firmware's te krijgen zijn waarmee je meer uit je DVD brander kan halen. Mocht dit interessant voor je zijn, dan is een NEC je keuze. Zo niet, dan moet je puur op kwaliteit gaan selecteren.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Klopt inderdaad MEGATRON. Maar aan de andere kant hoef je je daar ook niet echt druk om te maken want ze vallen wel binnen de specificaties (tolerantie) van wat toegestaan is.MEGATRON schreef op 14 augustus 2004 @ 13:14:
[...]
Die dingen je opschrijft om naar te kijken zijn wel leuk maar niet echt de belangrijkste. Je moet uiteraard eerst kijken naar de BRANDKWALITEIT. Je heb niets aan een brander die slecht gebrande cd/dvd's maakt. Wacht dacht je van CD/DVD-ERRORCORRECTIE. Als je cd/dvd's gaat rippen moet je brander wel de fouten kunnen corrigeren anders komen ze ook je copie/backup. Tegenwoordig kunnen zowat alle dvd-rom's en standalone dvd-spelers +/- lezen dus +/- van je brander maakt ook niet zoveel uit.
Dan nog heb ik liever een brander die een max van tussen de 0-50 PI-errors heeft als 1 die 200-300 PI-errors heeft.Mad_Manic schreef op 14 augustus 2004 @ 16:03:
[...]
Klopt inderdaad MEGATRON. Maar aan de andere kant hoef je je daar ook niet echt druk om te maken want ze vallen wel binnen de specificaties (tolerantie) van wat toegestaan is.
[ Voor 12% gewijzigd door Nilco op 14-08-2004 16:57 ]
Ze staan mee aan de basis van veel van die nieuwe technieken, en hebben wel wat te roeren in de pap. Ze hebben een naam hoog te houden, en als dit ze dan meer tijd kost om een érg degelijk product op de markt te brengen, wat dan nog ?_Dune_ schreef op 14 augustus 2004 @ 13:43:
Plextor is kwalitatief goed. Alleen de prijzen van hun produkten liggen veel te hoog in vergelijking met andere merken, daarbij blijven ze technologies achter op de rest, zoals BenQ, NEC, Lite On etc.
Ik denk dat Plextor nooit technologisch achterligt, maar hun producten gewoon langer in productie zijn.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Daar kun je inderdaad erg gelijk hebben, de kwaliteit is uiteindelijk dan ook vaak uitstekend bij Plextor. Alleen schijnen ze een serie van de eerste DVD branders gehad te hebben die een vrij hoge uitval hadden. Maar deze werden dan ook vrij snel vervangen.Mizitras schreef op 20 augustus 2004 @ 11:01:
[...]
Ze staan mee aan de basis van veel van die nieuwe technieken, en hebben wel wat te roeren in de pap. Ze hebben een naam hoog te houden, en als dit ze dan meer tijd kost om een érg degelijk product op de markt te brengen, wat dan nog ?
Ik denk dat Plextor nooit technologisch achterligt, maar hun producten gewoon langer in productie zijn.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Ik zou nog ff wachten met het aanschaffen van de NEC 3500
Pioneer heeft namelijk ook een nieuwe opvolger gebouwt de 108
Er word momenteel een Review geplaatst op :
http://www.flashman.dsl.pipex.com/Pioneer-NEC_05.htm
Pioneer heeft namelijk ook een nieuwe opvolger gebouwt de 108
Er word momenteel een Review geplaatst op :
http://www.flashman.dsl.pipex.com/Pioneer-NEC_05.htm
Verwijderd
Heeft het eigenlijk zin om een 16x burner te kopen als er nog geen 16x speed DVD media verkrijgbaar is?! Ik vraag mij ook af of de brandkwaliteit wel even goed blijft bij 16x?
Wat zal overigens de prijs zijn van die 3500 (of is die al verkrijgbaar)? Ik heb die nog nergens gezien. Ook raar dat de 2510 nog maar juist uit is en er al een nieuw model komt. Is die 2510 dan minder goed ofzo dat ze nu een nieuw model uitbrengen?!
En uiteraard heb je ook software nodig die de burner ondersteund. Ik vraag mij af of Nero de 2510 al officieel ondersteund?
Edit: wat de prijs betreft, bij ons in de buurt kost de de Plextor PX712A 166 euro. Gaat die 3500 ook zoveel kosten?
Wat zal overigens de prijs zijn van die 3500 (of is die al verkrijgbaar)? Ik heb die nog nergens gezien. Ook raar dat de 2510 nog maar juist uit is en er al een nieuw model komt. Is die 2510 dan minder goed ofzo dat ze nu een nieuw model uitbrengen?!
En uiteraard heb je ook software nodig die de burner ondersteund. Ik vraag mij af of Nero de 2510 al officieel ondersteund?
Edit: wat de prijs betreft, bij ons in de buurt kost de de Plextor PX712A 166 euro. Gaat die 3500 ook zoveel kosten?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 03:23 ]
Verwijderd
Nec 3500: kost rond de 85euroVerwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 02:58:
Heeft het eigenlijk zin om een 16x burner te kopen als er nog geen 16x speed DVD media verkrijgbaar is?! Ik vraag mij ook af of de brandkwaliteit wel even goed blijft bij 16x?
www.sallandautomatisering.nl
www.informatiqe.nl
Verwijderd
Ik heb maar even een stukje research voor je gedaan:Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 02:58:
pricewatch: NEC ND-3500 16x (Dual-layer)
De 3500 zal wel zo snel uitgekomen zijn omdat hij denk ik gewoon geodkoper is om te produceren (hetgeen niet betekend dat hij slechter is, goedkoper betekent vaak minder onderdelen, waardoor er ook nog eens minder kans is op fouten). De 2510 is in feite gewoon een 2500 en uitgebracht om denk ik de 2500 nog even in stand te houden totdat de 3500 goed beschikbaar is.
Verwijderd
Ondersteund Nero 6 die 3500 al, want bij ons worden al die NEC writers zonder software geleverd? Ik geloof dat zelfs de 2510 nog niet in de lijst van ondersteunde modellen staat van Nero 6?! Plextor PX712 komt met Nero 6 enzo, wat toch handig is, maar die drive is uiteraard daardoor wel wat duurder. Of is het zo dat de NEC 3500 met software verkocht gaat worden. Welke software zit er dan bij?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 02:11 ]
Verwijderd
De snelheid van de NEC en de PLEXTOR hebben geen verdere invloed op NERO.Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 02:09:
Ondersteund Nero 6 die 3500 al, want bij ons worden al die NEC writers zonder software geleverd? Ik geloof dat zelfs de 2510 nog niet in de lijst van ondersteunde modellen staat van Nero 6?! Plextor PX712 komt met Nero 6 enzo, wat toch handig is, maar die drive is uiteraard daardoor wel wat duurder. Of is het zo dat de NEC 3500 met software verkocht gaat worden. Welke software zit er dan bij?
De branders worden gewoon als 16 X en 12 X aangemerkt..
Beide werken op hun brand snelheid !! Dus de NEC 16 X ramt ie een dvd vol en de Pioneer 12 X. Media zijn er genoeg voor.. Ik heb de pioneer op me werk en brand de roze arita's geschikt voor 4 X op 8 X. Hogere snelheden heb ik nog niet geprobeerd.
heb gisteren mijn 3500 binnen gekregen met Nero 6........heb nog geen tijd gehad om hem erin te zetten, maar ga ik morgen doen....dan zal ik hem ook gaan testen, en horen jullie het resultaat
Verwijderd
ik wil graag de NEC 3520 maar zit nog met wat vragen
wanneer komt hij nou eens? (is al heel lang geleden aangekondigd) daarom wil ik ook deze mede omdat hij sneller is (vooral met +/-RW schijfjes)
daarnaast hoop ik dat hij dual layer sneller kan fikken en misschien ook dual layer - schijfjes (ook een en ander over gehoord)
en aangezien dual layer discs nog vrij prijzig zijn moet ik me nog maar ff met de NEC1300 redden
wanneer komt hij nou eens? (is al heel lang geleden aangekondigd) daarom wil ik ook deze mede omdat hij sneller is (vooral met +/-RW schijfjes)
daarnaast hoop ik dat hij dual layer sneller kan fikken en misschien ook dual layer - schijfjes (ook een en ander over gehoord)
en aangezien dual layer discs nog vrij prijzig zijn moet ik me nog maar ff met de NEC1300 redden
Verwijderd
Als je eens de search gebruikt, zou je meer vinden. Zelfs op de NEC site staat wanneer hij leverbaar wordtVerwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:02:
ik wil graag de NEC 3520 maar zit nog met wat vragen
Dan wordt dit topic: [rml][ Discussie] NEC ND-3520A 16x Dual Layer DVD±RW brander[/rml]
Ook verder aangevuld
Pagina: 1