Toon posts:

FTP Server alleen bereikbaar met IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een heel raar probleem. Ik heb hier achter een router mbv NAT een FTP server draaien (op port 21). Er zijn twee mensen in Nederland die deze server gewoon kunnen bereiken met FTP clients, Internet Explorer, dos etc.

Maar de server draait voornamelijk voor iemand in Roemenie. Deze kan de server wel bereiken met Internet Explorer, maar niet met FTP Clients :? . Ik heb CuteFTP Pro en FlashFXP laten proberen en bij die laatste ook echt alle instellingen zitten varieren. Het leek mij een probleem met PASV maar dat was het dus ook niet. Verbinden lukt overigens wel, maar de listing doorgeven gaat niet ('listing error - socket 10060').

Omdat IE geen resuming ondersteunt en langzamer lijkt te zijn zou ik toch graag die clients willen zien werken. Ik begrijp er zelf helemaal niks van moet ik zeggen...iemand hier wel een idee?

Verwijderd

't enige wat ik meteen kan bedenken, zit 'm inderdaad in 't feit dat IE al dan niet passive staat, en de clients dan 't omgekeerde... maar dat heb je al geprobeerd zeg je...

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 11:45:
(...)
Het leek mij een probleem met PASV maar dat was het dus ook niet. Verbinden lukt overigens wel, maar de listing doorgeven gaat niet ('listing error - socket 10060').
(...)
worden de poorten geforward..?

ik kan mij herrinneren dat wanneer je passive ftp gebruikt dat je (in iedergeval bij serv-U) een reeks poorten moest opgeven om te kunnen verbinden, anders gaf hij ook een listing error...

Verwijderd

Topicstarter
Alleen port 21 wordt geforward. Wat moet er nog meer geforward worden dan? En het werkt dus wel met flashFXP als anderen inloggen (zonder PASV), dat maakt het zo vaag...

Die anderen zitten overigens zelf ook achter NAT, dat is de enige overeenkomst. Maar dat kan toch niet uitmaken..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 13:12 ]

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb zelf poorten 20 en 21 geforward staan, vanwege deze opsomming van het IANA:

code:
1
2
3
4
ftp-data         20/tcp    File Transfer [Default Data]
ftp-data         20/udp    File Transfer [Default Data]
ftp              21/tcp    File Transfer [Control]
ftp              21/udp    File Transfer [Control]

Er zijn mensen die vinden dat je alleen port 21 hoeft te forwarden, maar waarom maakt port 20 dan ook deel uit van het protocol?
FTP werkt bij mij vlekkeloos achter NAT, dus doe er je voordeel mee. Succes!

[ Voor 21% gewijzigd door Concrete op 14-08-2004 13:27 ]

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Concrete schreef op 14 augustus 2004 @ 13:22:
Er zijn mensen die vinden dat je alleen port 21 hoeft te forwarden, maar waarom maakt port 20 dan ook deel uit van het protocol?
Omdat poort 20 de standaard data poort is op de CLIENT in active mode en niet op de server... Daarom maakt het wel deel uit van het protocol, maar is het niet nodig hem te forwarden...

Ontopic: in PASSIVE mode geeft de server aan via welke SERVER-poort er een data connectie gestart zal worden (in active mode loopt de data connectie via een poort op de client).. Je zult dus in je server-software op moeten geven welke poorten hiervoor beschikbaar zijn en zorgen dat die ook geforward worden naar het interne IP waar de FTP draait...

In active mode is de standaard data poort (client-side) poort 20, maar afhankelijk van hun verbinding met het internet... zal poort 20 bij de nederlanders wellicht wel goed geinterpreteerd worden, maar bij de roemeen niet, wat kan verklaren waarom het bij hen niet werkt. Nog een beetje raar dat het met IE wel werkt, maar toch de moeite waard om eens te proberen...

[ Voor 56% gewijzigd door Cpt.Morgan op 14-08-2004 14:04 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Zit die gast in Roemenie soms stiekem ook achter een router?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ja toevalig wel... dat is de grote probleem (is pas acheraf bekend gemaakt) met een server. Dus eerst de kabel modem en dan komt die server wat de internet weer splitst (in) over drie pc`s verder.

De instellingen zouden verder in die server aangepast moeten worden, of anders diens firewall uit gezet moet worden.(of anders geconfigureerd te worden voor ftp ontvangst)

Ik wil wel zeggen dat mijn ftp juist is geconfigureerd en dat ie geen enkele foutmelding meer geeft. Wel raar is dat ie niet aanspreekbaar is of vanuit de dos of anders met een ftp program op mijn ip adres (isp provider 212.xxx.184.xxx).
Wel op de localhost en pc`s ip waar ie op draait.

Dank u allen voor jullie bijdragen tot zover ... het heeft geholpen!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als een ftp server achter een (nat) router zit en alleen poort 21 geforward is werkt PASV juist NIET. dan werkt hij alleen in "normale" mode.

En dat werkt juist weer niet als de Client achter een dichte firewall zit. :(

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 16-08-2004 11:18 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1