Toon posts:

Spellen crashen onder WindowsXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem, mijn pc loop perfect in windows maar als ik spelletjes ga spelen bv: half-life cs en doom3 crashen ze random. Wat er gebeurd is best raar want het beeld changed gewoon naar mijn windows als me spelle crashen. Geen error report of wat.

Pc specs:

Amd Athlon 2800+ @ Jet 7 @ 30 graden
AMD A7N8X-X
PC 2700 512mb ram
Geforce 4 ti42000
verder alles onboard
300watt voeding.

iemand enig idee?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-12 13:55

Valkyre

Kitesurf FTW!

(jarig!)
als het niet je temp is, dan lijkt het een geheugen probleem.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij geheugentest bij sisoft sandra loopt het niet vast..

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 08:30
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad maar dan met een msi kt6v, bleek het moederbord niet goed te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Mja zou ik daar gelijk van uit moeten gaan? moederbord is net 1dag oud maar verder weet ik ook niks wat er aan de hand kan zijn.. zou straks is maar ff memory switchen..

Verwijderd

ga maar eens testen met memtest86
Die zal wat eerlijker resultaten geven over je geheugen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat zegt het event log? Check ook op juiste drivers en DirectX.

En een geheugentest hoort niet vast te lopen maar (liever geen) errors terug te geven :P Een Windows based tester wil je IMHO ook niet, liever bijv. www.memtest.org. Check ook de Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen.

Anyhow SA -> SPV. Lees de sticky topipcs aldaar even door om te zien of er nog info mist :Y)

Edit: ik doe mijn ondertitel eer aan :P
Dat is trouwens erg relevante informatie ;)

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 14-08-2004 11:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Robthebest
Het moederbord dat ik gebruikt heb, zat nieuw in doos, heb ik de boel installeren en alles ging goed, NFS underground geinstalleerd (na het updaten en installeren van de drivers natuurlijk) en het spel loopt vast direct nar de intro film. Ik SOF2 geinstalleerd en deze had precies hetzelfde, na wat dingen geprobeerd te hebben (cpu, proc, mem, hd, voeding, zelfs de pc buiten de kast gehad) maar dit mocht niet baten, toen de pc nog buiten de kast lag heb ik het moederbord gewisselt en was het probleem voorbij.

DOA noemen we dat (Dead On Arrival)

Verwijderd

Topicstarter
Ik test nu even ander geheugen maar de spellen crashen random soms gaan ze 20/30mins door en soms crashed ie naar 30sec's

• Robthebest
Wat je ook kan hebben is een instabiele voeding, post je waardes van je voeding eens, wellicht dat deze instabiel is
Pagina: 1