[Receiver]Monitor out

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb deze Pioneer receiver in bezit en een van de vele aansluitingen is een 'monitor out'.
In de handleiding staat ook beschreven hoe ik deze moet aansluiten op de tv en dat gaat allemaal prima, maar nu is de vraag: Wat is het nut hievan??

Ik heb gelezen dat het voor de OSD kan zijn, maar nergens in de handleiding staat hier iets van in. Alle instellingen en weergaves verschijnen op het display vd receiver, en dat komt ook overeen met wat in de handleiding staat.
Oftewel heb ik nog iets aan deze aansluiting of kan ik het net zo goed weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Yamaha DSP 3090 versterker heb ik ook een dergelijke aansluiting. In mijn geval krijg ik dan een OSD menu dat er vanzelfsprekend leuker uitziet dan hetgeen op het tweeregelige diskplay van de versterker past. Ik gebruik het verder niet, maar het kan als je de boel gaat afstellen wel handig zijn omdat eea wat overzichtelijker is.

Trouwens, leuke "tagline" heb je... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imo, geluid regel je op je gehoor, niet visueel. Ik vind het daarom overbodig voor gebruik, leuk om een keer gezien te hebben, maar je gebruikt het zeker niet dagelijks, mede omdat wanneer het allemaal 1maal goed afgeregeld is het daar vaak ook bij blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een audio/video receiver, dus je kan ook alle video signalen van alle bronnen (DVD, VCR, satteliet, etc...) eerst naar de receiver sturen. Dan sluit je de monitor out v.d. receiver op de (scart?) ingang van je TV aan...

Dan hoef je je TV alleen maar op AV te zetten, en kan je met je receiver de gewenste bron kiezen.

Snappie? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 11:11:
Het is een audio/video receiver, dus je kan ook alle video signalen van alle bronnen (DVD, VCR, satteliet, etc...) eerst naar de receiver sturen. Dan sluit je de monitor out v.d. receiver op de (scart?) ingang van je TV aan...

Dan hoef je je TV alleen maar op AV te zetten, en kan je met je receiver de gewenste bron kiezen.

Snappie? :*)
Ik kan zoiets ook met mijn yamaha rx-v640RDS. Dus als ik je goed begrijp is dit gemakkelijk voor mensen die weinig scart ingangen hebben op hun tv????
Op mijn receiver is iig ook videoconversie mogelijk. Composite>>s-video etc.