Toon posts:

[Windows 2003] Afdrukken via internet (toegang geweigerd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt ik wil graag kunnen afdrukken van een andere locatie naar mijn eigen printer thuis. Thuis heb ik dus windows 2003 draaien en op werk XP. In windows 2003 heb ik de afdruk server geactiveerd en de printer geinstalleerd en gedeeld. Ik kan nu inloggen via het internet en ik zie de printer dan gewoon staan op http://IP adres/printers. Als ik dan op verbinden druk zodat ik de printer op de computer installeer op het werk dan zegt hij ineens toegang geweigerd.

Heeft dit misschien iets te maken met firewall ?? poorten ?? of logins ??

wie kan me helpen ???

Groeten Pascal

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;323428

ga dat maar eens lezen, mochten er dan nog onduidelijkheden zijn dan zien we het wel

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Alles gedaan maar hier staat het nu ook weer

To connect to the printer, click Connect under Printer Actions.
When you connect to the printer, the print server downloads the appropriate printer driver to your computer. After the installation is complete, the printer's icon is added to the Printers folder on your computer. You can use, monitor, and administer the printer as if it were attached to your computer.

Alleen dat connect doet hij dus niet !!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 10:33:
Alles gedaan maar hier staat het nu ook weer

To connect to the printer, click Connect under Printer Actions.
When you connect to the printer, the print server downloads the appropriate printer driver to your computer. After the installation is complete, the printer's icon is added to the Printers folder on your computer. You can use, monitor, and administer the printer as if it were attached to your computer.

Alleen dat connect doet hij dus niet !!
staat die hele server open en bloot op het inet? hoe is het netwerkconfig? routers/firewalls :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat nou ook weer niet er staan maar een aantal poorten open daarvoor welke is dan voor het printer drukken.

• Zwelgje
ben je op die pc op het werk wel administrator :? anders kun je natuurlijk geen printdrivers installeren

access denied lijkt me toch echt een rechtenprobleem

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 11:16:
Nee dat nou ook weer niet er staan maar een aantal poorten open daarvoor welke is dan voor het printer drukken.
welk merk printer is het? HP gebruikt namelijk iets van port 9300 tcp om te printen(hp netwerkprinters.) Dus zoek eerst eens uit welke poort jou printer gebruikt en zorg dat je voldoende rechten hebt om uberhaupt te mogen printen.

Verwijderd

Topicstarter
Jah lijkt mij ook maar waar dat dan in zit in het eigen thuisnetwerk doet hij het ook niet en daar staat ook iedereen als administrator ??

aan het merk printer zou het toch niet mogen liggen ik heb trouwens een brother 1450 maar dat maakt volgens mij niets uit
zwelgje schreef op 14 augustus 2004 @ 11:21:
ben je op die pc op het werk wel administrator :? anders kun je natuurlijk geen printdrivers installeren

access denied lijkt me toch echt een rechtenprobleem

Verwijderd

Topicstarter
Het zit NIET in de firewall want als ik die helemaal uitschakel dan zegt hij nog.

Installatie van printer is mislukt

Toegang geweigerd.

Ik begrijp het alleen niet want de administrator heb ik alle rechten gegeven tot de printer + de rest enzo

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ja, maar er wordt dus een nieuwe netwerkprinter op je WERKPC aangemaakt. En heb je daar wel rechten voor? (Dat heeft dus niets te maken met thuis)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als jij local admin bent op je werkstation op je werk, het volgende :

De username & passworddie je op je werk hebt, heb je die ook in je w2k3 bak aangemaakt?
Anders weigerd je server de actie om te kunnen printen. Maar dat kan je in de eventlogs terug vinden.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel inloggen ik kan de printers ook bekijken maar als ik op verbinden druk kan hij niet verbinden Toegang geweigerd aan de firewall ligt het niet

Ik heb de hele afdruk server weer opnieuw geinstalleerd hij blijft alleen met die fout komen.

Bij de printer heb ik alleen de Administrator toegang gegeven en in het IIS de map printers ook toegang aan alleen administrator. Maar op welke machine ik probeer te verbinden met de printer lukt het niet inloggen kan dus wel ??

Verwijderd

Topicstarter
Zou het er misschien mee te maken hebben dat ik niet ben aangemeld bij mij thuis netwerk ?? of mag dat niet uitmaken ??

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 18:37:
Zou het er misschien mee te maken hebben dat ik niet ben aangemeld bij mij thuis netwerk ?? of mag dat niet uitmaken ??
Natuurlijk maakt dat uit.
Zie mijn post eerder in dit topic.

Als jou server jou niet kent onder je naam op je werkstation daar, heb je totaal geen rechten om te mogen printen.

Maak een nieuwe user, met username & password het zelfde als op je werk, geef die user rechten om te printen.

Zou moeten werken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om het printen maar om het installeren van de printer via het w3k

zie plaatjes
http://82.161.21.52/vensterw3k1.jpg
http://82.161.21.52/vensterw3k2.jpg
http://82.161.21.52/vensterw3k3.jpg
RaZ schreef op 14 augustus 2004 @ 18:42:
[...]

Natuurlijk maakt dat uit.
Zie mijn post eerder in dit topic.

Als jou server jou niet kent onder je naam op je werkstation daar, heb je totaal geen rechten om te mogen printen.

Maak een nieuwe user, met username & password het zelfde als op je werk, geef die user rechten om te printen.

Zou moeten werken.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En als je nu eens de drivers gewoon van't internet af plukt?

Die drivers kunnen natuurlijk niet worden doorgegeven als jij geen recht hebt om met je gebruikersnaam van je werk om te printen via je server thuis.

Verders zie ik in jou posts niet terug dat je op je w2k3 servert een user hebt aangemaakt met de zelfde user/pass als je op je werk bent, probeer het, werkt het niet, dan is dat ook weer uitgesloten, en kan je altijd die user weer weggooien.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk kan ik er vanaf 7 uur niet meer in maar in het eigen thuis netwerk zou het ook moeten werken toch ?? via internet printen dat dat dan naar mijn eigen server is hoeft hij niet te weten maar daar geeft hij de zelfde fouten aan. heb je trouwens misschien een msn ?? dat praat wat sneller ???

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jou server is natuurlijk beveiligd, en op user/pass basis. Jij verteld dus tegen de server: Deze printer mag door andere worden gebruikt. En alleen door gebruikers die de server kent. Als jij op een plek zit waar je andere username/pass hebt, geeft je server dus niets vrij, logisch.

Enige oplossing zou dan zijn om met Remote Desktop te werken, Neem de harddisks mee naar de server (vanaf het werkstation) en dan kan je ook documenten opslaan, en thuis printen.

Printen kan ook via remote desktop, maar dan meestal RDC -> w2k3 en dan heb je de printer tot je beschikking van de PC waar je daadwerkelijk achter zit.

offtopic:
Ja ik heb MSN, en nee, ik ga niet een probleem wat op een forum is geplaats helpen op te lossen om het forum heen.

Als jou probleem via het forum wordt opgelost, hebben anderen er in de toekomst ook voordeel bij.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik te maken met een login om een ander pc (xp dan)

Ik ga naar de site van mij server om de printer te verbinden met die andere xp bak dan. Ik moet dan een login opgeven om daar bij te kunnen dan druk ik op verbinden en dan komt hij met die toegang geweigerd.

De login die ik opgeef is een user van de w2k3 server thuis ??

Wat heeft de login van die XP bak dan met de login van de server te maken hoe zou ik dat dan moeten instellen ?? die XP bakken hebben geen login want die staan verder niet aangesloten op een server die staan direct op het internet

• Zwelgje
je hebt apache op poort 80 en iis op poort 81?

daar zit dus je probleem, hij moet op poort 80 draaien (IIS) en apache moet op 81 (of iets anders)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt nog gelijk ook maar hoe kan ik die printer dan wel onder een andere poort laten draaien want ik heb apache gewoon op 80 en daar staat belangrijke site op

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 19:25:
Je hebt nog gelijk ook maar hoe kan ik die printer dan wel onder een andere poort laten draaien want ik heb apache gewoon op 80 en daar staat belangrijke site op
niet, dat ding moet op 80

waarom niet lekker een redirect op die IIS site zetten die connect naar je ip met poort 81 :?

dan kan iss op poort 80 en apache op 81, en heb je toch je 'belangrijke site' (belangrijke site op dsl lijn thuis :? :? ) nog bereikbaar

Pagina: 1