[XP] NTUSER.DAT veranderd in NTUSER.MAN*

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-05 16:00
Bij een vriend heb ik NTUSER.DAT veranderd in NTUSER.MAN. Ik dacht dat hij daardoor zijn huidige profiel niet meer aan kon passen. Maar toen ik zijn PC opnieuw opstartte, kreeg ik het profiel van een default user. Nu issie dus zijn favourieten, pst bestand en allerlei instellingen kwijt.

Weet iemand hoe ik dit weer terug kan krijgen?

Als ik onder een ander account (met admin rechten) zoek op: NTUSER.MAN vind ie niks.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307800

als je dat stappenplan had gevolgd dan had het gewerkt, nu heb je geprutst en tja dan werkt het niet meer.

[ Voor 48% gewijzigd door Zwelgje op 14-08-2004 09:48 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS heb je het over?

• Kitser
  • Laatst online: 02-05 16:00
Het is Windows XP Home

Denk je dat er nog wat een te doen is?

[edit]

Ik wil met GetDataBack for NTFS het profiel terug halen. Wat moet ik allemaal opzoeken? Welke folder / files?

[ Voor 24% gewijzigd door Kitser op 15-08-2004 12:34 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
KiTsEr schreef op 15 augustus 2004 @ 12:25:
[...]

Het is Windows XP Home

Denk je dat er nog wat een te doen is?

[edit]

Ik wil met GetDataBack for NTFS het profiel terug halen. Wat moet ik allemaal opzoeken? Welke folder / files?
Met XP Home denk ik niet dat de methode van zwelgje gaat werken .... Hoewel dit wel de enige juiste wijze is voor zover ik weet.

Al eens geprobeerd het profiel met NTFS-rechten read-only te maken ? Je zou het eens kunnen proberen, en dan naderhand de plaatsen waar schrijf/wijzigingsrechten nodig zijn deze weer toe kunnen wijzen (bijv. op "Mijn documenten") :) Dit zal alleen in Home edition via de veilige modus moeten :)

Recoveren van data kan met vele tooltjes, vergeet daarbij niet dat je het beste naar een andere partitie kan recoveren. Het gehele profiel is gehuisvest in
%Systemroot\Documents and Settings\%UserName%\ :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters