Toon posts:

Scarlet ADSL... echt goedkoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat scarlet telefoon en ADSL tezamen aanbied.
Onbeperkt internet voor 19,95 euro per maaand, en dan je telefoon voor 14,95 per maand.

Dit lijkt heel goedkoop, maar kan je nu je gewone KPBN aansluiting de deur uit doen? Dus ben je van je abbo KPN af?

Kun je eigenlijk ADSL nemen ZONDER dat je bij de KPN zit? Dus zonder dat je belt via de telefoonlijn?

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Zover ik weet blijf je je "rechten" betalen voor het "mogen gebruiken" van je telefoonlijk. Het laatste stuk telefoonlijn is namelijk van de KPN, daarom moet je ook altijd blijven betalen aan KPN.

Hoe dan ook heb ik geen idee of dit abbo kosten zijn. Volgens mij zit in een normaal abbonnoment de rechten inbregrepen. Wil je telefoneren via een ander betaal je een bepaald bedrag aan de kpn om "de telefoonlijk te mogen gebruiken".

Quote: "Het probleem

ADSL gebruikers die willen bellen en gebeld worden buiten KPN om (bijvoorbeeld mobiel of met een Pilmo Gold abonnement van Rits tele.com), moeten EUR 9,09 extra per maand afdragen aan KPN. Met andere woorden: je kunt helemaal niet kiezen! "

Bron/ Meer info: http://www.ikbepaalzelfwelmetwieikbel.nl/

[ Voor 31% gewijzigd door Sharkys op 14-08-2004 09:28 ]

Verwijderd

Ik ben dit momenteel aan het uitzoeken. Veel rondgebeld ook. Wat me opvalt is dat veel aanbieders de kosten niet duidelijk hebben staan op hun website met betrekking tot ADSL+VoDSL (telefonie). Zo zie je dat het inderdaad niet duidelijk is dat de consument vaak die 7,90 euro ex. btw maandelijks moet betalen voor de koperlijn. Eigenlijk betaalt jouw ADSL provider dit aan KPN en berekent het dan dor aan de consument.

Scarlet heb ik diverse malen gesproken en gemaild. En via beide kanalen krijg ik te horen dat die lijnkosten voor de KPN niet aan de klant doorberekend worden:

Je neemt een abonnement bij hun, je kunt dan gewoon gebeld blijven worden op je kpn nummer. Na ongeveer een maand zal je telefoonnummer geporteerd worden naar Scarlet, waarop Scarlet jouw abonnement bij KPN voor je opzegt. Hierna heb je dus kennelijk geen abonnementskosten bij KPN meer.
Samen met de 250 euro gratis bellen per maand naar vaste nummers in Nederland, vind ik dit dus een aantrekkelijke aanbieder.

Ga niet op hun Support site kijken want die is alles behalve overzichtelijk. Dit komt omdat ze naast het combipakket adsl+telefonie, ook alléén telefonie aanbieden. En daar gelden dan weer andere regels en voorwaarden voor.

Voor wie wat links wil:
- Scarlet One. Bellen + internetten
- Telefoon tarieven Scarlet

Hun gratis telefoonnummer is ook niet echt te vinden op de site. Dat is dus 0800-165021

succes! Renze

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 12:55:
Scarlet heb ik diverse malen gesproken en gemaild. En via beide kanalen krijg ik te horen dat die lijnkosten voor de KPN niet aan de klant doorberekend worden:
Is er iemand die andere ervaringen heeft, of hoef je ECHT niks te betalen aan KPN als je bv Scarlet One neem (telefoon/adsl/mobiel)

Help Java!

Verwijderd

Scarlet One 256 Kbit/s
+tel abbo

Kosten: € 39,95

Kpn Abbo :€ 18,16
ADSL Go 416/160 € 21,95

Kosten 40,11

Heb je volgens mij bij KPN een beter aanbod.....

Beide hebben acties btw....

Verwijderd

gerbruggeman schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:33:
[...]
Is er iemand die andere ervaringen heeft, of hoef je ECHT niks te betalen aan KPN als je bv Scarlet One neem (telefoon/adsl/mobiel)
KPN rekent hoe dan ook geld voor het gebruik van een kale koperlijn, dat is iets van 8 euro per maand. Ik weet niet of Scarlet dat in dit geval betaalt, maar in dat geval zal het vast in het genoemde bedrag verekend zijn. Houd er wel rekening mee dat VoDSL gevoeliger is voor storingen. Er zitten bij deze vorm van bellen veel meer softwarematige punten in het traject vanaf de ISP naar de klant.

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:57:
Scarlet One 256 Kbit/s
+tel abbo
ADSL Go 416/160 € 21,95
Kosten 40,11
vergeet je even de gratis nationale belminuten bij scarlet (FUP van 500 minuten per maand)

Help Java!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Volgens mij is de aanbieding die nu op tv komt erg goed. Voor zover ik weet heb je ADSL + telefonie 500 gratis minuten binnenland + mobiel. Ik heb het nagevraagd en de kosten voor KPN zijn er niet meer, dus met 39,95 zit je incl. alles.

E-Developing

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-02 07:17
Ik heb net ook even zitten kijken maar ik kan nergens vinden dat je 500 belminuten krijgt.
Ik zie wel dit staan:

Een vaste telefoonlijn met gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland.
En geen * er achter of zo. Dat vind ik best vreemd.
Verder krijg je er een sim kaart bij waar je gewoon voorbetaald maar die je niet kunt afzeggen.
Dan de snelheid van ADSL is 512\256
Bij Casema betaal ik 19.95 met een Maximum snelheid van 850/260 kbit/s

en met een BelBasis abonnement van kpn betaal ik 18,16 voor mijn telefoon aansluiting
Dat is dus 38.11 en dat is nog steeds goedkoper als dat van scarlet.
Zonder die gratis belminuten.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Ik zie dit staan:

*Scarlet biedt gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland volgens fair use policy. Fair Use Policy: Bijna iedereen kan van een vast toestel naar een ander vast toestel in Nederland gratis bellen. Om misbruik tegen te gaan is er een grens van 500 belminuten per maand door Scarlet ingesteld. Deze 500 gratis belminuten zijn in het algemeen genoeg om helemaal gratis te bellen. Als u toch meer belminuten gebruikt dan betaalt u de extra belminuten tegen het voordelige Scarlet One tarief.

E-Developing

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-02 07:17
Nou ik heb me net aan gemeld.
Wij hadden altijd een kpn abonnement maar die hebben we al een tijdje op gezecht.
Maar nou kon je je oude telefoon nummer in voeren dus ik heb dat nummer in gevuld
ik ben benieuwd hoe ze reageren :)

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 20:18
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:57:
Scarlet One 256 Kbit/s
+tel abbo

ADSL Go 416/160 € 21,95

Kosten 40,11

Je kan toch ook nog kiezen voor het KPN budget abbonnement, ik betaal iets van 10 euro voor de lijn + 35 euro voor mijn 1,6 mbps abbonnement bij versatel (via het netwerk van kpn)

Komen dus nog wel belkosten bij, maar ik bel altijd met mijn GSM, lekker makkelijk. Daarnaast ben ik in ieder geval wel bereikbaar op een 'normaal' telefoonnummer.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 20:46
het scheelt er net om, ik zie de voordelen niet. alles op 1 factuur lijkt me juist eerder een probleem dan een voordeel. (aangezien je bij problemen steeds bij dezelfde moet zijn o.a.).

- kosten van de simlockvrije mobiele telefoon komen er nog bij (toestel) alsmede de belkosten.

- de 500 minuten slaan alleen op bellen van vast naar vast. naar mobiel moet je dus extra dokken en valt niet in de 500 minuten.

- digitale televisie gaat is van Digitenne (via scarlet) dit kost extra. (eur 7.45)

- adsl snelheid is niet heel hoog (512). ik heb nu tiscali met telefonie (dat is gratis vast naar vast zonder limiet) voor 29,95 euro per maand.... als ik kpn opzeg (wat gewoon kan) dan komt daar nog 9.98 bij per maand. zit ik op hetzelfde... maar wel met 4096/640 kbit!!!!!

dat bedoel ik dus.

en als je echt een simkaart wil, neem je een sim-only van telfort. dat is nog steeds goedkoper waarschijnlijk aangezien daar wel belminuten bij zitten.

Verwijderd

Hallo mensen van het GoT forum,

Ik hoop dat ik hier iemand kan bereiken die zelg gebruik maakt van Scarlet One en mij zou kunnen vertellen hoe de snelheid is van de ADSL verbinding. Zelf ben ik zeer geinterreseerd in de 2Mbit-8Mbit variant maar ik vind dit persoonlijk een ERG vage optie.

Heeft iemand ervaring met deze optie en kan die mij vertellen hoe snel deze verbinding in de praktijk is? Ik heb nu zelf DSLexpress van Demon wat erg lekker werkt (8Mbit) maar erg prijzig is..

Alvast bedankt voor informatie :)

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik heb hier adsl+telefoon 1024/512 van internet-land en betaal daar 32 euro voor.
Het bellen naar vaste telefoons binnen nederland is gratis en betaal geen kpn kosten word ook niet in rekening gebracht door internet-land.
Geen kpn line nodig geld alleen voor de bbnet aansluiting en niet voor de bitstream abo's die ze ook aanbieden.

Verwijderd

belbasis met 1609/1649 voorkiezen (18,-)

Is het goedkoopste hoor.. en nu een 5 Mb van compuserve erbij (25,-)

Samen 43,- .. goedkoper kan volgens mij niet. Ik helaas nog de 2Mb variant can compuserve.. voor 20,-
Dat is dus samen 38,-
Pagina: 1