Ik ben dit momenteel aan het uitzoeken. Veel rondgebeld ook. Wat me opvalt is dat veel aanbieders de kosten niet duidelijk hebben staan op hun website met betrekking tot ADSL+VoDSL (telefonie). Zo zie je dat het inderdaad niet duidelijk is dat de consument vaak die 7,90 euro ex. btw maandelijks moet betalen voor de koperlijn. Eigenlijk betaalt jouw ADSL provider dit aan KPN en berekent het dan dor aan de consument.
Scarlet heb ik diverse malen gesproken en gemaild. En via beide kanalen krijg ik te horen dat die lijnkosten voor de KPN niet aan de klant doorberekend worden:
Je neemt een abonnement bij hun, je kunt dan gewoon gebeld blijven worden op je kpn nummer. Na ongeveer een maand zal je telefoonnummer geporteerd worden naar Scarlet, waarop Scarlet jouw abonnement bij KPN voor je opzegt. Hierna heb je dus kennelijk geen abonnementskosten bij KPN meer.
Samen met de 250 euro gratis bellen per maand naar vaste nummers in Nederland, vind ik dit dus een aantrekkelijke aanbieder.
Ga niet op hun Support site kijken want die is alles behalve overzichtelijk. Dit komt omdat ze naast het combipakket adsl+telefonie, ook alléén telefonie aanbieden. En daar gelden dan weer andere regels en voorwaarden voor.
Voor wie wat links wil:
-
Scarlet One. Bellen + internetten
-
Telefoon tarieven Scarlet
Hun gratis telefoonnummer is ook niet echt te vinden op de site. Dat is dus 0800-165021
succes! Renze