Niet surfen naar eigen webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 12:39
Hey tweakers,

Ik heb sinds kort een eigen webserver, waar anderen via mijn ip adres heen kunnen, alleen ik zelf niet. Zelf kan ik alleen via het lokale ip (192.168.....) naar die website. Als ik mijn ip intyp krijg ik gewoon de router! Dat komt denk ik omdat ik via LAN omgeleid wordt en niet via WAN. Is het mogelijk dat ik hier iets aan kan veranderen?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 14:39
Ja, proxy server gebruiken ;)

Edit: Proxy invullen bij je browser

[ Voor 47% gewijzigd door SyphOn op 14-08-2004 09:07 ]

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:19

Niek

f.k.a. The_Surfer

DNS exception rule aanmaken op je router. Of /etc/hosts, nog makkelijker maar dat moet je dan per client instellen.

Edit: proxy is dikke overkill, en omslachtig omdat je dan elke keer je proxy server moet instellen als je naar je site wilt surfen (je wilt niet altijd een proxy gebruiken neem ik aan).

[ Voor 46% gewijzigd door Niek op 14-08-2004 09:09 ]

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

in je hosts (en op windoos lmhosts.sam ) file(s) de externe naam aan het interne ip van je server koppelen, je router kan je als het goed is via het interne adres bereiken.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Verwijderd

of als quick&dirty methode:
even je HOSTS file bijwerken, en je eigen domeinnaam naar je interne IP adres laten verwijzen.

J.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft niets met PNS te maken, en je topicstart zelf schort ook behoorlijk wat aan.
Je geeft niet eens aan wat voor type internet je hebt (ADSL ?) of merk/type router etc.

Probeer het in NT nog een keer zou ik zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.