Toon posts:

dir zoek RH8

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newbee met linux en ik wil een Linksys wifi kaart (WPC11) installeren in RH8. Nu heb ik een handleiding bij Linksys gevonden.
Ik op een aantal problemen. De volgende directories zijn niet aanwezig:

/usr/src/Linux
/usr/src/pcmcia-cs-3.1.XX

Nu heb ik een nieuwe kernel source geinstalleerd (rpm --install kernel-source-2.4.18-14.i386.rpm). En een nieuwe PCMCIA source geinstalleerd (rpm --install kernel-pcmcia-cs-3.1.31-9.rpm). Maar ik heb nog steeds die directories niet.
Ik heb wel een directorie /usr/src/Linux-2.4.18-14. Is dit goed in plaats van: /usr/src/Linux?
Maar met die andere directories weet ik geen raad.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Blaasvis

Cidora \o/

/usr/src/linux is hier een symlink naar de latest source, dus het zou voldoen moeten zijn om:
code:
1
ln -s /usr/src/Linux-2.4.18-14 /usr/src/linux

hiermee maar je een link aan naar /usr/src/linux en zou het goed moeten zijn.
maar ik vraag me af waarom je niet gewoon de rpm's van redhat gebruikt :?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me gewoon een kwestie van uitvogelen waar rpm die dingen neerzet, en ook wel vindbaar op internet. Voor de rest lijkt het me erg sterk dat ze naar de directory Linux verwijzen met een hoofdletter, mind you, linux is case sensitive, en het is handig als je hier post wat je ziet, en niet zelf allerlei hoofdletters toevoegt (mochten linksys en die rpm tegen alle conventies in die directories toch Linux noemen, dan heb ik niks gezegd).
Lees NOS policy - updated 01/04/03 even over wat we hier verwachten van een topic, inclusief een duidelijke topictitel.

Dit topic is gesloten.