Toon posts:

Greenpeace metzonder GIF

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een GIF banner in het GIF formaat, blijkt van Greenpeace te zijn!
Kijk ik op die website... NOG MEER GIF!
  • bannerlichaamzondergif2.gif
  • spacer.gif
  • stap_een_groot.gif
  • nedstatpro.gif?name=greenpea_19
Bekijk ik de site wat verder, zie ik dat er nog meer gif op zit! Non-validerende HTML gif, non semantische markup-gif. Stikt er van!

Nou vraag ik me wel eens af, hoe komt het nou dat het net lijkt alsof ASP pagina's nooit valideren, en alsof developers die ontwikkelen met ASP daar nooit in lijken te interesseren.
Heb ik last van teveel vooroordelen, is de lading van het late tijdstip te zwaar voor mijn oogleden waardoor mijn visie is verkort of is het gewoon een feit?
Ik wil heel graag meningen van mensen horen die in ASP programmeren. Aangezien ik nooit met ASP heb gewerkt heb ik geen idee van de mogelijkheden en/of beperkingen.

Vast niet iedereen zal deze lamme middernachtspost waarderen, maar ik had gewoon even zin om dit posten. Het is niet mijn bedoeling om te stoken naar bepaalde programmeurs, moge dat duidelijk zijn.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

tja, klinkt niet logisch.. stuur er een mailtje naartoe en ze gaan vast nog serieus op reageren ook :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Asp wordt doorgaans gebruikt door 'professionals', dehobbiest-webprogger gebruikt meestal wel php, waarbij een website moet werken, en in hoe minder tijd hoe beter. Minder tijd betekent niet nadenken over nette html en semantiek.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

ikeiseenbannerzonder.gif :p

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Ik zou zeggen: sluit je aan bij alle "validatie adepten" maar val anderen niet lastig met je eigen overtuigingen (dat kunnen ze niet allemaal waarderen daar kun je .gif op innemen).

Laat iedereen nou lekker aanprutsen en als je het zelf beter kan doe je dat toch :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 05:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 05:20:
Ik zou zeggen: sluit je aan bij alle "validatie adepten" maar val anderen niet lastig met je eigen overtuigingen (dat kunnen ze niet allemaal waarderen daar kun je .gif op innemen).

Laat iedereen nou lekker aanprutsen en als je het zelf beter kan doe je dat toch :?
goedenavond/ of morgen, maar de TS vraagt om een antwoord op zijn vraag en niet om een lauwe reactie of het jou enigzins boeit. Tevens staat er in zijn startpost dat het niet als flame is bedoeld dus waarom plaats je dan zo'n reactie?

Ben zelf ook wel benieuwd naar de reactie van echte asp proggers wat de reden is om zo te werk te gaan en/of er de mogelijkheid bestaat om het wel goed te doen.

(p.s. niet als flame bedoeld als mensen dit zo mogen opvatten :+ )

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 11:54
Grijze Vos schreef op 14 augustus 2004 @ 04:11:
Asp wordt doorgaans gebruikt door 'professionals', dehobbiest-webprogger gebruikt meestal wel php, waarbij een website moet werken, en in hoe minder tijd hoe beter. Minder tijd betekent niet nadenken over nette html en semantiek.
Ik geloof dat de TS nu juist het omgekeerde als waarheid constateerd. Dat de zgn. ASP-profs niet/weinig nadenken over nette HTML en semantiek.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op 14 augustus 2004 @ 08:22:
[...]

Ik geloof dat de TS nu juist het omgekeerde als waarheid constateerd. Dat de zgn. ASP-profs niet/weinig nadenken over nette HTML en semantiek.
Volgens mij bedoelt Grijze Vos dat alleen de hobbyisten zich over het algemeen druk maken over validatie en semantiek. Aangezien ASP'ers over het algemeen geen hobbyisten zijn maken zij zich dus ook over het algemeen niet druk over validatie en semantiek.

Dat heeft overigens weinig tot niets te maken met ASP. Dit geldt voor bijna alle profs, gek genoeg.

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat het ligt aan de prioriteiten die worden gesteld als je de opdracht krijgt een website te maken en niet aan APS of PHP.

Bedrijven willen alleen geld uitgeven aan een ontwikkelaar die een site maakt. De site moet aan bepaalde eisen voldoen: het moet werken, goede inhoud hebben (en dan bedoel ik niet de code) en misschien moet het mogelijk zijn voor een werknemer van het bedrijf delen van de site te onderhouden. Bedrijven geven niets om nette HTML, semantiek etc., dat is alleen maar geldverspilling.
(Ik weet dat nette HTML etc. ook wel voordelen heeft/kan hebben voor bedrijven, maar die wegen meestal niet op tegen de extra kosten.)

Als je een persoonlijke site maakt kun je daar extra aandacht aan besteden, je heb namelijk geen werkgever die bepaalde eisen/prioriteiten heeft. Het resultaat is dan meestal een nettere HTML etc.

En dan heb je nog de mensen die wel een persoonlijke site willen, maar geen moeite willen doen om (fatsoenlijke) HTML te maken :). Die mensen hebben nog nooit van standaarden gehoord en zijn allang blij als ze hun site werkend krijgen in IE. En waarom zouden ze dat niet mogen zijn? Zolang familie en vrienden die site kan bezoeken (de doelgroep dus) kan de maker denk ik wel tevreden zijn.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54

crisp

Devver

Pixelated

lekker geslapen? ;)

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Onzinnig topic...

ASP of welke andere backend taal heeft 0,0 met de kwaliteit van je html te maken.

En wat dit in hemels naam met Greenpeace en GIf te maken heeft is mij ook een raadsel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.