[xp sp2] SP2 geeft BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 14:38
SP2 geinstalleerd en nu krijg ik alleen maar blauwe schermen na het opstarten van windows. Iemand anders hier ook last van?

Gelukkig kan van SP2 makkelijk terug naar de vorige versie gegaan worden.
Ik heb vooraf de installatiebestanden met MD5 gecontroleerd, dus weet zeker dat ik wel de goede had.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik vind het eigelijk iets te weinig informatie dat wat je geeft. Wat voor foutmeldingen krijg je precies? Krijg je die schermen voor of na het inloggen? Wat zijn je specs (Raid-config)? Kan je eventueel zoveel mogelijk overbodige hardware (PCI-kaarten) enzo los koppelen?

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 14:38
foutmelding: BSOD, enkele minuten na het inloggen.
Safe mode werkte wel zonder BSOD.
Er werd verder niet een bepaalde driver of hardware genoemd

Ik ga verder niet hardware testen omdat een brak product van MS niet werkt, heb het er ondertussen al weer afgegooit.

[ Voor 15% gewijzigd door dyna18 op 14-08-2004 03:53 ]

Verwijderd

Fijn dat je ons dat laat weten... :?

Verwijderd

We kunnen je niet helpen als je niet zegt welke STOP code je krijgt voorgeschoteld ;)

Windows XP en 2000 BSOD guide

Lees maar lekker door.

En tenzij je erg snel kan lezen moet je dit ff uitvinken.

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/systeemfout.jpg

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

dyna18 schreef op 14 augustus 2004 @ 03:52:
foutmelding: BSOD, enkele minuten na het inloggen.
Safe mode werkte wel zonder BSOD.
Er werd verder niet een bepaalde driver of hardware genoemd

Ik ga verder niet hardware testen omdat een brak product van MS niet werkt, heb het er ondertussen al weer afgegooit.
Meestal is het een brak geconfigureerde computer die bsod's veroorzaakt. Niet een product van Microsoft. In safe mode krijg je het niet zoals je al zegt en dan worden veel brakke drivers niet geladen. Dus voordat je de volgende keer iemand anders de schuld geeft ga eerst maar eens meer moeitte doen om te onderzoeken waar het nu eigenlijk vandaan komt zoals de bsod guide in de howto section door te lezen of op www.microsoft.com/technet te zoeken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier kunnen we verder niets mee - het is algemeen bekend bij IT'ers dat een groot gedeelte van de zogenaamde 'mislukte' servicepacks of hotfixes eigenlijk veroorzaakt worden door een ander probleem :)

Dat jij nu aangeeft het er al afgehaald te hebben, en niet te willen testen maakt dit topic verder zinloos en meer iets voor het 'ervaringen' topic van SP2 wat ook loopt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.