Epox 8RDA+ problemen met USB

Pagina: 1
Acties:

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Nadat ik mijn pc vanavond een keertje opnieuw heb opgestart heb ik problemen met mijn usb poorten. Wanneer ik mijn USB muis aangesloten heb (Logitech MouseMan Wheel) knippert hiervan het bovenste blauwe ledje een keer en verder is er geen reactie. Ook wanneer ik het met een andere USB muis probeer krijg ik hierop geen reactie. Het is uitgesloten dat het dus aan de muis ligt die ik gebruik.
Ik heb in een poging erachter te komen of het inderdaad aan de USB poorten ligt een memorystick ingeplugged en ook deze werkt niet (word niet gevonden door windows).
Wanneer ik de stekker van de mijn Logitech muis eruit trek en opnieuw insteek gaat wederom de blauwe led bovenop kort branden om ook direct weer uit te gaan. Ik zou daardoor denken dat het wellicht te maken heeft met de 5 volts lijn die naar de USB poorten gaat, maar wanneer ik in het bios kijk of doormiddel van een tooltje dat de spanningen kan uitlezen kijk, dan staat er op de USB poort wel gewoon continu spanning. Al is deze ietwat aan de lage kant wellicht, hij vermeld namelijk 4.896V.

Is er wellicht iemand hier die een verklaring heeft voor dit probleem of me hiermee verder kan helpen? Ik kom er zelf in ieder geval niet uit helaas.

Nog even wat verdere info:
CPU-temp is 46C
+5V = 4.892V
+12V = 11.795V
-12V = -12.198V
-5V = -4.998V
USB = 4.896V

Gezien de spanningen op de +5V en +12V zou ik wellicht denken dat het probleem aan de voeding kan liggen. Misschien dat iemand mij hierover een bevestiging zou kunnen geven of dat idd het probleem zou kunnen zijn?

=( Protected by witchcraft )=

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 13:37

w0w

Het ligt iig niet aan je voeding, die 5V is niet zó laag... Heb je in je BIOS USB wel op 1.1&2.0 gezet?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
De Epox 8rda+ heeft USB 2.0. Windows XP heeft SP1 nodig om deze naar behoren te laten functioneren. Zo te zien ligt daar je probleem. Kijk even in het apparaatbeheer of USB juist geinstalleerd staat. Zo niet, SP1 erop knallen ;)

Tenzij het probleem pas ontstaan is na het opnieuw opstarten van windows. Kan namelijk niet echt uit je openingspost halen of dat USB daarvoor wel goed heeft gewerkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Daacuso op 14-08-2004 04:13 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
USB heeft voorheen probleemloos gewerkt, alleen na een restart waarbij ik dus wat problemen kreeg met het niet goed aan willen van de pc kreeg ik het probleem dat de USB het niet meer wou doen.

Inmiddels is het probleem wel opgelost en bleek het te liggen aan een USB driver die ineens spoorloos verdwenen leek. Alles werkt nu dus weer gewoon.

=( Protected by witchcraft )=