Toon posts:

[HTML] Krijg geen img in sliced contentbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb content doos in photoshop gesliced, en dan weer samengesteld op mn website. Nu heb ik voor de titel van de contentbox weer een andere img gemaakt en nu wil die niet op zn plaats komen.

linkje

Zoals je ziet komt die "contact" half in de head en half in de body van de contentbox. Heb dingen geprobeerd als valign="top" maar dat leek niet te helpen...

Het ziet er nogal slecht uit zo, dus als jullie ff konden helpen zou dat vriendelijk zijn.

Black Box

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Als je die contact.gif net zo hoog maakt als Kaderke-2-finished_01.gif en Kaderke-2-finished_04.gif en hem dan centreert ben je er ook :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zet Kaderke-2-finished_02.gif in dezelfde cel van de tabel als Kaderke-2-finished_01.gif, en je zal zien dat je voor de contact image ineens wel met valign="top" kan werken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, zie het nu pas...
Die slice is verkeerd gedaan, als je die img saved kan je zien dan in die slice van die head ook een stukje wit zit van die body.

Heb gecentreerd en even groot gemaakt, maar als ik dat dus doe, dan wordt die "contact" even groot als die kader-2-finished01.gif (das dus incl. die witte ruimte) en dan komt die automatisch in de body ook.

Hmm, nu komt die "contact" wel op het onderste van die <td> zo, is er geen manier dat ik die dan een paar pixels naar boven krijg?

/me Heeft al de hele dag *kijkt naar klok* ... en sinds gisterenmorgend zitte prutsen aan zn website en wil dit nu afhebben zonder opnieuw te moeten slicen of zo

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:28:
Hmm, nu komt die "contact" wel op het onderste van die <td> zo, is er geen manier dat ik die dan een paar pixels naar boven krijg?
Ja, zoals ik in mijn post al zei: dat "lege" plaatje in de cel linksboven zetten, of een cel maken puur en alleen voor dat contact plaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Was ff bezig met wat je zei.. Maar als ik dat in die ene cel zet, krijg je dit:
linkje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:28:
probeer dit eens (je weet wel waar):
code:
1
2
3
4
5
         <td style="font-family: Tahoma; font-size: 16pt;background:url('Satellite6_files/Kaderke-2-finished_02.gif');width:100%">
            [img]"Satellite6_files/Kaderke-2-finished_02.gif"[/img]
            [img]"Satellite6_files/Contact.jpg"[/img]
            </td>
         <td>

B) tip: werk met style sheets. Kijk voor handige tips op http://www.w3schools.com/css/

B) tip2: werk consistent, je code is niet overal even netjes en niet w3c compliant.
Niet dat dat hoeft, want IE houdt zich er toch niet aan, maar als je toch niet echt
aan de standaarden wil houden, gebruik dan de TRANSITIONAL dtd van xhtml:
die accepteert 'verouderde' html, 'nieuwere' HTML en frames... dus je mag er een lekker
(maar wel werkend) zooitje van maken!

Site ziet er trouwens wel leuk uit! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat ziet er goed uit, maar om de een of andere reden wil dat rechterhoekje (...04.gif) niet meer meewerke :?
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:41:
[...]
B) tip: werk met style sheets. Kijk voor handige tips op http://www.w3schools.com/css/

B) tip2: werk consistent, je code is niet overal even netjes en niet w3c compliant.
Niet dat dat hoeft, want IE houdt zich er toch niet aan, maar als je toch niet echt
aan de standaarden wil houden, gebruik dan de TRANSITIONAL dtd van xhtml:
die accepteert 'verouderde' html, 'nieuwere' HTML en frames... dus je mag er een lekker
(maar wel werkend) zooitje van maken!

Site ziet er trouwens wel leuk uit! _/-\o_
Was van plan om daar zo wel wat aan te doen, wou eerst ASAP die website gedeeltelijk online :Y) Bedankt voor tcompliment.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben helaas niet zo complimenteus. Je gebruikt wel erg veel tables, erg vervelend om mee te werken. Die contentbox had veel beter in een div gekund, met eventueel daar weer een table in als je daar graag mee werkt. Had je heel wat lege tabelcellen bespaard.

Je site ziet er dus wel leuk uit, maar webdesign-technisch gezien is het een zootje. :)

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 14-08-2004 02:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 14 augustus 2004 @ 02:00:
webdesign-technisch gezien is het een zootje. :)
Daar ben ik me van bewust... Zal zoals gezegd de code later proberen opkuisen op elke mogelijke manier, maar for now wilk em online en maken dat het er deftig uitziet aan de buitenkant.

Hmm, nu dat rechterhoekje nog vinden.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De rij waarop dat "contact" staat mist een table cel. De tr waar contact op staat heeft 2 kolommen, de rij eronder 3.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nee toch?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<TR valign="top">
  <TD>[img]"Kaderke-2-finished_01.gif"></TD>
[/img][img]"Kaderke-2-finished_02.gif"[/img][img]"Contact.jpg"[/img]</td>
  <TD>[img]"Kaderke-2-finished_04.gif"></TD>
</TR>
<TR[/img]
  <TD>[img]"Kaderke-2-finished_05.gif"></TD>
[/img]*knip*</td>
  <TD>[img]"Kaderke-2-finished_08.gif"></TD>
</TR[/img]

Dit zijn de 2 TR'en; hebben toch beide 3 cellen? Of maak ik hier een domme fout?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij doet het alweer zie ik. Maareh, de DOM inspector van FireFox gaf toch echt maar 2 td's aan op die rij, dus er zal toch iets fout geweest zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 14 augustus 2004 @ 02:22:
er zal toch iets fout geweest zijn. :)
Das een verleden tijd, bedoel je dat jij dat rechterhoekje kan zien? Of heb je het met die "hij doet het al weer" op iets anders, want ik zie dat domme hoekje nog altijd niet :X

Er IS dus iets fout...

edit:

Als ik het bekijk met Frontpage dan zie ik het hoekje wel...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 02:28 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie het iig nu wel met Firefox, en net niet. Dus je hebt iets goed gedaan. :P
IE heeft er overigens ook geen problemen mee. Misschien was het iets met jouw (en mijn :P) cache?

Verwijderd

Topicstarter
Heh! Rare boel, had nochtans een paar keer gerefreshed... Maar het werkt.
Bedankt _/-\o_

Tot in mijn volgend topic }) , maar eerst ff slapen :O

Black Box

Verwijderd

Alhoewel het probleem misschien opgelost is, heb ik nog wel een tip. Gebruik voor een refresh Ctrl+F5 ipv F5. Ctrl+F5 negeert de Cache...

Verwijderd

Topicstarter
Handig om te weten :)
Mja, ik klikte gewoon op het refresh-icoontje :p maar weet nu beter ;)
Pagina: 1