Toon posts:

Neie pc

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey sup

Ik ga over 2 weken ofzow een neie pc kopen, ik kan het zelf niet in elkaar zetten want ik heb niet zo veel verstand van pc's. Maargoed

Dit is ong wat et word... Ik wil heel graag wat feedback over wat ik wel of niet zou moeten doen.. bij voorbaat dank

Behuizing- Onbekend weet nog niet welke groot/klein genoeg is of de prijs waard.

Voeding- Zalman 300 series, weet niet welke feedback graag..

Monitor- Iiyama HM903DTA Vision Master Pro 454 19", wegens editors choice, ook graag feedback hierop..

Processor- AMD Athlon 64 3200+ (2,0GHz, 1MB, Boxed)

Mobo- MSI K8N Neo Platinum, nForce3, of de MSI K8T FISR2 ( weet niet welke namelijk beter is en welke ik nou wel of niet zal kiezen, daarom ook graag wat feedback)

Geheugen- 2x 512mb ddr400, de goedkoopste mogelijk of de Twinxl van crosshair als ik die goedkoop kan krijgen op de pc beurs in arhem op 29 aug.

Videokaart- Radeon 9800 pro 128mb (goedkoop en goed, lijkt me zo weet niet welke merk en of goede keuze is, feedback geliefd.)

Harde schijf- 200gig rm7200 S-ata 8mb, ik heb keuze uit Maxtor, WD en Seagate, ze vallen op zelfde prijs. Weet niet welke ik zal nemen dus feedback is ook graag ontvangen.

DvD- Een normal dvd speler wil ik, noem maar een goede en goedkope aub.

DvD brander- Neem er wel een denk ik, voor al die leuke anime die op die 200 gig kan :) weet alleen niet welke ik zal nemen en welke prijs, graag feedback.

Diskette - standaart goedekope ding.

Toetsenbord- Logitech Internet Navigator Keyboard Zwart , vind em wel leuk

Muis- Logitech MX510 Optical Mouse (USB), wel lache dingetje..

Mis ik hier iets? Iets wat nog extra erbij moet?

IK heb een budget van rond de 1300, als ik goedkoopste via inet bestel kom ik op rond de 1500, hopelijk dokt ons pap wat mee :)

Op 29 aug is er in arnhem een pc beurs, is er te verwachten dat ik deze dingen goedkoper kan krijgen?

Graag zou ik op alles hierboven feedback willen omdat ik niet zo ervaren ben met pc's en niet een miskoop ofzow wil doen.

En bij het samenstellen van deze lijst heb ik gekeken naar debest buy guide, weet niet of dat wel of niet slim is.

Bij voorbaat dank

Primo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 00:50 ]

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15

UTM

Ik denk dat je toch zelf moet kiezen voor wat wel en wat niet goed is aan deze PC. We zitten hier nl op gathering of tweakers. Deze mensen hebben meestal meer dan gemiddeld verstand van computers. Ook deze mensen maken hun eigen keuzes. Dat is eigenlijk het toverwoord voor jouw probleem: Probeer het zelf op te lossen. Lees reviews van cpu's/moederborden etc op bijvoorbeeld: www.tomshardware.com of www.anandtech.com. Verder is google ook enorm handig bij jouw probleem. Voor wat meer informatie zie CSL FAQ en de GoT Search (al is die tijdelijk down). Verder is het mischien een aanrader om PMG FAQ door te nemen. Hier wordt enorm veel uitgelegd over bijvoorbeeld: Processoren/Moederborden. Met al deze opgedane informatie kan je uiteindelijk heus zelf wel een systeem samen stellen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door UTM op 14-08-2004 00:58 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hey sup welkom op GoT ensow

Het is de bedoeling om je op GoT zo duidelijk mogelijk te uiten. Een forum is niet het beste medium om dingen duidelijk te maken, dus probeer je tekst zo leesbaar en duidelijk mogelijk te maken voor de anderen. Je hoeft daarnaast niet voor elke nieuwe regel een harde enter te gebruiken. Je kan gewoon achter elkaar schrijven, het wordt dan niet 1 lange regel. ;)

Op dit forum verwachten we ook van de gebruikers om zelfonderzoek te doen. Je hebt al de best buy guide doorgenomen, wat al heel goed is. d:)b Meer over onze verwachtingen kan je in de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) vinden.

Als je alles goed en duidelijk schrijft, ziet de topicstart er al een heel stuk beter uit. Toch raad ik je aan nog eens dit stuk uit de CSL FAQ door te nemen. Zo missen we een redenatie; waarom had je zelf een Zalman in gedachten (uit een review?); heb je al zelf reviews gevonden? Enz. Je geeft al wat meer informatie bij de iIyama, maar dat is ook nog een beetje aan de magere kant. Als je, na het lezen van deze FAQ en de netiquette, je topicstart nog eens schrijft, komt er denk ik een veel beter stuk uit. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 14-08-2004 01:02 ]

Dit topic is gesloten.