Toon posts:

Adapter problemen (oververhit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is er bij een collega zijn adaptor van zijn PowerBook oververhit geraakt, hij kan hem nu weggooien. Een paar maanden geleden is hetzelfde gebeurt met de adaptor van een vriendin. Ze hebben allebei 160€ moeten betalen en daar heb ik niet zo'n zin in dus hoe verkom ik dit leed? Mijn adapter is vaak erg heet maar verder doet ie het nog gewoon...

Zijn er trouwens nog goedkopere adapters voor Apple?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 00:44 ]

Verwijderd

Ik zou er in eerste instantie voor zorgen dat de adapter niet 24/7 aangesloten is dat scheelt al een heel hoop. En een goedkope adapter op je dure ibook lijkt me niet verstandig.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

€160? Dan zijn ze opgelicht.. Die dingen koop je voor €100 bij de gemiddelde Apple winkel. (Nog steeds schreeuwend duur overigens, maar 't scheelt wel weer 60 euro.)

That said, ik heb zelf nog geen soortgelijke problemen gezien, zelfs met adapters die 24/7 in het stopcontact zitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

zaten beide adapters ( na elkaar ) in zelfde stopcontact ?

zou een overspanningsprobleem kunnen zijn vanaf JOUW meterkast.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
had ik ook een keer. maar wist je dat je een adapter kan 'resetten' zodat ie het weer doet?
de plug eraf halen, even wachten, en er weer op doen. toen deed ie het weer.

alleen had ik al een nieuwe gekocht, maarja, nu heb ik er dan 2...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:21:
zaten beide adapters ( na elkaar ) in zelfde stopcontact ?

zou een overspanningsprobleem kunnen zijn vanaf JOUW meterkast.
Nee, de een was op mijn werk en de ander was bij die vriendin thuis. Wel hebben beide hun adapters uitgeleent aan anderen (die collega "deelde" zijn adapter met de baas omdat die de zijne vergeten was).
had ik ook een keer. maar wist je dat je een adapter kan 'resetten' zodat ie het weer doet?
de plug eraf halen, even wachten, en er weer op doen. toen deed ie het weer.

alleen had ik al een nieuwe gekocht, maarja, nu heb ik er dan 2...
Welke plug bedoel je?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:21
van het witte ding waar je het snoer op kan rollen (de adapter zelf) kan je de plug eraf halen die in het stopcontact gaat. staat ergens in de apple knowledge base dat dat een manier is om de ingebouwde beveiliging weer te resetten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeker? Want zover ik weet is dat niet meer dan een stuk plastic met wat metaal er in.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vindt het ook een sterk verhaal, tis gewoon een stukje aarde ..

Verwijderd

Zou je misschien kunnen zeggen wat er gebeurde? Of wat er uiteindelijk stuk is gegaan?

Was het intern in de adapter of is het draadje kapot gegaan? Of is je stekker erafgevallen?

Iets meer info is welkom. Bovendien kun je, nu die toch overleden is, beter even dat ding openmaken om te kijken of je hem weer aan de praat kunt krijgen. (Desnoods laat je een bevriende electronicus even kijken of stuur je hem naar me op)

Was het trouwens de ronde iBook/powerbook adapter of het nieuwe vierkant-achtige blok? En had je er geen garantie meer op dan?

Ben benieuwd.
Pagina: 1