Toon posts:

filmpje kijken op tv kan ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
normaal gesproken doe ik CTRL+F12 (mijn ingestelde sneltoets en dat is dus "volgend beeldapparaat")en daarmee switch ik tussen de tv en monitor. samen tegenlijkertijd aan kan mijn videokaart niet (GF2 GTS). in tegenstelling tot wat werdt beweerd kan nview prima met mijn kaart overweg alleen kan ik niet dual monitor doen. maar goed hij werkt niet meer. wat hij nu doet is switchen van monitor naar hetzelfde monitor. ik hoor de gebruikelijke "plonk" wat aangeeft dat hij is geswitched. maar de tv bereik ik dus niet meer. het is net of hij de svideoaansluiting niet meer kan zien of zo....?

de stekkers heb ik eruit getrokken en bekeken en weer erin gezet. ik heb ff de kabels gecontroleerd, het is 1 heel stuk met aan 1 kant scart en andere kant svideo + geluidstekkertje. ik heb oudere nvidia drivers geprobeerd en de nieuwe geuninstalleerd. ik wilde de search hier gebruiken maar krijg "omega niet herkend" errors of zoiets. ik heb de grote tvout topic doorgelezen maar ze gaan vrijwel altijd over dual monitor. ik zag een topic over dual monitor maar mijn probleem past daar niet volgens mij.

ik heb bij het uninstallen gekozen voor complete verwijdering, ook voor mijn aangebrachte instellingen. hij heeft het wel gedaan en ik heb hem heel vaak gebruikt zelfs. maar sinds 2 maandjes of zo ff niet meer gebruikt.

ik heb heel de nvidia tabbladparadys uitgepluist en helemaal niets helpt me verder. ik heb dit al heel vaak ingesteld en ermee gewerkt. dus ik weet hoe het was en dat het gewerkt heeft diverse keren.

ik weet nu niet waar ik nu moet verder kijken....?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 00:49 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik neem aan dat je in de drivers wel je tv-out hebt enabled ? :o

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 14 augustus 2004 @ 00:47:
ik neem aan dat je in de drivers wel je tv-out hebt enabled ? :o
ik weet niet wat je bedoelt? ik heb ze nooit hoeven te enablen? ze doen het gwoon dra ik nvidia installeer. het enige wat ik nog moet doen is nview inschakelen en dan de sneltoets instellen en viola ik kan tv kijken via pc....

zoals ik net al zei, als ik wil switchen hoor je ploink en dan zie je dat me videokaart nog steeds via hetzelfde monitor beeld geeft. de resolutie is wel veranderd. doe ik weer ctrl + f12 dan heb ik me normale resolutie terug. hij switch dus nog wel maar niet naar de tv.

als ik tv selecteer in de menuutje dan weer die ploink en weer is het de monitor ipv tv die beeld geeft...

en ik heb de "tv kan niet worden gevonden"aangevinkt en gereboot ( inmiddels al 20 keren gereboot pfff ) en dat helpt allemaal nix....

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 01:02 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik bedenk me net dat jij natuurlijk een oudere kaart hebt die niet de monitor en tv-out tegelijk kan gebruiken. Dat kan mijn nieuwere kaart nl. wel en in de drivers moet je dan aangeven of je single display, clone, dualview etc. wilt gebruiken. Dat bedoelde ik met tv-out enablen.

Wat gebeurt er dan als je in de drivers (tabje Geforce <modelnaam> in display properties) bij nView modes "single display" instelt en dan in het menuutje daaronder "TV" ? Staat TV er wel bij? (dat zou nl. betekenen dat ie hem wel gedetecteerd heeft). En probeer dan eerst es de resolutie terug te zetten op 800x600 voordat je de tv-out aanzet.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 14-08-2004 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 14 augustus 2004 @ 10:26:
Wat gebeurt er dan als je in de drivers (tabje Geforce <modelnaam> in display properties) bij nView modes "single display" instelt en dan in het menuutje daaronder "TV" ? Staat TV er wel bij? (dat zou nl. betekenen dat ie hem wel gedetecteerd heeft). En probeer dan eerst es de resolutie terug te zetten op 800x600 voordat je de tv-out aanzet.
als ik tv selecteer (onder tabje wat jij zegt en ook rechtermuisknop op nvidia icoon naast klokkie op tv klikken en zelfs in config scherm) hoor ik ploink en dan switch ie naar hetzelfde monitor, tis net of hij de svideo uitgang niet meer ziet of zo. mijn buroblad is 1024x768 en als ik dan switch wordt het 800x600. normaal gesproken komt die 800x600 op me tv.

dit heeft normaal gesproken altijd gewerkt. ik heb ff ter test me buroblad naar 800x600 verandert en dat helpt nix. hij blijft denken dat me monitor de tv is....

edit: ff tooltv uitgeprobeerd. weeral switch ie van monitor naar hetzelfde monitor.... ik ga straks hem in andere pc inbouwen en dan kijken of ie daar wel doet.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb hem in andere pc ingebouwd. zelfde symptonen. hij springt steeds terug naar zichzelf.... het kan van alles zijn: kabelbreuk(lijkt me niet hoor), slechte drivers die zich niet compleet laten uninstalleren, me tvchip is overleden, dx9c zit dwars of een andere update zit dwars....

ik hou het vooralsnog op nvidia drivers. ik ga ff een aggressieve nvidiaremover zoeken.....

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:03:

ik hou het vooralsnog op nvidia drivers. ik ga ff een aggressieve nvidiaremover zoeken.....
offtopic:
En er dan een ATI inschroeven? (no flame intended :p)

Waarschjinlijk heb je ooit ergens iets veranderd, waarna het niet meer werkte.. Wat precies zul je zelf over moeten nadenken.. Daarnaast kan je het beste dingen gaan uitsluiten:
1. PRobeer het met een andere tv
2. Probeer met andere kabel
3. Probeer andere drivers

Dan kom je er vanzelf achter wat er brak is...

* Rac-On gokt dat het een driver probleem is trouwens...

[ Voor 5% gewijzigd door Rac-On op 14-08-2004 13:11 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de aggressieve remover gevonden op guru. en dat helpt ook al niet, ik betwijfel dat het aan tv of kabel ligt, tv is 3 jaar oud, kabel nog geen 4 a 5 maanden maar ze lopen onder de vloer door dus je kan er niet bij. dus ze kunnen ook niet beschadigt worden of zo.

maar goed ik ben na die remover overgegaan naar een oudere versie nvidia en dat werkt dus niet. ik denk dat me tvchip dood is ;(

kep geen andere kaart met tvaansluiting om te testen....

Verwijderd

misschien heeft ongediierte aan je kabel gevreten als ie onder de grond ligt? Test eens met een andere kabel? Dan ku je één oorzaak alvast wegstrepen.

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
ik heb op mijn laptop een soort gelijk probleem. Oplossing bij mij was pas WinDVD opstarten nadat ik geschakeld was naar de TV. Had ik het al draaien dan wilde hij gewoon weg niet switchen. Misschien is het wel zoiets?

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 13:49:
misschien heeft ongediierte aan je kabel gevreten als ie onder de grond ligt? Test eens met een andere kabel? Dan ku je één oorzaak alvast wegstrepen.
ongedierte leeft hier boven de grond :+ , zo dicht bij de zee hebben we alleen last van slakken. overigens loopt de kabel onder de huis door door de kruipruimte maar niet onder de grond of zo. toch kan je gelijk hebben alhoewel ik toch wel zeker van ben dat de kabel heel is

een andere kabel kan ik pas over 1 week lenen bij een makker die nu op vakantie is...

@paulh ik heb geeneens een dvdspeler (erg heh...) maar is dit probleem onlangs verschenen voor jou? heb jij dx9c? heb je nieuwste nvidiadriver geinstalleerd? heb je een oude GF onboard zitten enz enz...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke weer een update, heb een svideo naar svideo kabel geleend (1,5 meter) en me tv losgetrokken en naast de computer neergezet en raad eens?

hij doet ut niet.... ligt dus niet aan kabel, blijven nog 3 dingen over. tvchip overleden, storende software, nvidiadriver is brak (dan nog waarom doet tvtool het dan niet?)....

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:01
lijkt erop dat je kaart zijn beste tijd heeft gehad..

Verwijderd

Topicstarter
lolz... ja best oud kaartje al inmiddels. ik heb de afgelopen dagen nog CoD gespeeld en vandaag uitgespeeld. hiervoor heb ik ook nog SOF2 uitgespeeld en Splintercell 2 pandora tommorow, unreal 2004, max payne 1 en 2 allemaal deels gespeeld en allemaal zonder probs. nu ben ik bezig met hitman contracts en dat gaat allemaal prima. filmpje afspelen op me eigen pc gaat ook prima. (heb ik denk ik grotendeels te danken aan me p4 cputje)

mwah ik zoek wel een ander krachtigere 2e hands kaartje totdat ik geld heb voor een nieuwe of zo en stop deze in mijn reserve pc waar nu een riva tnt 128 inzit...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 23:30 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je 1 monitor aansluiting en 1 TV outaansluiting; of heb je 2 monitoraansluitingen én TV-out op die kaart zitten?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
als je het tegen mij hebt, 1 monitor en 1 svideo aansluiting. het is een Aopen PA256deluxe 32 MB dat beter bekend is als GF2 GTS.

klik

gisteravond heb ik weer van alles geprobeerd maar ik denk echt dat me tvchip overleden is
Pagina: 1