boot partitie kopieren met Partition Magic

Pagina: 1
Acties:

• reindu
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04-2024
Iedereen heeft het hier over ghosten, maar ik heb alleen Partitionmagic.
Het kopieren de partitie van mijn oude bootschijf (10G, NTFS, W2000), naar mijn nieuwe 160G schijf gaat keurig. Maar als ik hem als master zet boot hij niet. Er is wel een melding van PM: Moving past cylinder 1023, the partition may not be bootable, maar dat slaat mi niet op mijn systeem.
Ik heb ook xxcopy geprobeerd van de FAQ, maar die kan veel niet kopieren.

reindu

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 15:13

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je je boot-partitie ook al actief gemaakt? Dat kun je bv met fdisk doen.

| Specs Aurora24 | My music |

• reindu
Met PM heb ik hem primary, unhidden en aktief gezet.

reindu

Verwijderd

Allereerst: De melding van PQ Magic heeft niets te maken met jouw bootprobleem.

Hetzelfde probleem zou je ook ondervinden met Norton Ghost.
De oorzaak zit in W2K zelf. W2K en XP slaan gegevens over de schijven en partities op. Wanneer die niet overeenkomen -> finito.

Zoek eens bij de site van Norton naar 'boot problems', daar wordt er op ingegaan.
Misschien vind je daar een oplossing, maar ik vrees dat je opnieuw zult moeten installeren.

• reindu
Toch is het raar. Ik heb nu de "nieuwe" disk als master gezet, en toen geboot met de diskette van PM. Nu ziet hij de HD als "unallocated". Dat heeft toch niets te maken met W2000? Of werkt de diskette onder DOS, zodat hij geen NTFS ziet?

reindu

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

reindu schreef op 14 augustus 2004 @ 00:07:
Iedereen heeft het hier over ghosten, maar ik heb alleen Partitionmagic.
Het kopieren de partitie van mijn oude bootschijf (10G, NTFS, W2000), naar mijn nieuwe 160G schijf gaat keurig. Maar als ik hem als master zet boot hij niet. Er is wel een melding van PM: Moving past cylinder 1023, the partition may not be bootable, maar dat slaat mi niet op mijn systeem.
Ik heb ook xxcopy geprobeerd van de FAQ, maar die kan veel niet kopieren.
Dank je de koekoek dat dat ook niet werkt. Dit gaat alleen indien je het doet met 2 exact identieke harde schijven! Als dat niet het geval is wens ik je veel succes maar dan gaat het never nooit niet werken...

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

The_Scratcher schreef op 14 augustus 2004 @ 12:23:
[...]
Dank je de koekoek dat dat ook niet werkt. Dit gaat alleen indien je het doet met 2 exact identieke harde schijven! Als dat niet het geval is wens ik je veel succes maar dan gaat het never nooit niet werken...
Dit is onjuiste informatie.

Pagina 48 e.v. van het manual zegt iets anders nl. dat het wel kan. Dat is juist een van de redenen om PM aan te schaffen, het eenvoudig overzetten van een partitie naar een nieuwe HD. :)

ARME AOW’er

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

The_Scratcher schreef op 14 augustus 2004 @ 12:23:
[...]

GuardianAngel heeft het uit het boekje dat het zou moeten werken, en ik kan uit de praktijk beamen dat het ook echt werkt. PM is echt een top tool.

Dat het bij de TS niet werkt verbaast mij, ik vraag mij dat af welke versie hij gebruikt van ik neem aan "Drive Image" . Volgens mij moet je minstens versie 4 of hoger hebben, aangezien ik zelf altijd versie 4 zonder problemen gebruik voor het over zetten van een partitie van de ene disk naar de andere.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• reindu
Even de afloop:
Het lukt wel degelijk. Ik heb nu mijn boot van een 10G schijf naar een 160G schijf overgebracht met PM.
Techniek: gebruik de boot diskettes van PM. Zet de nieuwe schijf op master, zet de oude op slave.
Wat mislukte: PM vanaf de de HD gebruiken en copieeren van master naar slave.

reindu

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
offtopic:
Mocht je een PM cd hebben, die is ook bootable, scheelt weer gedoe met diskette's
Pagina: 1