Alternatief dvdmaestro, anti-aliased ondertiteling

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik gebruik al een tijdje deze guide om bij een dvd nederlandse ondertiteling toe te voegen: http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm

Daar krijg ik geen mooie anti-aliased fonts, terwijl als ik een avi omzet ik in dvd (met vaste ondertiteling, met virtualdub/tmpgenc): http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling5.htm
wel mooie ondertiteling krijg. Ligt dit aan het programma dvdmaestro :? Zo ja welk programma ondersteund het wel ? Ik heb gegoogeld op: dvd sub anti-aliased enzo.
Maar ik kon niks bruikbaars vinden. Kan aub iemand mij helpen,bvd.

Arch Linux

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ondertiteling op een DVD kan niet anti-aliased zijn. Het maximale aantal kleuren in een subtitle stream is namelijk 4.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jordz.
Dus de enige oplossing is om de subs te hardcoden?

[ Voor 4% gewijzigd door jordz. op 14-08-2004 10:51 ]

Arch Linux

• jordz.
Gekochte dvds hebben vaak veel mooiere subs dan zelf gemaakte met dvdmaestro. Ik dacht dat dat aan het programma lag. Dus de sub in de video zetten is de enige oplossing?

Arch Linux

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De subs op gekochte DVD's zijn ook niet anti-aliased. Dat is gewoon technisch onmogelijk. Het enige dat je kunt doen om TV-achtige subs te krijgen (die zijn wel anti-aliased) is ze idd in het beeld zetten. Maar dan kun je ze dus niet meer uitzetten (== irritant).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jordz.
CyBeR schreef op 14 augustus 2004 @ 12:46:
De subs op gekochte DVD's zijn ook niet anti-aliased. Dat is gewoon technisch onmogelijk. Het enige dat je kunt doen om TV-achtige subs te krijgen (die zijn wel anti-aliased) is ze idd in het beeld zetten. Maar dan kun je ze dus niet meer uitzetten (== irritant).
Dat maakt me opzich niet zo heel veel uit. Op zoek naar een nieuwe tutorial :) bedankt 4 je reply

Arch Linux

Pagina: 1