[asp] welke tools / programma's gebruiken jullie ?

Pagina: 1
Acties:

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke tools of programma's gebruiken voor tijdens het ontwikkelen van asp sites in combinatie met SQL access databeesten ?

Als beginneling doe ik alles nog in notepad maar ben benieuwd wat jullie zoal gebruiken om effectiever te werken.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:15

ripexx

bibs

Op mijn werk gebruik ik Visual Studio .Net nog iets en als er even wat snel op de server gefixed moet worden doen we ook gewoon in notepad. Verder voor het testen van SQL statements enz gewoon de query analyzer voor SQL server en thuis gebruik ik UltraEdit voor mijn PHP dingen. Maar als je even zoekt in dit forum en in WOS/SA zal je genoeg tools vinden, er is meen ik nog niet zo lang geleden nog een topic over geweest. Je wensen en eisen hangen geheel af van het doel. Een simpel websiteje kan wel in notepad maar een beetje higlighting kan geen kwaad op termijn. :) Maar als je wat groter dingen gaat doen is een goede developmet omgeving natuurlijk onmisbaar, maar deze zijn voor huis, tuin en keuken gebruik gewoon te duur.

Redelijke vervangers voor notepad zijn textpad en ultraedit. ;)

buit is binnen sukkel

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik gebruik alleen TextPad voor mijn code, en eventueel Access als ik een database nodig heb voor ASP. (Access heeft toch mijn voorkeur boven MySQL, al is de keuze moeilijk. ;))
Maar ik denk niet dat dit topic lang open blijft. Ten eerste is het een softwarekwestie en daarom hoort ie in Software Algemeen, maar daar zal een topic in deze vorm ook niet gewaardeerd worden. Er zijn gewoon niet veel meer opties dan een editor voor je code, en een DBMS voor je databases.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20
Ik vind tot nu toe Visual Studio 6.0 het beste voor traditionele ASP (dus geen dot Net) met uiteraard de MSDN Library (Ik gebruik Juli 2001).

InterDev (de betreffende ASP editor) heeft naar mijn idee een goede syntax highlighting (helaas worden niet alle functies gehighlight) en de ondersteuning voor Frontpage extenties vind ik ook erg prettig, zeker als je Source-control nodig hebt (voor als je met meerdere mensen tegelijk aan een site werkt)

Mocht je InterDev 6.0 gaan gebruiken vergeet dan vooral niet Service Pack 5 te installeren.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

FrontPage extensies. :r Die dingen maken het mij altijd alleen maar onnodig lastig. Wil je een bestand tijdelijk van naam veranderen zodat je een nieuwe kan testen, wordt de oude bestandsnaam gezellig in al je HTML en ASP files automatisch aangepast naar de hernoemde variant. Test ook makkelijk zeg. :/

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
VS.NET voor mijn ASP.NET projecten en classic ASP in homesite 5.5
SQL in de queryanalyzer van SQL server.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:26

Eelke Spaak

- Vlad -

Voor 'gewoon' ASP (zonder .NET dus) gebruik ik Macromedia Dreamweaver MX 2004. Dit omdat ik ook de grafische kant af wil handelen en omdat Dreamweaver flink wat dingen biedt om standaardtaken in één keer af te handelen.

Als DBMS geef ik de voorkeur aan Microsoft SQL Server.

TheStreme - Share anything with anyone

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 09:01

klinz

weet van NIETS

[b]NMe84 schreef op 14 augustus 2004 @
Maar ik denk niet dat dit topic lang open blijft.
Wellicht niet, maar dan vanwege een andere reden. Een vergelijkbaar topic is toch (al) eeuwen open (geweest).
Er zijn gewoon niet veel meer opties dan een editor voor je code, en een DBMS voor je databases.
Nee? Je kunt bijvoorbeeld denken aan UML-tools enz.

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:48
NotePad2: http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html
Lekker simpel, en heeft de mogelijkheid om de tab-breedte in te stellen. Die mogelijkheid heb ik nog nergens eerder gezien.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ZanderZ schreef op 14 augustus 2004 @ 21:27:
NotePad2: http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html
Lekker simpel, en heeft de mogelijkheid om de tab-breedte in te stellen. Die mogelijkheid heb ik nog nergens eerder gezien.
Dan ken je niet veel programma's, want ik kan er wel een paar opnoemen... Om te beginnen al TextPad, en UltraEdit zal het ook wel kunnen. En dat zijn toch de meest gebruikte editors onder programmeurs. :)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Met standaard notepad maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk. Daar is echt niks hardcore aan ofzo :P

In het rijtje met text editors kan ik persoonlijk de Crimson Editor aanbevelen, maar Dreamweaver MX schijnt het ook heel goed te doen, als dat je meer ligt.

Maar om effectiever te werken, programmeer ik gewoon in ASP.Net ipv. klassiek ASP :P
met behulp van de ASP.Net Web Matrix (www.asp.net/webmatrix) kun je in 1 IDE asp.net pagina's, user controls, classes, etc. maken en tegelijk je database beheren en stored procedures maken.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Ik gebruik dreamweaver MX 2004 voor mijn ASP.net gecodeklop ;) een MSDE database ( want gratis) met de enterprise manager en query analyzer van de eval van MSSQL. Werkt allemaal uitstekend.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:20
NMe84 schreef op 14 augustus 2004 @ 02:08:
FrontPage extensies. :r Die dingen maken het mij altijd alleen maar onnodig lastig. Wil je een bestand tijdelijk van naam veranderen zodat je een nieuwe kan testen, wordt de oude bestandsnaam gezellig in al je HTML en ASP files automatisch aangepast naar de hernoemde variant. Test ook makkelijk zeg. :/
Uhm, in InterDev kan je link-repair uitzetten, dan is er niks aan de hand. Dus dat zal verder geen probleem zijn. :)

Voorbeeld (Properties van het project):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39080/full.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Xion op 15-08-2004 03:27 ]

Pagina: 1