Welke 3D-kaart

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Als ik voor 800 gulden een kaartje uit mag zoeken welke adviseren jullie mij dan ?

Er zijn er een beetje veel en kan door de bomen het bos niet echt meer zien...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ati Radeon 64 oem.

Waarom?
Beeldkwaliteit is goed ie 3d en 2d
snelheid is in 32bits verglijkbaar met de GF2

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Neem gewoon een Gforce 2 gts... zit je altijd goed :)
(ik heb die van guillemot en hij doet het perfect :))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Koop een GeForce 2 (of een MX ...
Waarom zou je per se het maximum-bedrag uitgeven als't met minder ook goed gaat...)
Als je dan PER SE je geld kwijt wil koop of wat anders nuttigs zoals geheugen of geef't aan een goed doel..
ATI Radeon is leuk en aardig maar 2D-kwaliteit, sjah het zal wel maar me V7700 deluxe werkt prima, 3D is weliswaar vergelijkbaar maar drivers/etc is voor nvidia veel beter :)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb nu een GF1-DDR, maar als ik opnieuw zou moeten/willen kopen werd het denk ik wel de Radeon. Die kaart heeft alles, goede DVD ondersteuning, goede analoge output (ook nog echt scherp op echt hoge resoluties) en top of the line 3D... :P

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Asus V7700 Deluxe TV
Systeem bus 2x/4x AGP
Grafische chip nVidia GeForce2 GTS
Drivers voor WIN 98 / NT4.0 / 2000
Max. RAMDAC 350 MHz
RAM 32 Mb SGRAM-DDR
Max. Resolutie 2048 x 1536 met 32 bit kleuren en 75 Hz
Info Met Cinch en SVideo ingang en Cinch,
SVideo en bril uitgang + TV Box

Is dit wat ? Of zijn er nog andere varianten ?

En het verschil 32 MB > 64 MB ?
Hoe zit het daarmee ? Kan ik beter ietsje meer uitgeven aan 64 MB of merk je het verschil alleen in je portemonnee ?

Verwijderd

Als ik er nu een zou moeten kopen zou ik de Hercules 3dProphet 64Mb nemen, dit is een heel goed kaartje, hier zitten standaard al heatsinkjes op het geheugen

Het performance verschil tussen de diverse Geforce2 GTS kaarten is minimaal. Zelfs het verschil tussen 64MB en 32Mb kaarten is enkele procenten. Dit is enkele FPS in games. Naar mijn idee te weinig om het grote prijsverschil te rechtvaardigen.
Kijk beter naar de features die de kaarten bieden, zoals TV-in/out etc.
De kaart met de meeste features op dat gebied is de Asus v7700 Deluxe.
Zelf heb ik de Asus V7700 pure 32Mb. Dit is een kaal kaartje. Maar het gaat mij alleen om de 3d. Het was een aantal maanden geleden een van de eerste GF2's die in Nederland te krijgen was. Heb er toen FL 824,- voor betaald. Zeker als je steeds de laatste Nvidia reference drivers wil gebruiken is een kaal kaartje ideaal. Bij kaarten met veel extra features als tv-in/out etc. raak je na het installeren van die reference drivers de extra features kwijt.

Gaat het je puur om de 3d dan zou ik een zo goedkoop mogelijk GF2 GTS kaartje nemen. Bijvoorbeeld de Asus v7700 pure.

De Radeon valt voor mij persoonlijk af. Nvidia heeft beter driver ondersteuning.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 27 december 2000 11:14 schreef bastard het volgende:
Als ik er nu een zou moeten kopen zou ik de Hercules 3dProphet 64Mb nemen, dit is een heel goed kaartje, hier zitten standaard al heatsinkjes op het geheugen

Het performance verschil tussen de diverse Geforce2 GTS kaarten is minimaal. Zelfs het verschil tussen 64MB en 32Mb kaarten is enkele procenten. Dit is enkele FPS in games. Naar mijn idee te weinig om het grote prijsverschil te rechtvaardigen.
Kijk beter naar de features die de kaarten bieden, zoals TV-in/out etc.
De kaart met de meeste features op dat gebied is de Asus v7700 Deluxe.
Zelf heb ik de Asus V7700 pure 32Mb. Dit is een kaal kaartje. Maar het gaat mij alleen om de 3d. Het was een aantal maanden geleden een van de eerste GF2's die in Nederland te krijgen was. Heb er toen FL 824,- voor betaald. Zeker als je steeds de laatste Nvidia reference drivers wil gebruiken is een kaal kaartje ideaal. Bij kaarten met veel extra features als tv-in/out etc. raak je na het installeren van die reference drivers de extra features kwijt.

Gaat het je puur om de 3d dan zou ik een zo goedkoop mogelijk GF2 GTS kaartje nemen. Bijvoorbeeld de Asus v7700 pure.

De Radeon valt voor mij persoonlijk af. Nvidia heeft beter driver ondersteuning.
Dus met mijn Asus V7700 Deluxe TV zit ik aardig in de richting ?

Verwijderd

Ja die heb ik ook (minus die tv-box)
Als je die echt nodig heb kan je die nemen, maar zonder tv (dus nog wel de DELUXE) werkt ook perfect (zit dus nog wel tv-in/out aan) :)

• Marv
Die kaart van asus is wel goed ja... je hoeft eigenlijk niet echt naar het merk te kijken..... bekijk van ieder merk even de extra opties en de prijs... de extra opties verschillen namelijk erg per merk en de prijs ook :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

agreed

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Het verschil tussen de Asus V7700 Deluxe TV en de Asus V7700 Deluxe is drie tientjes dus dan maakt me dat niet uit...

• Marv
Nee dat maakt niet veel uit nee.... daarom moet je ook ff doorkijken naar andere merken... d'r zijn d'r genoeg en sommige hebben toch veel meer opties dan andere.. of een beter software pakket erbij, als je er niet veel extra bij hoeft te hebben moet je eens naar de Creative kijken... die is rete goedkoop en volgens mij even goed als andere... zitten alleen (bijna) geen extra opties op.... :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 27 december 2000 11:58 schreef Marv het volgende:
Nee dat maakt niet veel uit nee.... daarom moet je ook ff doorkijken naar andere merken... d'r zijn d'r genoeg en sommige hebben toch veel meer opties dan andere.. of een beter software pakket erbij.
Daarom vraag ik hier iedereen nogmaals te reageren : Een 3D-kaart voor 800 piek...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 december 2000 11:58 schreef Marv het volgende:
Nee dat maakt niet veel uit nee.... daarom moet je ook ff doorkijken naar andere merken... d'r zijn d'r genoeg en sommige hebben toch veel meer opties dan andere.. of een beter software pakket erbij, als je er niet veel extra bij hoeft te hebben moet je eens naar de Creative kijken... die is rete goedkoop en volgens mij even goed als andere... zitten alleen (bijna) geen extra opties op.... :)
Maar creative heeft kutbeeld, superlelijk gewoon!
Hercules is pas mooi, ik spreek uit ervaring want ik zit hier zelf met een GTS Pro 64MB en ook tv-out, hijs een stuk duurder als 800 gulden maar als je een GF2 neemt, ga voor de Hercules, zo mooi en snel, super gewoon!

Verwijderd

HERCULES GEFORCE 2 PRO >:):)*D:):>)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 27 december 2000 19:18 schreef SKSEBASTIAN het volgende:
HERCULES GEFORCE 2 PRO >:):)*D:):>)
Mensen ik vind het harstikke tof dat jullie reageren maar kunnen jullie AUB jullie stelling onderbouwen ?

Hier heb ik natuurlijk weinig aan

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 19:05 schreef Cartman! het volgende:

[..]
Maar creative heeft kutbeeld, superlelijk gewoon!
Hercules is pas mooi, ik spreek uit ervaring want ik zit hier zelf met een GTS Pro 64MB en ook tv-out, hijs een stuk duurder als 800 gulden maar als je een GF2 neemt, ga voor de Hercules, zo mooi en snel, super gewoon!
heb een CREATIVE :Dgeforce (1) 32mb DDR en het beeld is best. (voor mij genoeg, heb geen vergelijkingen)
beeld is zeker niet slecht. :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik heb weer een nieuwe 3D-kaart gevonden:

V7100 DVI (+2x TV, Retail) GeForce2 MX 32 MB

Kunnen jullie me uitleggen wat het allemaal betekent: DVI +2x :?

En of het een beetje een goeie is ?!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
DVI is een interface voor flatpanels. Hij zal dus wel VGA en/of DVI hebben en 2x een tv-out (tulp en s-video)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op woensdag 27 december 2000 23:49 schreef biobak het volgende:
DVI is een interface voor flatpanels.
Dat is dus niet nodig als je geen flatpanel hebt ?

Ik bedoel dan is het overbodige luxe ?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik kies denk toch een kaartje uit de Asus V7100 serie maar welke is dan weer het best ?

Er moet wel TV-out opzitten :)

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 11:05 schreef hjs het volgende:
Ati Radeon 64 oem.

Waarom?
Beeldkwaliteit is goed ie 3d en 2d
snelheid is in 32bits verglijkbaar met de GF2
Ga je voor perfecte beeldkwaliteit (veel beter dan welke GeForce kaart dan ook), in zowel 2D als 3D, dan is dit jouw kaart!
Zie de testen! Believe me, it's true.

Geforce is snel maar heeft 1 probleem: scherpte van beeld is matig.....

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
:'( Ik ben de weg echt kwijt nu...

Ik gebruik de 3D-kaart vooral om te gamen en af en toe om een filmpje te kijken ofzo...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 00:17 schreef PeepPeep het volgende:

[..]
Ga je voor perfecte beeldkwaliteit (veel beter dan welke GeForce kaart dan ook), in zowel 2D als 3D, dan is dit jouw kaart!
Zie de testen! Believe me, it's true.
Nog meer mensen goede/slechte ervaringen met deze kaart ?

Ik heb alweer gezien dat dit niet een van de goedkoopste is :)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hij is inderdaad niet de goedkoopste, maar als je het geld hebt liggen zou ik er toch voor gaan, en anders voor de 32MB DDR versie het snelheidsv erschil in MHz is met powerstrip snel verholpen. Tegen de tijd dat die paar FPS verschil echt van belang zijn ben je al weer toe aan een nieuwe kaart verw8 ik, maar dat is niet hoe je het ziet. ben je een FPS monster dat iets minder om beeld kwaliteit vraagt moet je voor de GF2 gaan, ik heb de Radeon 32 MB DDR en ik ben er zeer over te spreken!

Breek je nek voorzichtig

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik denk toch dat het een goedkopere uit de Asus V7100 serie wordt, iemand enig idee welke daarvan weer het best is ?

Daar zijn er namelijk ook een stuk of 10 van |:(

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tja, wat wil je er allemaal op?
Als je dat weet is de keus al minder moeilijk.

Je moet deze hercules kaarten ook eens overwegen:
Kaal http://www.eynstein.nl/a/154.html 350,-
met tv uit http://www.eynstein.nl/a/650.html 385,-

Bij deze winkel een stuk goedkoper dan een asus kaart.

Maar dit blijft de topper http://www.eynstein.nl/a/615.html ;)

(sorry voor het weer promoten van Eynstein, maar ja, het is gewoon een goede online winkel :P )

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Ik koop denk gewoon de Asus V7100 met TV-Out en 32MB

Heb ik dat ook weer

Verwijderd

Heb zelf ook die Radeon 64 mb ddr, bevalt goed.:P Heb nog geen nieuwe spellen ermee getest (Wel Redline en die draait super, alle toeters en bellen aan op de 1 na hoogste resolutie (1536 x 1285 weet niet precies die instelling).

Wat ik ook ben tegengekomen in een of andere hardcopy review is dat de extra functies die deze kaart heeft tv-in/out dvd ondersteuning (werkt zeer goed overigens, Feilloos beeld) deze kaart de koop waard maken. Echter in fps op 32-bit, hebben de concurrenten een freempje of 10 voorsprong.

Gekocht bij Eynstein destijds.
1 -puntje: Eynstein had de kabels voor en mijn dvd en de brander op een kabel gezet bij
de assemblage (lees master-slave). Het heeft ff geduurd voordat ik erachter was dat ik het jumpertje over de plextor moest omzetten naar master. :(
Pagina: 1