Toon posts:

na suse installeren krijg ik grub

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na het installeren van suse 9.1 herstart de computer en kom ik in een soort dos achtig
stuk waar ik [tab] kan klikken voor commands na alles uitgeprobeerd te hebben had ik toch maar besloten om win2000 te installeren na het formateren van de c: schijf krijg ik tot mijn verbazing krijg ik na het opstarten weer grub en kan ik [tab] doen voor commands.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

En jouw inzet om het op te lossen bestaat uit... ? :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

uit de faq
Ik vind Linux toch maar niks, dus heb het er weer af gegooid. Hoe krijg ik LILO/grub nu weg?

LILO (of grub) nestelt zich meestal in het MBR (Master Boot Record). Om het daar uit te verwijderen, start je je op van een Win9x bootflop met FDISK.EXE erop en gebruik het commando FDISK /MBR. Mocht je systeem niet meer opstarten, dan komt dat waarschijnlijk doordat je wat met de bootable/active flag in de partitietabel hebt zitten spelen. Zorg ervoor dat je Windowspartitie (of welk OS je dan ook gebruikt) op Active staat. Ook dit kun je regelen met FDISK.
Geen Win9X bootdisk bij de hand? www.bootdisk.com

Voor NT/2K/XP heb je nog een optie: Kies bij setup voor de 'repair' optie, geef in de admin console 'fixmbr' en het probleem is opgelost.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit staat letterlijk in de FAQ, en in NOS policy - updated 01/04/03 staat ook nog wel een stukje over dat je zelf ook wat dingen moet proberen ipv hier gewoon je probleem dumpen geloof ik.

Dit topic is gesloten.