Toon posts:

[98] Bij installeren Pendrive blauw scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forummers,

Ik kreeg van een vriend, wegens aanschaf van een 256 mb, een USB pendrive 1.1 128 mb.
Op mijn PC werkt hij probleemloos, zowel onder XP als 2000.
De Pendrive wordt gewoon herkend en is direct bruikbaar.
Het apparaat is dus niet defect.

Nu staat hier in huis nog een PC, Packard Bell (of Hell) amd 450 met een sis 530 moederbord en 64 mb mem.
Op die PC draait Win98 NL sp2 en het draait stabiel.
Tot ik de Pen in de usb poort stop.
98 Herkent uiteraard de Pen niet automatisch en heeft een driver nodig.
Maar nog voor ik de driver installeer krijg ik al fatale uitzonderingen, register fouten, continue een explorer.exe fout in module ...., Mcafee start niet meer op etc etc etc.

Als ik de driver installeer wordt de drive nog niet herkend maar als ik alles wat met usb te maken heeft in hardware verwijderd heb, komt dat na een restart wel weer goed.
De drive wordt dan herkent en werkt dan ook probleemloos.

Om te testen heb ik een ghost image teruggezet en een avondje laten draaien.
Weer was de PC stabiel en betrouwbaar.
Ik doe de Pen er weer in, nog geen driver geinstalleerd, en direct komen de fouten weer.
Ook als ik geen driver installeer en de Pen er weer uithaal blijven de problemen bestaan en dat is nu net het punt wat ik niet snap.

Op deze PC sluit ik mijn camera en creative mp3 speler ook geregeld aan, via usb, en ondervind daar ook geen enkel probleem mee.

Ik mag er van uitgaan dat er geen problemen zijn met de usb poorten.
Ik heb voor de zekerheid toch maar bij microsoft een update proberen te zoeken maar dat bleek niet nodig.

Ik zit vast (net als de PC nu dus)
Ik heb helaas niets gevonden op GoT.

Heeft iemand en idee wat het probleem zou kunnen zijn?

bvd

Verwijderd

wat staat er aan inhoud op de pen ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

mutsje

Certified Prutser

het kan natuurlijk zijn dat de pendrive iets... in jou pc claimt wat exclusief in gebruik is. Om je te kunnen helpen zul je toch met specifiekere foutmeldingen moeten komen omdat we geen waarzieners hebben bij got en kunnen voorspellen waar het aan ligt :) Ik zelf heb ook wel eens problemen met die dingen en ga dan altijd meer informatie verzamelen om dit uit te zoeken. Had je al gezocht op google?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit (was: 'Pendrive Probleem') vertelt zo weinig :)

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
(jarig!)
Voor zover ik "geleerd" heb moest je in 98 USB drivers éérst installeren, voordat je het apparaat aansluit. Andersom geeft dan idd de door jou beschreven problemen.
XP en 2000 hebben die drivers native onboard, 98 (SE) niet.

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

De problemen blijven hetzelfde als de Pendrive geformatteerd is.
Ik kan moeilijk specifiek uitleggen wat de foutmeldingen zijn omdat het om de 30 seconden wat anders is, maar zoals eerder gezegt zijn het veel blauwe schermen en Mcafee wat een algemene beschermingsfout geeft.
Veel ŽSysteem bezet` en kernel problemen.
Ook Sygate start al niet meer op.

Ik heb nu weer een Image teruggezet en alles is weer normaal.
Ik heb geloof ik nog niet geprobeerd om eerst de driver te installeren en daarna na een reboot de pen er in te stoppen.
Dat zal ik vanmiddag eens proberen.

Ik ben al uren aan het zoeken naar een Bios upgrade maar dat valt niet mee voor een oude Packard (H)ell.
Een ander OS is helaas geen optie op deze PC omdat het dan niet meer vooruit te branden is.

Ieder geval bedankt, ik zoek en knoei weer vrolijk verder.

Verwijderd

Topicstarter
Jikra schreef op 14 augustus 2004 @ 11:13:
Voor zover ik "geleerd" heb moest je in 98 USB drivers éérst installeren, voordat je het apparaat aansluit. Andersom geeft dan idd de door jou beschreven problemen.
XP en 2000 hebben die drivers native onboard, 98 (SE) niet.
Het is wel prettig als er een oplossing bij een topic komt voor het geval iemand later nog eens zoekt met hetzelfde probleem.

Hoe raar het ook mag zijn, het werkt nu door eerst alles te installeren en te rebooten, dan alles onder hardware weg te gooien wat met usb te maken heeft, rebooten en windows alles weer laten vinden en dan de pen erin te stoppen.

Ik heb al een kwartier geen foutmelding gezien en Mcafee werkt ook nog.
En dat is wel zo prettig met kinderen op deze PC. ;)

Bedankt Jikra en ook de anderen uiteraard.
Pagina: 1