Hallo Forummers,
Ik kreeg van een vriend, wegens aanschaf van een 256 mb, een USB pendrive 1.1 128 mb.
Op mijn PC werkt hij probleemloos, zowel onder XP als 2000.
De Pendrive wordt gewoon herkend en is direct bruikbaar.
Het apparaat is dus niet defect.
Nu staat hier in huis nog een PC, Packard Bell (of Hell) amd 450 met een sis 530 moederbord en 64 mb mem.
Op die PC draait Win98 NL sp2 en het draait stabiel.
Tot ik de Pen in de usb poort stop.
98 Herkent uiteraard de Pen niet automatisch en heeft een driver nodig.
Maar nog voor ik de driver installeer krijg ik al fatale uitzonderingen, register fouten, continue een explorer.exe fout in module ...., Mcafee start niet meer op etc etc etc.
Als ik de driver installeer wordt de drive nog niet herkend maar als ik alles wat met usb te maken heeft in hardware verwijderd heb, komt dat na een restart wel weer goed.
De drive wordt dan herkent en werkt dan ook probleemloos.
Om te testen heb ik een ghost image teruggezet en een avondje laten draaien.
Weer was de PC stabiel en betrouwbaar.
Ik doe de Pen er weer in, nog geen driver geinstalleerd, en direct komen de fouten weer.
Ook als ik geen driver installeer en de Pen er weer uithaal blijven de problemen bestaan en dat is nu net het punt wat ik niet snap.
Op deze PC sluit ik mijn camera en creative mp3 speler ook geregeld aan, via usb, en ondervind daar ook geen enkel probleem mee.
Ik mag er van uitgaan dat er geen problemen zijn met de usb poorten.
Ik heb voor de zekerheid toch maar bij microsoft een update proberen te zoeken maar dat bleek niet nodig.
Ik zit vast (net als de PC nu dus)
Ik heb helaas niets gevonden op GoT.
Heeft iemand en idee wat het probleem zou kunnen zijn?
bvd
Ik kreeg van een vriend, wegens aanschaf van een 256 mb, een USB pendrive 1.1 128 mb.
Op mijn PC werkt hij probleemloos, zowel onder XP als 2000.
De Pendrive wordt gewoon herkend en is direct bruikbaar.
Het apparaat is dus niet defect.
Nu staat hier in huis nog een PC, Packard Bell (of Hell) amd 450 met een sis 530 moederbord en 64 mb mem.
Op die PC draait Win98 NL sp2 en het draait stabiel.
Tot ik de Pen in de usb poort stop.
98 Herkent uiteraard de Pen niet automatisch en heeft een driver nodig.
Maar nog voor ik de driver installeer krijg ik al fatale uitzonderingen, register fouten, continue een explorer.exe fout in module ...., Mcafee start niet meer op etc etc etc.
Als ik de driver installeer wordt de drive nog niet herkend maar als ik alles wat met usb te maken heeft in hardware verwijderd heb, komt dat na een restart wel weer goed.
De drive wordt dan herkent en werkt dan ook probleemloos.
Om te testen heb ik een ghost image teruggezet en een avondje laten draaien.
Weer was de PC stabiel en betrouwbaar.
Ik doe de Pen er weer in, nog geen driver geinstalleerd, en direct komen de fouten weer.
Ook als ik geen driver installeer en de Pen er weer uithaal blijven de problemen bestaan en dat is nu net het punt wat ik niet snap.
Op deze PC sluit ik mijn camera en creative mp3 speler ook geregeld aan, via usb, en ondervind daar ook geen enkel probleem mee.
Ik mag er van uitgaan dat er geen problemen zijn met de usb poorten.
Ik heb voor de zekerheid toch maar bij microsoft een update proberen te zoeken maar dat bleek niet nodig.
Ik zit vast (net als de PC nu dus)
Ik heb helaas niets gevonden op GoT.
Heeft iemand en idee wat het probleem zou kunnen zijn?
bvd