Toon posts:

VIA losse drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb er net een frisse installatie van mijn pc op zitten en zit nu nog met een probleempje in combinatie met een nieuw aangeschaft apparaat; de Hercules DJ Console.

Zo gauw ik de VIA 4in1 chipset drivers installeer krijgt dit apparaat of niet genoeg stroom meer of wordt hij niet snel genoeg meer aangestuurd en het gevolg is een slechte geluidskwaliteit. Zo gauw ik deze drivers niet installeer heb ik goede geluidskwaliteit en draait het perfect op de standaard Microsoft drivers.

Het probleem is zonder die drivers dat mijn videokaart maar matig werkt omdat in het pakket ook AGP drivers zitten(?!).

Gelukkig is er een optie in de installer van de VIA drivers waarbij je kunt aanvinken welke delen je wel en welke je niet wilt installeren. Zodoende vink ik de IDE drivers weg en installeer de rest. Zou moeten werken, niet? Niet nee. Mooi weer hetzelfde probleem.

Wat nu? De AGP drivers heb ik vermoedelijk nodig, maar de IDE drivers niet en losse installaties lijken niet te werken. Of zit ik in de verkeerde hoek?
Laat de experts spreken...

Processor: AMD 700mhz
Moederbord: MSI K7T PRO
Videokaart: ATI RADEON 9100

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
welke 4in1 wil je installen? je moet niet de nieuwste hyperion nemen als je een ouder mobo hebt, met dus een oudere chipset... dan moet je de oudere nemen die ze aanbieden...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Van www.viaarena.com kun je VIA drivers downloaden. De nieuwste, en 'retro' drivers.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

ff uitpakken met winrar ofzo, mapje ide verwijderen, en setup runnen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
wat is er fout als ik gewoon de nieuwste neem?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk! hoe is het mogelijk!

De set uitpakken en gewoon alle IDE mapjes wegknikkeren. Als je vervolgens de setup.exe runt en IDE wegvinkt (wat ik overigens al gedaan had), restart en het geluid test via de externe geluidskaart in de DJ Console is het wel perfect.

Dus dan is de installer blijkbaar niet helemaal fair. Blijkbaar doet hij toch iets met de IDE drivers terwijl je hem niet die opdracht geeft.

Dankjulliewel O+

Alleen wat ik nu ondervind is dat als ik een mp3 bestand in windows media player laad en er staat zo´n visualisatie effect aan, dan heb ik weer lage geluidskwaliteit. zet ik dat uit, of doe ik gewoon niets met het bureaublad op de achtergrond, dan gaat het wel weer goed. Dan zitten die drivers toch nog niet helemaal lekker...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 09:42 . Reden: overenthousiast ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In windows XP zit als het goed is al de juiste drivers ingebakken. Het OS is immers nieuwer dan je moederbord. Met mijn vorige moederbord (MSI K7T turbo) installeerde ik ook nooit die 4in1 drivers onder XP, draaide allemaal standaard al prima.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Palomar schreef op 14 augustus 2004 @ 10:10:
In windows XP zit als het goed is al de juiste drivers ingebakken. Het OS is immers nieuwer dan je moederbord. Met mijn vorige moederbord (MSI K7T turbo) installeerde ik ook nooit die 4in1 drivers onder XP, draaide allemaal standaard al prima.
Vaak is het dan toch wel handig, om de drivers van de fabrikant te installeren, ook al heeft Windows er zelf al drivers voor... Waarom? Omdat je er dan zeker van kan zijn, dat het werkt, en dat je (als je je drivers zo nu en dan update) er zeker van bent, dat je de nieuwste (of een nieuwere) versie hebt, van je drivers. En natuurlijk is het soms verschillend, dat die ene oude driver, beter werkt dan de nieuwe, maar de nieuwe heeft meer bugfixes, en dat is (vind ik) veel belangrijker dan de prestaties van een PC, omdat je PC dan meer stabieler is... ;)

Maar wel gek, dat als je handmatig de drivers ui het bestand haalt, het dan wel werkt, je zou toch zeggen, dat als je het niet selecteerd, hij ze ook niet hoort te installeren, of te kopiëren? :?

Verwijderd

Topicstarter
Meeste problemen ben ik nu van af.

Alleen omdat mijn Hercules DJ Console vrij veel van de USB poort vraagt gaat er daar denk nog iets mis.

Als ik mij gewoon op het Bureaublad bevind en er muziek draait geen onzuiverheden via het paneel naar mijn stereoinstallatie. Ben ik echter aan het mixen met het paneel en dan natuurlijk in combinatie met een mixprogramma als bijvoorbeeld Virtual DJ, dan willlen er wel eens, zij het lichte, onzuiverheden optreden. Dit denk door de niet ideale drivers voor AGP en IDE van AVI. Dit neem ik denk maar even voor goed. Dit zou hem dan toch in de stroomvoorziening kunnen zitten, maar dat zou ik echt niet weten en laat ik denk maar even zo.

Tenzij jullie nog een tip hebben ;)
Pagina: 1