Na installatie hd: "keyboard is locked out"

Pagina: 1
Acties:

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 13:37
Beste Tweakers,

Toen ik vanmiddag mijn pc wat te hoog had overgeclockt startte hij niet meer op. Bios gecleart, pc start weer op en alles lijkt goed te gaan. Echter kreeg ik na de detectie van de IDE aparaten deze melding:
Keyboard is locked out - Unlock the key
met daar onder "Press F1 to continue, DEL to enter SETUP". Ik kan wel op F1 drukken of op del, maar de pc doet dan niks.
Als ik de bios clear en de HD los koppel doet de pc het gewoon, en kan ik naar de bios gaan, die instellen, en doorbooten (hoewel hij niet ver komt omdat er geen HD inzit).
Als ik vervolgens de HD weer vast koppel krijg ik weer de zelfde melding van "keyboard is locked". Als ik het toetsenbord niet aansluit krijg ik deze melding:
Keyboard is locked out - Unlock the key
No keyboard found or present
Press F1 to continue, DEL to enter Setup
Als ik in de BIOS instel dat hij moet niet moet 'halten' op errors, ga ik gewoon naar Windows, en kan ik alles doen, behalve mijn toetsenbord gebruiken.
De pc hangt niet op zulke moment, want ik zie de waardes van Magic Health nog wel veranderen. De lcd op mn moederbord zegt 7F, wat volgens epox.nl betekent:
Switch back tot text mode if full screen logo is supported.
-If errors occur, report errors & wait for keys
-If no errors occur or F1 key is pressed to continue:
Clear EPA or customization logo.
Word ik dus niet erg veel wijzer van, het lijkt zelfs alsof dit niks met elkaar te maken heeft :?

Ik heb het nieuwste bios geinstalleerd, en ook dit hielp jammergenoeg niets.
Als ik op google zoek naar "keyboard locked out" krijg ik veel problemen over oude moederbord met toetsenborden met een oude 5pins DIN aansluiting. Er wordt recentelijk topic gevonden, maar daar werd geen oplossing gevonden. Ik heb een ander goed werkend toetsenbord geprobeert, maar dat hielp niks. Ik heb geen USB toetsenbord, en was ik eigenlijk ook niet van plan, tenzij het 100% zeker is dat er geen andere mogelijkheid is...

Ik vind het zo gek want ik weet 100% zeker dat het toetsenbord noch de PS/2 poort kapot zijn, omdat ik als ik de bios clear wel gewoon m'n toetsenbord kan gebruiken.

De voltlijnen zien er goed uit en het is geen voedingsprobleem. Het geheugen is van de week getest met memtest86 en werd foutloos bevonden.

Ik heb het bord nog maar 1 dag in mijn bezit, maar het heeft wel 24uur non-stop gedraaid, helaas heb ik er geen garantie van :(

Bedankt voor het lezen van mijn topic, heeft er iemand suggesties/tips/oplossingen?

//edit//
Het is een Epox 8RDA+ |:(

[ Voor 3% gewijzigd door w0w op 13-08-2004 22:19 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een ander toetsenbord proberen, die dingen kosten echt geen fluit.
Zelf heb ik een ramplank van 9 euro. Zo'n Mitsumi Basic.
Voor het geld hoef je het dus niet te laten, om dit even te proberen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 13:37
Een ander toetsenbord proberen, die dingen kosten echt geen fluit.
Zelf heb ik een ramplank van 9 euro. Zo'n Mitsumi Basic.
Voor het geld hoef je het dus niet te laten, om dit even te proberen.
Ik heb al een ander toetsenbord gebruikt. Ik heb echter geen USB toetsenbord geprobeerd, omdat ik die niet heb. Nu kan ik deze wel kopen maar mss is dat niet nodig en mss werkt het dan nog steeds niet goed...

Verwijderd

De meeste mobo's hebben een aansluiting voor een 'keyboardlock' waaraan je een sleutelschakelaar kan aansluiten om je keyboard op slot te zetten, ik denk dat je daar eens moet kijken, misschien heb je een stekertje verschoven en gebruik je die pinnetjes nu of heb je een led daarop aangesloten of zo iets want all die mobo pinnetjes voor HD-led - reset - powerswitch enz. zitten naast elkaar en het is een priegelwerk en makkelijk om een foutje te maken.

Oh en weet je zeker dat je niet per ongeluk de ps/2 aansluiting van de muis gebruikt? want dat heb ik ook eens gedaan nadat ik weer eens in mijn computer bezig was geweest, krijg je ook rare dingen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 16:11 ]