LTSP error: Not a valid image

Pagina: 1
Acties:

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Ik ben bezig om een domme terminal te bouwen met behulp van LTSP. Alles is nu bijna goed.

1. De dhcp server biedt eerst een PXE rom aan om te laden daarna de LTSP kernel
2. Deze worden vanaf de TFTP server gedowned.
3. De PXE rom word geladen
4. De LTSP kernel wordt geladen

En dan gaat het mis.
code:
1
2
3
4
5
6
7
loading 10.0.2.1:/tftpboot/lts/vmlinuz-2.4.18-ltsp-1 (NBI)segment [00092800, 000
                                                                               0
93A00) overlaps used basemem [00092C00, 000A0000)

error: not a valid image

Unable to load file.

Ik heb deze URL al gebruikt om een nieuwe kernel te bouwen maar daarmee hetzelfde verhaal :/
Verder heb ik al gezocht naar standaard kernel images maar daarmee had ik ook geen succes.

Weet iemand waar ik een werkende image vandaan kan halen of wat er mis is met mijn huidige config/image?

Verwijderd

Welke distro gebruik je voor LTSP?
Geen gentoo. (want dan had je kernel 2.4.24 geboot)

RH9? Een PXE-boot maakt in dat geval gebruik van een aparte PXE-config. Deze staat standaard ergens in /tftpboot/..... Daarin staan een aantal GRUB-like regels.
Heb je deze file ook aangepast nadat je een nieuwe kernel hebt gebakken?

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Ik moet er eigenlijk bij vertellen dat ik een PXErom van etherboot gebruikte, en die rom kon de kernel dus niet laden (was moe van dat gekloot en gezoek de hele dag).

Noujah, omdat het niet echt lukte heb ik maar gezocht naar een alternatief, en ik vond PXElinux, onderdeel van syslinux. Hiermee kan je gewoon een normale kernel laden I.P.V. hem eerst te taggen zoals bij etherboot (daar ging het waarschijnlijk mis bij mij).

• V-2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025

V-2

Klinkt alsof je kernel te groot was, ik ben een tijdje terug ook eventjes hiermee aan de slag geweest, en ik kan me iets dergelijks herinneren, dat de grootte nogal beperkt was bij bepaalde vormen van booten.

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
ik heb inderdaad iets gelezen over limieten v/d kernel, maar de kernel die ik nu (met PXElinux) boot is waarschijnlijk zelfs groter dan de kernel die ik toen (met etherboot) probeerde te booten. Ook heb ik nu niet het gedoe met het "taggen" v/d kernel wat ook heel wat handiger is. En de DHCP config voor PXElinux is ook simpeler dan etherboot. IMO dus alleen maar voordelen met PXElinux :D