Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vandaag heb ik mijn Nokia 6230 in het water gehad. HIj stond aan, ik kon nergens meer op drukken.. hij stond op toetsenblok. Ik heb de accu eruit gehaald, simkaart eruit, mmc kaart eruit en laten drogen. De simkaart en mmc kaart zal wel niks mee aan de hand zijn. Maar mijn gsm doet t niet meer. Ik heb wat gefohnd en nu ligt ie te drogen. Ik kijk morgen ff hoe t er mee gaat (zal ik hier dan ook wel posten). Misschien kortsluiting gemaakt, dus als ie droog is bel ik ff naar de maatschappij waar ie vandaan komt en ik ontken waterschade, want dalijk ben ik mn gsm kwijt (ik heb m ongeveer 2 maanden), zou zonde zijn, dus hun vergoeden m maar.

Nu is mijn andere vraag. Telefoonnr's, smsjes, plaatjes. Waar slaat ie deze op? op de simkaart of de tel? En dan bedoel ik niet de media die op mijn mmc kaart staan. Want ik denk dat als deze allemaal op de tel staat dat ik alles kwijt ben.. Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Hebben we een leuk topicje voor :)

[rml]Nokia 6230 [ Deel 10 !!!][/rml]

Verwijderd

Ik heb de ervaring met andere Nokia's dat je na de tewaterlating onmiddellijk de accu moet verwijderen. Vervolgens trek je 'm thuis zover uit elkaar als je maar kunt en leg 'm zo lang te drogen dat ie echt helemaal kurkdroog is. Vaak doen ze het dan gewoon weer.

Verwijderd

En niet direct weer aanzetten dus, geef het flink wat tijd.. haal de frontjes eraf... fohnen en droogmaken!

Verwijderd

jammer, maar vergoed krijg je hem denk ik toch niet.

Tis en blijft waterschade en is een gebruikersfout.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Wel een beetje schijnheilig om dan vervolgens te proberen de schade op een "onschuldige" winkelier te verhalen. Jij bent even plat gezegd zo stom geweest om die telefoon in het water te gooien/laten vallen. Als ik met mijn auto tegen een lantaarnpaal op knal, stel ik toch ook de Nuon of wie die dingen dan ook beheert/plaatst aansprakelijk voor mijn schade?
Heel eerlijk gezegd is dit gewoon eigen schuld, dikke bult. Als je mazzel hebt droogt hij goed op, en kun je hem weer gebruiken. Doet hij het niet meer, vette pech, had je hem maar moeten verzekeren (maar dat was je waarschijnlijk weer te duur?!?).
Dit is niet persoonlijk ofzo bedoeld, maar beeldt je het eens in van de andere kant.
Stel dat JIJ die winkelier bent, die steeds mensen over de vloer krijgt die een nieuwe telefoon willen hebben omdat ze hem zelf hebben gesloopt, daar zou jij ook niet vrolijk van worden. Tips met betrekking tot het goed drogen zijn er al genoeg gegeven, dus suc6 met drogen verder.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 13 augustus 2004 @ 22:25:
Wel een beetje schijnheilig om dan vervolgens te proberen de schade op een "onschuldige" winkelier te verhalen. Jij bent even plat gezegd zo stom geweest om die telefoon in het water te gooien/laten vallen. Als ik met mijn auto tegen een lantaarnpaal op knal, stel ik toch ook de Nuon of wie die dingen dan ook beheert/plaatst aansprakelijk voor mijn schade?
Heel eerlijk gezegd is dit gewoon eigen schuld, dikke bult. Als je mazzel hebt droogt hij goed op, en kun je hem weer gebruiken. Doet hij het niet meer, vette pech, had je hem maar moeten verzekeren (maar dat was je waarschijnlijk weer te duur?!?).
Dit is niet persoonlijk ofzo bedoeld, maar beeldt je het eens in van de andere kant.
Stel dat JIJ die winkelier bent, die steeds mensen over de vloer krijgt die een nieuwe telefoon willen hebben omdat ze hem zelf hebben gesloopt, daar zou jij ook niet vrolijk van worden. Tips met betrekking tot het goed drogen zijn er al genoeg gegeven, dus suc6 met drogen verder.
Toevallig wel verzekerd. Maar waterschade is niet gedekt. Maar als ik mn gsm niet terugkrijg heb ik dus 400 euri verneukt (want dat kost de gsm) + mn abonement. Dus ik ben verplicht om een nieuwe gsm te kopen, want ik heb een abonement vor 24 maanden! wat zou jij doen?

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 15:07

RUFFNECK

Poentje

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 23:40:
[...]

Toevallig wel verzekerd. Maar waterschade is niet gedekt. Maar als ik mn gsm niet terugkrijg heb ik dus 400 euri verneukt (want dat kost de gsm) + mn abonement. Dus ik ben verplicht om een nieuwe gsm te kopen, want ik heb een abonement vor 24 maanden! wat zou jij doen?
Voor zo'n duur toestel voor 24 maanden? Een betere verzekering nemen (hebben genomen) die wel waterschade dekt :O

[ Voor 3% gewijzigd door RUFFNECK op 13-08-2004 23:42 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

In de lader zetten wil wel eens helpen.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Een week laten rusten zou ik doen met zo'n dure telefoon.....

Verwijderd

Topicstarter
nokia6610 schreef op 14 augustus 2004 @ 00:31:
Een week laten rusten zou ik doen met zo'n dure telefoon.....
misschien kortsluiting dus dan ben ik m kwijt.. hoe kan ik hierachter komen?

Verwijderd

Topicstarter
Brazza schreef op 13 augustus 2004 @ 23:43:
In de lader zetten wil wel eens helpen.
Hij doet dan niks.. :(

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
w8 nog maar een tijdje voordat je conclusies gaat trekken. het is heel goed mogelijk dat hij het na een paar dagen drogen weer doet. ( probeer het is ook is met de oplader dan. Want de accu kan ook gewoon verrot zijn door het water)

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 14 augustus 2004 @ 02:08:
w8 nog maar een tijdje voordat je conclusies gaat trekken. het is heel goed mogelijk dat hij het na een paar dagen drogen weer doet. ( probeer het is ook is met de oplader dan. Want de accu kan ook gewoon verrot zijn door het water)
Met oplader geprobeerd.. zonder accu en met oplader gaat niet werken he

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 02:15:
[...]

Met oplader geprobeerd.. zonder accu en met oplader gaat niet werken he
ik bedoelde ook dat je het over een paar dagen moet proberen als alles goed is opgedroogd je kan hem ook op de verwarming leggen
:)

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 14 augustus 2004 @ 02:23:
[...]

ik bedoelde ook dat je het over een paar dagen moet proberen als alles goed is opgedroogd je kan hem ook op de verwarming leggen
:)
Verwarming staat hier uit.. hebben boiler. Staat in zomer dus uit ;)

ps: Is het erg om tussendoor ff de accu erin te doen en te kijken of ie t doet? (doe ik namelijk wel O-) )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 02:50 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

kan je niet gewoon navragen wat het kost om dat ding te repareren (telefonisch, redelijk anoniem ;))

je kan ook elke dag paar keer ff de fohn er een korte tijd opzetten totdat je denkt dat ie echt weer kurk droog is
(dus zoals eerder gezegd, alles loshalen wat je los kan halen)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op 14 augustus 2004 @ 02:53:
kan je niet gewoon navragen wat het kost om dat ding te repareren (telefonisch, redelijk anoniem ;))

je kan ook elke dag paar keer ff de fohn er een korte tijd opzetten totdat je denkt dat ie echt weer kurk droog is
(dus zoals eerder gezegd, alles loshalen wat je los kan halen)
Onbetaalbaar denk ik... Als printplaat is aangetast, dan moet ik een nieuwe. En ja ik laat m nu drogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 03:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu paar dagen later... Hij doet t nog niet. Accu doet nog wel, dus kortsluiting lijkt mij niet..

Maar is het zeker dat t ding waterschade voor t leven heeft opgelopen?

www.dynafix.nl ==> waterschade kan verholpen worden zeggen ze

Verwijderd

RUFFNECK schreef op 13 augustus 2004 @ 23:42:
[...]

Voor zo'n duur toestel voor 24 maanden? Een betere verzekering nemen (hebben genomen) die wel waterschade dekt :O
aan die GSM verzekeringen heb je sowieso niets. He nu de 6230 nadat mijn 6310i door een val kapot ging. Die val was overigens gedekt, maar de verzekeraar nam het tostel in en verklaarde vervolgens dat het deefct niet door de val was opgetreden, maar dat het ging om een spontaan optredend defect.

Ze pakken dus de makkelijke weg om claims af te wijzen. Inmiddel hebt ik de keuze tussen:

- Toestel gerepareerd retour krijgen tegen €78,-
- Toestel defect retour krijgen tegen € 42,-
- Afstand doen van het toestel en niets betalen.

Daar ben je dus mooi klaar mee met zo'n verzekering.... ik trap en niet meer in.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 15:07

RUFFNECK

Poentje

Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 12:52:
[...]

aan die GSM verzekeringen heb je sowieso niets. He nu de 6230 nadat mijn 6310i door een val kapot ging. Die val was overigens gedekt, maar de verzekeraar nam het tostel in en verklaarde vervolgens dat het deefct niet door de val was opgetreden, maar dat het ging om een spontaan optredend defect.

Ze pakken dus de makkelijke weg om claims af te wijzen. Inmiddel hebt ik de keuze tussen:

- Toestel gerepareerd retour krijgen tegen €78,-
- Toestel defect retour krijgen tegen € 42,-
- Afstand doen van het toestel en niets betalen.

Daar ben je dus mooi klaar mee met zo'n verzekering.... ik trap en niet meer in.
Een spontaan optredend defect is dus niet jou schuld en zou (bij de zgn duurste platina achtige verzekeringen) juist wel onder de verzekering vallen.
Tenminste dat is mijn ervaring met m'n 8310 toendertijd en de duurste ProAssist verzekering.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gemaild naar de maatschappij waar ik hem vandaan heb.. Dit kreeg ik terug:
Bij een defecte Nokia GSM telefoon die nog onder de fabrieksgarantie valt kun je 2 dingen doen:

Of u stuurt het toestel ZONDER DE SIMKAART goed ingepakt retour naar GSMtrack.nl (hou er wel rekening mee dat de gemiddelde
reparatietijd tussen de 2 en de 3 weken ligt).

Indien u het toestel naar ons terugstuurt, gelieve de volgende punten in acht te nemen :
- Aankoopnota bijvoegen.
- Duidelijke klacht omschrijving bijvoegen.
- Simkaart NIET meesturen.
- Toestel degelijk inpakken, ivm diefstal NIET in de originele doos ! !
- Voldoende gefrankeerd insturen naar onderstaand adres.

Of u bezoekt een van de servicepoints van Nokia in Nederland, deze zijn er speciaal voor ingericht om Nokia bezitters snel en vakkundig te helpen, zorg wel dat u uw aankoopnota bij u hebt. Een lijst met alle servicepoints in Nederland vind u op onze site onder veel gestelde vragen en dan onder de letter R.

Hopende op een spoedige oplossing van uw probleem,
Dus ik stuur hem morgen naar de maatschappij terug. Daarna zien we wel

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

zulke schade valt niet onder fabrieksgarantie (en onder geen enkele garantie, tenzij je een duik-garantie hebt :P )...

ik vrees dan ook voor je dat je in dat geval je foon wel gedag kan zeggen, wanneer je 'm opstuurt. (of een x bedrag betalen om em defect terug te krijgen).

Waterschade is een schade die voor de fabrikant meestal dusdanig moeilijk te herstellen is (printbanen kunnen doorgeoxideerd zijn, combinatie water+stroom zorgt voor extreem snelle oxidatie van banen), dat het goedkoper voor de fabrikant is om het toestel maar gewoon te vervangen (dus dat ze 't gewoon niet repareren).

Wat kun je voor schade verwachten? Laat ik 't maar in twee categoriën onderverdelen:
1: "repareerbaar" : banen op de print (of connecties tussen andere dingen) zijn geoxideerd en doen het daarom niet meer. Deze zijn (met een ongelofelijk geduld en gepiel) in principe weer te herstellen.
2: "onvindbaar" : voordat er printbanen verrot zijn gegaan, is ergens kortsluiting geweest, waardoor er mogelijk onderdelen overbelast zijn geraakt en doorgebrand. Dit kan een simpel weerstandje zijn (vervangbaar), maar ook een IC met daarop software van je telefoon. (vergeet 't dan maar). Helaas is 't niet altijd zichtbaar dat een onderdeel doorgebrand is, dus je zou dan in principe alle onderdelen apart moeten door gaan meten voor zover mogelijk. Een ondoenlijk monnikkenwerk dus...

Ik heb zelf een tijdje terug een Sony VX-1000E (semi-profi DV camera) in handen gekregen. Deze deed hélemaal niets meer, reageerde nergens op. De batterij bleek nog wel stroom te hebben, en op een adapter reageerde de camera ook niet. Toen ik de camera openschroefde zag ik nog niets vreemds, totdat ik alle onderdelen los had gehaald: de onderste printplaten hadden dúidelijk waterschade, en verschillende doorverbind-flatcables waren kapot-geoxideerd.
Na uren en uren van gepriegel en herstelwerk, had ik álle spullen weer doorverbonden. En wat bleek toen (want eerder kan je dat niet voorspellen): ik had een camera met alléén maar problemen van de eerste categorie, geen enkel onderdeel was doorgebrand, en de camera werkt weer voor de volle 100% !

Helaas kun je dat niet zomaar voorspellen bij waterschade... (behalve als je nergens doorgeoxideerde dingen ziet, en het apparaat nog steeds niet werkt). Eerst moet je alle geoxideerde en aangetaste dingen herstellen, en als het dan nóg niet werkt.... heb je een echt kapot apparaat...

mijn voorstel: ik wil wel eens kijken naar die telefoon van je. Alleen geef ik je 100% garantie dat je telefoon dan écht GEEN garantie meer heeft. (hoewel je na waterschade ook alle garantie al op je buik kunt schrijven, ik benadruk het gewoon nog maar eens...) Ik ga dan gewoon te werk met in mijn achterhoofd de gedachte "hij doet het toch al niet, dus méér kapot kan ik hem tóch niet krijgen". Wees wat dat betreft dus gewaarschuwd ;)
Mocht ik er mee bezig gaan, geef me dan 2-3 weken de tijd, dat lijkt mij een redelijke tijd, aangezien ik 't verder ook wel aardig druk heb in mijn leven... ;)
Mocht hij daarna het weer doen: wees héél blij :) (en ik stuur em tegen portokosten gewoon weer naar je terug, of je moet me iets meer gunnen voor de moeite, maar da's van later zorg)
En als tie 't dan dus nog niet doet: tja, dat is in principe gewoon wat je moet verwachten, je kunt de telefoon in principe als reeds overleden beschouwen. (en ik stuur em gewoon naar je terug tegen portokosten in plaats van dat ik daarvoor ook al astronomische bedragen ga vragen)

Je ziet maar of je van dit aanbod gebruik gaat maken, oordeel zelf maar waar je de meeste kans denkt te maken.... :)

Owja, voor m'n adres enzo: mail staat in m'n profiel :)

Verwijderd

denk dat het aanbod van jwbagger lang geen slecht aanbod is en zal er zeker op in gaan. Want na nokia sturen heeft toch geen zin want op het moment dat hun waterschade constateren in het toestel breken zij de reparatie af en kan je je toestel ongerepareerd retour krijgen met verzend en onderzoeks kosten.
Welke verzekering heb je als ik vragen mag dat vochtschade niet gedekt word? :?
Wat word er dan wel gedekt in die verzekering?

Verwijderd

Topicstarter
jaja, ik heb Contact gehad met Jwbagger... Ik heb de gsm naar hem opgestuurd, hij heeft hem helemaal schoongemaakt en laten flashen bij een servicepoint en nu doet ie t weer :D:D..
Volgende week verwacht ik hem thuis ;)

BIj deze nogmaals Bedankt Jan Willem!
Pagina: 1