Verbinding over 2x 400 meter

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om een Wireless Netwerkje op te zetten. Allereerst iets over de situatie. Het gaat om 3 woningen die met elkaar moeten worden verbonden. Deze gebouwen staan hemelsbreed ongeveer op 1 lijn. De middelste woning heeft een internetaansluiting en hier komt een Linksys WRT54G. De twee andere woningen moeten verbinding maken met deze AP. De WRT54G heeft de gehackte firmware van Sveasoft.

De afstand tussen de buitenste woningen is 800 meter, de middelste woning staat in het midden, dus dan blijft er 2x 400 meter over. Er is een redelijk vrij zicht, maar niet helemaal.

Voor de twee buitenste woningen heb ik al een paneel-USB-antenne (zie: http://www.senaoshop.com/usbinterface.html ) met 8Dbi versterking. Op dit moment kan ik nog geen verbinding krijgen, dus moet er een antenne komen op de WRT54G. Omdat ik twee kanten tergelijkertijd op wil, denk ik dat ik een Omni-antenne nodig heb. Ik heb even gekeken en een 15Dbi Omni-antenne lijkt me wel geschikt (zie: http://www.zx-yagi.nl/verticaal.html ).

Wie heeft met een soortgelijke opstelling ervaring en zou ik dit gaan halen? Het is natuurlijk zonde van de aanschaf als het niet lukt.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:42

Jimbolino

troep.com

een omni antenne op 400 meter gaat niet werken, ik vrees dat je met (waarschijnlijk 2) richtantennes moet gaan werken... suc6 !

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:42

Valkyre

Kitesurf FTW!

kan je niet op elke antenne een richt antenne zetten?

iRacing Profiel

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nee, dat zal niet gaan, tenminste niet zomaar. Je kan in de Linksys een antenne aangeven voor TX en voor RX ofwel Transmit en Recieve en je kan dit op aparte antennes zetten, op een antenne of in diversity, maar je kan niet zomaar aan iedere uitgang een antenne knopen.

Edit: Bovendien zal het niet echt sierlijk staan op het huis :)

@ Jimbolino: Heb je er wel rekening mee gehouden dat de ontvangende kant een richtantenne met 8Dbi is?

[ Voor 9% gewijzigd door wolly_a op 13-08-2004 20:55 ]

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51
Ik heb zelf een omni van 5dBI op 't dak, en de buren op 250 meter kunnen probleemloos internetten (niet 100% line of sight, boompje ertussen) Bij de buren hangt een richtyagi van 13dBI op 't dak. Verder: DLink dwl900+ beestjes.

Alleen de security met die krengen is zwaar ruk. Wep werkt voor geen meter .. (iemand meer hier last van?)

- hardware always changes.. -