Speedtouch 570 is niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Het verhaal is als volgt:

Een klant belde met vanmiddag op met de boodschap "Me internet werkt niet meer". Dus ik kom daar net vandaan en kon de speedtouch 570(via 10.0.0.138) niet benaderen. Dus ik dacht ff Harde reset en dan opnieuw proberen. Maar na de harde reset kon ik nog steeds(mbv van de kpn cd, en http://10.0.0.138) het modem niet benaderen.

Dit vind al zeer vreemd, en toen vielen me nog een aantal dingen op:

- Line sync brand niet meer(Heeft altijd gewerkt)
- Line TX en Line RX branden constant
- En het LAN lampje brand niet, als ik me Lan kabel(Die gewoon goed is) eruit haal gaat het lampje van Line TX uit dit heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt. En als ik hem er weer in doe gaat hij ook weer aan.

Heb het ding inmiddels al 30 x gereset maar blijf dezelfde problemen houden. Firmware heb ik nog niet geflashed dit ivm met eventueel retour sturen van het modem(ben bang dat ik hem anders helemaal vern**k). Maar vooral die lampjes vind ik zeer vreemd. Verder sluit ik regelmatig dit soort modems aan en heb nog nooit dit soort/andere problemen gehad. Dit modem is ongeveer 3 weken oud.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5