Dacht ik een leuk stukje hardware te hebben gekocht, krijg ik dit weer
Ik heb een moederbord, cpu en geheugen gekocht, ik heb/had nog een schijf, cd-brander en kast liggen. Het leek me leuk er een server van te maken, maar dat gaat nu niet 
De PC boot namelijk niet (meer). De eerste keer dat ik alles had aangesloten, gaf hij gewoon beeld (bootscreen), telde het geheugen met succes, ging op zoek naar IDE-apparaten en vond de cd-brander, maar gaf een critical error met betrekking op de schijf en de positie op de kabel (master/slave-gemelp, hoewel ik dacht dat dit wel goed zat).
Afijn, ik ros de jumpers van die schijf eraf, zet ze er wat anders op (er stond eentje verticaal en een ander horizontaal
), plug de HD weer aan het bord, druk de power-knop in, en kijk naar het beeldscherm, dat ijverig zwart blijft. Ook het 'boot-piepje' blijft uit. De CPU-fan gaat draaien, de harddisk ratelt zijn boot-ratel, maar verder gebeurt er niks.
Ik heb alle apparaten (videokaart, cd-brander, floppy) van het mobo afgehaald, maar ook toen deed hij niets. Het geheugen verplaatsen was even zinloos, en met een aantal andere schijven ipv de eerste booten faalde ook (ook enkel zwart beeld zonder piep).
Ben ik nu fucked-up
Heb ik iets gedaan wat niet kan
Kan ik nu het een en ander weggooien 
Oh ja, de hardware:
Mobo: Asrock K7S8X Lan/Audio AMD R3
Geheugen: DIMM 512MB PC-333 DDR
CPU: AMD Athlon XP 2600+
Die schijf is overigens een 6GB (
) Maxtor, type N256
Oh en ik heb ook de CMOS gewist/gereset in een poging het euvel te verhelpen, welke blijkbaar niet heeft geholpen

De PC boot namelijk niet (meer). De eerste keer dat ik alles had aangesloten, gaf hij gewoon beeld (bootscreen), telde het geheugen met succes, ging op zoek naar IDE-apparaten en vond de cd-brander, maar gaf een critical error met betrekking op de schijf en de positie op de kabel (master/slave-gemelp, hoewel ik dacht dat dit wel goed zat).
Afijn, ik ros de jumpers van die schijf eraf, zet ze er wat anders op (er stond eentje verticaal en een ander horizontaal
Ik heb alle apparaten (videokaart, cd-brander, floppy) van het mobo afgehaald, maar ook toen deed hij niets. Het geheugen verplaatsen was even zinloos, en met een aantal andere schijven ipv de eerste booten faalde ook (ook enkel zwart beeld zonder piep).
Ben ik nu fucked-up
Oh ja, de hardware:
Mobo: Asrock K7S8X Lan/Audio AMD R3
Geheugen: DIMM 512MB PC-333 DDR
CPU: AMD Athlon XP 2600+
Die schijf is overigens een 6GB (
Oh en ik heb ook de CMOS gewist/gereset in een poging het euvel te verhelpen, welke blijkbaar niet heeft geholpen
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.