Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke gsm provider voor mij (voor o.a. gprs en inbellen)?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 15:36
Vandaag heb ik mijn nokia 3650 (met prepay) unlocked uit ontevredenheid over kpn in het algemeen, en I-mode in het bijzonder.
Een van de belangrijkste redenen waarom ik mijn telefoon heb gekocht, is omdat ik hem als modem kan gebruiken. Toen ik hem had leek het mij ook geweldig om op mijn telefoon zelf e-mail op te halen via GPRS(wat hij normaal ook ondersteund).
Nou kwam ik er langzaam maar zeker achter dat beide functies door kpn zijn geblokkeerd. Ik kon niet verbinden met mijn mailserver, en data oproepen werden allemaal geblokkeerd (ook niet niet 0676 nummers) :( .
Na het unlocken heb ik de simkaart van mijn vader (telfort prepay) in mijn telefoon gedaan, en daarmee kan ik wel gewoon inbellen (maar geen GPRS).

Ik ben nu op zoek naar een provider waar ik zo goedkoop mogelijk kan GPRSen (het lieft met prepay), waarmee ik ook met GPRS met mijn mailserver kan verbinden, en waarmee ik kan inbellen.
En ijn vraag is dus;

Welke provider raden jullie mij aan?

Alvast bedankt

Ps Na even nagedacht te hebben (wow in de vakantie 8) ) bedacht ik me dat ik misschien niet kan inbellen omdat mijn simkaart dat niet ondersteund (die is onderhand al minstens 3,5 jaar oud, en kan zelfs maar 6 smsjes opslaan), of is dat onzin?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

mjah, het goedkoopste abo @ the moment wat ik ken:

http://shop.telfort.nl/info.php?id=2174 (Samenbellen 12 maanden 50 % korting, sim only)
Kost E 3.75 per maand, gprs kost 1,50 per mb, berekend per KB.

Met dat abo kost bellen overigens 20 cent per minuut.

GPRS verbinden met mailserver is mogelijk, Telfort heeft ook een eigen smtpserver.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 08:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

je hebt bij KPN (of had destijds iig) 2 verschillende instellingsmogelijkheden, die voor I-mode (dan werkt veel spul niet) en die voor "Internet Everywhere". Met deze laatste (zoek het maar als trefowoord @ kpn.com) moet alles wel gewoon werken.

Verwijderd

Met Orange prepaid betaal je € 6 per maand voor GPRS. Je mag dan onbeperkt wappen en 2 MB internet verkeer genereren. Extra MB's kosten € 3. Inbellen kan ook.

Eventueel met Orange Smart kan ook. Een soort prepaid maar dan betaal je € 5, € 10 of € 15 per maand aan beltegoed. Dan kan goedkoop bellen en sms'en.

Ook mag je tot eind oktober gratis sms'en in het weekend. Orange heeft ook een eigen mailserver die je mag gebruiken.

Inbellen met KPN lukt niet omdat KPN voor prepaid helemaal geen dataverkeer toestaat. Geen GPRS of inbellen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 23:03 ]

• XXfrankieXX
Kippenijzer schreef op 13 augustus 2004 @ 22:49:
je hebt bij KPN (of had destijds iig) 2 verschillende instellingsmogelijkheden, die voor I-mode (dan werkt veel spul niet) en die voor "Internet Everywhere". Met deze laatste (zoek het maar als trefowoord @ kpn.com) moet alles wel gewoon werken.
Volgens mij is internet everywhere een soort toevoeging voor je abbonement, en de goedkoopste versie bijna 15 € per maand, voor 5 mb, en bijna een tientje per mb als je hier overheen gaat (deeplink naar de prijzen op kpn.com).
Dat is niet echt wat ik zoek, en nog veel te duur ook.
Inbellen met KPN lukt niet omdat KPN voor prepaid helemaal geen dataverkeer toestaat. Geen GPRS of inbellen.
Ik kan wel gprsen naar bijvoorbeeld google of wap.tweakers.net, maar dat is dan wel met Hi prepaid.
Met Orange prepaid betaal je € 6 per maand voor GPRS. Je mag dan onbeperkt wappen en 2 MB internet verkeer genereren. Extra MB's kosten € 3. Inbellen kan ook.

Eventueel met Orange Smart kan ook. Een soort prepaid maar dan betaal je € 5, € 10 of € 15 per maand aan beltegoed. Dan kan goedkoop bellen en sms'en.
6€ per maand is denk is nog net iets te veel voor mij (ik verdien niet zo veel, en ben aan het sparen voor een nieuwe pc), dat telfort lijkt me wel iets.

Bedankt, verdere tips zijn nog welkom.

Verwijderd

6€ per maand is denk is nog net iets te veel voor mij (ik verdien niet zo veel, en ben aan het sparen voor een nieuwe pc), dat telfort lijkt me wel iets.
voor die 6 euro kun je dus wel onbeperkt wappen bij orange.
bij telfort kun je voor 6 euro 4MB gprs doen. kijk even naar je hotmail 2MB-inbox-indicator, en je ziet over hoeveel(weinig) mailtjes we het dan hebben...

wappen bij telfort gaat buiten de 500-bundel om en is reteduur.

(zelf heb ik wel telfort, maar dat heeft meer te maken met dat ik gprs liever heb dan wappen, ondanks de prijs. en voor alleen gprs is oa orange veels te duur)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 14:54 ]

• XXfrankieXX
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:53:
[...]

voor die 6 euro kun je dus wel onbeperkt wappen bij orange.
bij telfort kun je voor 6 euro 4MB gprs doen. kijk even naar je hotmail 2MB-inbox-indicator, en je ziet over hoeveel(weinig) mailtjes we het dan hebben...

wappen bij telfort gaat buiten de 500-bundel om en is reteduur.

(zelf heb ik wel telfort, maar dat heeft meer te maken met dat ik gprs liever heb dan wappen, ondanks de prijs. en voor alleen gprs is oa orange veels te duur)
Je kunt toch ook wappen via gprs? Volgens mij ligt dat aan je toestel (ik kan ook wappen via i-mode, voor €17.50 per mb)

[ Voor 5% gewijzigd door XXfrankieXX op 14-08-2004 15:13 ]

Verwijderd

ja ok, da's definitieneuken, maar je hebt gelijk :)

ik bedoelde wappen dmv inbellen.

maar mijn punt was eigenlijk: voor die zes euro (uit het orange voorbeeld) zou je bij telfort 4MB kunnen gprs'en, en wil je data-inbellen bij telfort, dan mag je dat buiten je gewone belbundel gaan afrekenen, en dat is erg prijzig.

dus moet je telfort alleen maar nemen voor de gprs, niet voor het inbellen.
en 4MB is echt veels te weinig om leuk te kunnen emailen (vind ik dan)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:18 ]

Verwijderd

XXfrankieXX schreef op 14 augustus 2004 @ 14:25:
Bij Telfort moet je een abonnement hebben om GPRS te kunnen gebruiken. Dat kost je minimaal € 7,50 per maand (zonder extra korting) en dan heb je nog geen seconde gebeld of KB ge-GPRS't. Dan is € 6 voor 2 MB en onbeperkt wappen toch wat goedkoper. Het omslagpunt ligt op 5 MB. Dan betaal je bij allebei € 15 per maand. Maar als € 6 al teveel is...

• XXfrankieXX
Aha, dus met orange betaal ik 6 eurie per maand, daarmee kan ik onbeperkt internetten met mijn laptop, onbeperkt mail ophalen met mijn telefoon (dat kan hij ook via inbellen), en heb ik ook nog 2 MiB op een beetje te surfen. Of heb ik nu iets verkeerd begrepen.

Bij de weg, het goedkoopste telfort abo is nu € 3,75 per maand, omdat ze sim-only voor de halve prijs doen

• XXfrankieXX
Op de site van Orange de site van Orange ;

Wap € 0,35

Orange World

Orange World

€ 6 per maand
extra diensten tegen bijbetaling
kosten worden vooraf getoond

Internet Access

2 MB gratis daarna € 3 per MB

in het buitenland
€ 15 per MB verrekend per 25 KB

Ik kan nergens vinden dat wap gratis is wanneer je Orange World hebt, weten jullie zeker dat dat zo is?

Verwijderd

XXfrankieXX schreef op 14 augustus 2004 @ 16:27:
Aha, dus met orange betaal ik 6 eurie per maand, daarmee kan ik onbeperkt internetten met mijn laptop, onbeperkt mail ophalen met mijn telefoon (dat kan hij ook via inbellen), en heb ik ook nog 2 MiB op een beetje te surfen. Of heb ik nu iets verkeerd begrepen.

Bij de weg, het goedkoopste telfort abo is nu € 3,75 per maand, omdat ze sim-only voor de halve prijs doen
Dat begrijp je inderdaad verkeerd want 2 MB om een beetje te surfen is internetten met je laptop of mail ophalen met je telefoon. Daar heb je dus 2 MB voor. Kijk voor meer info even in [rml][ GPRS] Orange World[/rml].

Er staat nergens op de Orange site dat wappen 'gratis' is. Ze willen dat je alleen gebruik maakt van de Orange World (wap)pagina omdat daar veel betaalde diensten op staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 17:12:
Er staat nergens op de Orange site dat wappen 'gratis' is. Ze willen dat je alleen gebruik maakt van de Orange World (wap)pagina omdat daar veel betaalde diensten op staan.
ik kan dat ook niet vinden, maar omdat ATB daarover begon dacht ik dat het wel zou kloppen. ik heb het ook al vaker mensen horen zeggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 17:15:
ik kan dat ook niet vinden, maar omdat ATB daarover begon dacht ik dat het wel zou kloppen. ik heb het ook al vaker mensen horen zeggen.
Het is ook echt zo hoor... Ik verkoop het dagelijks en heb er nooit problemen mee gehad. In sommige gevallen kan je zelfs onbeperkt echt internetten op je toestel, zoals bij de P800/P900.

• XXfrankieXX
Ok, dan heb ik dus twee keuzes:

Orange ready
€ 6,00 per maand
2 mb data, meer = € 3 per mb
bellen via beltegoed (v.a. 35 ct/min)

of
Telfort samenbellen
€ 3,75 per maand
0 mb data, meer = € 1,50 per mb
bellen via bankrekening (v.a. 20 ct/min)

Dan klinkt telfort toch weer antrekkelijker, en volgens mij heeft telfort een iets betere dekking, of is dat alweer veranderd?

Verwijderd

dekking van telfort is in mijn ogen wat gelijkmatiger. zolang je een goede telefoon hebt, zijn er erg weinig blinde vlekken. heb je een matige (oude) telefoon dan is het minder.

orange heeft flink wat enorme blinde vlekken, maar daar staat tegenover dat ze veruit de beste dekking hebben in de steden. bij bijna elke keten heeft orange wel pico cells hangen.

Verwijderd

Of je doet dit: http://www.telecomvergeli...sm_abo_id=70&sms_abo_id=1

Je betaald dan € 20 per maand en krijgt € 172,55 terug. Zo betaal je per saldo € 5,62 per maand maar mag je die € 20 beltegoed per maand gebruiken voor bellen, sms'en, GPRS'en etc. Is nog goedkoper, maar dan moet je het wel op kunnen brengen om dat geld apart te zetten en zelf iedere maand die € 20 te betalen.

• XXfrankieXX
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 17:34:
Of je doet dit: http://www.telecomvergeli...sm_abo_id=70&sms_abo_id=1

Je betaald dan € 20 per maand en krijgt € 172,55 terug. Zo betaal je per saldo € 5,62 per maand maar mag je die € 20 beltegoed per maand gebruiken voor bellen, sms'en, GPRS'en etc. Is nog goedkoper, maar dan moet je het wel op kunnen brengen om dat geld apart te zetten en zelf iedere maand die € 20 te betalen.
Volgens mij moet je daarbij nog een orange world abo nemen, van 6 euro per maand. Bij kosten staat namelijk dit;

Orange World
€ 6 per maand
extra diensten tegen bijbetaling
kosten worden vooraf getoond
Internet Access
2 MB gratis daarna € 3 per MB
in het buitenland
€ 15 per MB verrekend per 25 KB

Dit is hetzelfde als wat bij de prepaid orange world staat, dus het lijkt mij dat orange world gewoon iets los is, wat je bovenop je verbinding met orange world kan kopen.

Verwijderd

XXfrankieXX schreef op 14 augustus 2004 @ 17:42:
Volgens mij moet je daarbij nog een orange world abo nemen, van 6 euro per maand. Bij kosten staat namelijk dit;
Voor GPRS heb je dat wel nodig maar het komt er niet bovenop. Het gaat van je € 20 tegoed af. Dus dan hou je € 14 over om te gebruiken voor extra GPRS (boven 2 MB), bellen en sms'en.

• XXfrankieXX
OK, bedankt allemaal!

Ik had eerst problemen bij het bestellen van een sim-kaart, maar sinds gister gebruik ik orange, en ik ben er heel erg tevreden over (alleen zij niet zo over mij denk ik, ik heb al (gratis) 5 mb gedownload).

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Gratis 5 MB? Als in megabyte? Heb je dat dan via Orange World gedaan of ge-internet? Of 5MB mail? Ik ben daar wel in geinteresseerd, want ik wil het beltegoed van twee gratis Orange abo's gaan gebruiken om mobiel te mailen en evt. iets te surfen, maar ik weet niet beter als dat je daar voor moet betalen.

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

• XXfrankieXX
Truus schreef op 07 oktober 2004 @ 12:20:
Gratis 5 MB? Als in megabyte? Heb je dat dan via Orange World gedaan of ge-internet? Of 5MB mail? Ik ben daar wel in geinteresseerd, want ik wil het beltegoed van twee gratis Orange abo's gaan gebruiken om mobiel te mailen en evt. iets te surfen, maar ik weet niet beter als dat je daar voor moet betalen.
Orange world is gratis, alles wat je door poort 80 met het http protecool naar binnen haalt, is gratis, dus google en webmail ook (het lukt me jammergenoeg niet om got op me telefoon te laten verschijnen, de frontpage doet het wel). Als je wil gaan msnen/ emailen (via een software op je telefoon) moet je daar 3 € per mb voor betalen. Ook vind ik het voordeel van orange dat je gratis kan smsen in het weekend (ik heb er al 20 verstuurd >:)).
Ik ben igg heel erg tevreden over orange, al is volgens mij het berijk wat minder, maar als ik begin te bellen/gprsen, dan gaat me berijk weer gelijk omhoog.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:03
Misschien een beetje late toeving maar toch ;)

Bij Premiumbell betaal je geen abo kosten en 1,5 per MB en elke maand krijg je 1MB gratis ook nog. Neem je zo'n simonly abo dan kun je voor €60,- bellen, GPRSen, smsen, mmsen.

www.premiumbell.nl ist adres.

EDIT: Kzie net dat ze de bedrijfsplannen hebben omgegooid en de abo's niet meer gratis lijken :/

[ Voor 18% gewijzigd door XoReP op 10-10-2004 17:11 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR voegt dan ook maar iets toe. Met Vodafone heb je dat Live! gebeuren, da's eigenlijk niet meer dan gewoon internet ;) Je kunt er dus ook mee e-mailen en weetikhet (zolang je een e-mailserver hebt die auth ondersteunt). Je zit dan gewoon via NAT (dat dan weer wel) op internet. Werkt zo dus ook met een laptop (uiteraard reeds geprobeerd ;)).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1