[Suggestie] WhatPulse hitparade's in /5 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 16:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Dag jongens en meisjes,

Tijdens een middagje surfen op GoT, kwam ik tot de ontdekking dat het WhatPulse project grote interesse geniet onder de GoT-ers. Zie bijvoorbeeld deze topics:
- WhatPulse Online keyboard en muis tracker
- [rml][ Steun GoT] op verzoek: WhatPulse oproep[/rml]
Ook is er in DPC al een topic geweest:
- WhatPulse Online keyboard en muis tracker
De eerste reacties waren niet al te enthousiast, en de meningen blijven verdeeld, ook met mensen waar ik de laatste tijd hier mee over gesproken heb..

Mijn idee erachter is eigenlijk, aangezien WhatPulse zo populair is, neemt die ws. een heleboel geinteresseerden mee naar /5. In de WhatPulse hitparade's kunnen dan bijv. elke dag verschillende echte D(P)C projecten gepromote worden.. Wellicht dat dit ons weer een aantal enthousiaste nieuwe members opleverd :)

Ik ben het eens met het argument tegen: 'WhatPulse is geen Distributed Computing'. Dat klopt, helemaal mee eens.. Toch zie ik niet helemaal in waarom DPC dan niet andere dingen kan doen dan DC-ing.

Anyway, geef uwer mening :) Misschien is het een verschrikkelijk slecht idee, maar een idee is altijd goed om over te discussieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

veeeeeeel te cheatgevoelig, zal dus ook niks worden

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Geen interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik vind dat dit niet kan onder de DPC vlag. De achterliggende gedachte voor mij is dat er sprake moet zijn van een 'algemeen nut'. Alle bestaande DC projecten dienen een of ander wetenschappelijk doel. Daarvan is is bij WhatPulse imo geen sprake.
Als dat algemene nut het indirect promoten van andere projecten is, vind ik dat erg ver gezocht.
offtopic:
Of we moeten een pulse client tweaken zodat er meteen ook een }:O tje meedraait natuurlijk

[ Voor 40% gewijzigd door Henk007 op 13-08-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Kijk, dat is tenminste een reactie Henk007 :)

Kan ik goed inkomen in je argumenten, absoluut. Toch nog beniewd naar andere reacties hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 08:31
R4NCOR schreef op 13 augustus 2004 @ 20:25:
Kan ik goed inkomen in je argumenten, absoluut. Toch nog beniewd naar andere reacties hoor :)
R4NCOR je moet toch beter weten hey

Het is hier al vaak gezegd, DPC doet aan DC projecten en een mousetracker of toetsenbordtellertje is geen DC. Daarnaast is het cheatgevoelig (kijk bv naar Dolphin), dus wat mij betreft duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat de (wellicht impliciete) filosofie van DPC toch een beetje in het gedrang komt als je niet-Distributed computing gerelateerde projecten in gaat voegen.

Alhoewel er wel stats worden verzameld is het een project waar je verder niets mee kan. Het gaat ook niet over rekenkracht, de enige manier om stats op te krikken is om meer te typen en te mousen niet om knetterharde CPU power in te schakelen.

Vooraan staan bij een DC project zegt denk ik iets over het team en de mogelijkheden van dat team om computerkracht te verzamelen en in te zetten. Dat idee mis ik een beetje bij WhatPulse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

R4NCOR schreef op 13 augustus 2004 @ 20:25:
Kijk, dat is tenminste een reactie Henk007 :)

Dit topic lijkt me geopend om "interesse" te peilen :/

"Geen interesse" lijkt me toch een duidelijke reactie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 11:08
Ben het helemala eens met Henk007,...

er zit niet veel nut in om het daarvoor te gebruiken.
Het is meer een programma wat opzich geinig is, maar verder geen nut heeft.

Ik zelf sta toch zoal versteld hoeveel ik op een dag egt tik.

tegen de 50.000 Strokes moet ik niet raar opkijken als ik de heledag thuis zou zijn.
Ben al sinds dat ik thuis ben (na mijn werk) aan het typen, chatten posten en zit al op een aardige 25k..

maar weer ff ontopic:
Nut? Nee, Geinig ja.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 10:47

_WgV_

It's a magical world!

Ik ben het eens met de te ernstige Cheat gevoeligheid, ik doe echter wel mee aan zowel het oudere Pulse (sta ik nog best hoog, als niet-cheater).
En inmiddels ook aan Whatpulse. Ik vind het gewoon leuk om bij te houden hoeveel ik tik en klik, puur voor mezelf.
Maar denk dat het niet echt zin heeft om er DPCH's van te gaan bakken.

[ Voor 10% gewijzigd door _WgV_ op 14-08-2004 10:13 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op 13 augustus 2004 @ 21:24:
[...]

R4NCOR je moet toch beter weten hey

Het is hier al vaak gezegd, DPC doet aan DC projecten en een mousetracker of toetsenbordtellertje is geen DC. Daarnaast is het cheatgevoelig (kijk bv naar Dolphin), dus wat mij betreft duidelijk niet.
Misschien zou ik beter moeten weten, en om eerlijk te zijn ben ik zelf ook niet echt een voorstander van dit soort projecten :D

Maarrr, de assimilatie-drift is me flink hoog gaan zitten de laatste tijd ;) vandaar dit idee. :)

@AMDLover, nouja, het kwam een beetje bot over. Mijn reactie daarop misschien ook wel, dat was ook niet zo bedoelt :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 04-07 08:31
_WgV_ schreef op 14 augustus 2004 @ 10:11:
Ik ben het eens met de te ernstige Cheat gevoeligheid, ik doe echter wel mee aan zowel het oudere Pulse (sta ik nog best hoog, als niet-cheater).
En inmiddels ook aan Whatpulse. Ik vind het gewoon leuk om bij te houden hoeveel ik tik en klik, puur voor mezelf.
Maar denk dat het niet echt zin heeft om er DPCH's van te gaan bakken.
Als ik eerlijk ben doet NC ook mee met Pulse en we hebben er zelfs een automagische geposte hitparade voor, maar echt boeien, niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Het ging me in dit geval ook niet echt om het nut, des te meer wel het trekken van interesse naar DPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Opzicht vind ik het wel een goed idee van R4NCOR, op deze manier krijgen we toch iedere dag 50 tot 100 bezoekers meer naar /5, als de helft daarvan lid wordt van een van de andere projecten hebben we dat weer gewonnen dus.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 20:50

JustDutch

was ambtenaar :)

De ondertitel van /5 is
Neerlands hoop in bange dagen. Doneer hier uw CPU-cycles, doe mee met de Distributed Computing competities en raak verslaafd aan stats en /5 !
Volgens mij valt whatpulse niet onder deze definitie (heeft niets met DC te maken) dus hoort het niet in /5 thuis. Om deze reden zijn in der tijd, geloof ik, meerdere projecten niet opgenomen in /5 en ik zie niet in dat daar vanafgeweken moet worden. Daarbij vind ik het punt van publiciteit niet zo sterk, want het GOT-team bij whatpulse en /5 zijn de zelfde groep. Als het nu een forum was dat geen link met GOT had, dan had je daar een punt.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40441

Volgens mij blijft het anders altijd nog een idee om b.v. de stats op te nemen op WDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122962

Lijkt het niet wat op EcologyFund?

Dat is toch ook niet echt DC?
Maar ok EF heeft dan wel weer nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123846

ik doe ook mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 22:01

FlashBang

Hoi.

Ik vind dat het hier best bijkan, dan kunnen we de naam GoT ook veranderen in de 'Dutch Power Cows'.

Er zijn meer dan 700 GoT-ers die WhatPulse gebruiken en die ook aan een DPC project mee doen (liek mie ;)), maar ook veel die er niet aan mee doen, dus dan zien die wat je nog meer kunt doen met je idle time :)

(moeten ze eigenlijk massaal de RC5-ers gaan helpen!! :))

[ Voor 6% gewijzigd door FlashBang op 18-10-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://whatpulse.bounceme.net/sig/eedze.png

effe een uurtje ratelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

Afbeeldingslocatie: http://whatpulse.bounceme.net/sig/Russian%20Phoenix.png

woei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ja woei? 8)7 :X

Mij maakt het trouwens niet echt uit waar de whatpulse stats komen. Misschien dat ze niet helemaal in DPC passen, maar in I&T passen ze imo ook niet... dan lijkt me DPC toch beter :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik is woei. 150.000 key's vandaag nadat ik deze 11.6k flush
zal wel een top 10 plaatsje in de dagstats voor me inzitten denk ik
http://www.whatpulse.org/stats/profile.php?uid=115309

ik denk dat whatpulse idd beter hier thuishoort dan in internet en telefonie forum. iig zou er dagelijks een hitparade moeten zijn. zo'n lange post is wat moeilijk te lezen

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 123846 op 18-10-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik vind het geen goed plan; ik heb de afgelopen weken 3 mensen tot dc'en overgehaald, en één van de overwegingen bij hun was dat het allemaal toch een stuk serieuzer bleek dan ze op het eerste gezicht dachten en dat het misschien toch wel wat was. Wat mij betreft zou WhatPulse toch een uitstraling hebben die te geinig/niet serieus genoeg is.
Hmm, klinkt een beetje ouwe-lullig, als ik het zo terug lees, maar zo vroeg (net op) kan ik het nog niet beter uitdrukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mja ik zou het wel een goed idee vinden. Denk alleen dat de mensen die aan whatpulse meedoen dat niet leuk vinden. Die hebben niets met DPC en willen volgensmij ook niet onder die naam meedoen. Vind het trouwens nog steeds raar dat whatpulse zo groot heeft kunnen worden buiten DPC om :? Had wel verwacht dat dit soort topics gelijk naar /5 gemoved zouden worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:01

Pyrus

Hardknock life

DPC gaat om distributed computing, het gebruiken van je idle cpu-cycles om een iets uit te rekenen en zo hoog in de stats te komen. Een toetsaanslagenlogger heeft hier niets mee te maken vind ik. Verder is er ontzettend makkelijk mee te cheaten lijkt me (niet gecontroleerd of het ook daadwerkelijk zo is) door gewoon zo nu en dan willekeurige toetsen aan te gaan slaan alsof je iets aan het typen bent. Een WhatPulse hitparade past dan dus ook niet in /5 naar mijn mening.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48

TGEN

Hmmmx_

Niet relevant voor /5.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66850

Henk007 schreef op 13 augustus 2004 @ 19:36:
Ik vind dat dit niet kan onder de DPC vlag. De achterliggende gedachte voor mij is dat er sprake moet zijn van een 'algemeen nut'. Alle bestaande DC projecten dienen een of ander wetenschappelijk doel. Daarvan is is bij WhatPulse imo geen sprake.
Als dat algemene nut het indirect promoten van andere projecten is, vind ik dat erg ver gezocht.
offtopic:
Of we moeten een pulse client tweaken zodat er meteen ook een }:O tje meedraait natuurlijk
Wat versta je onder algemeen nut? Ik vind de projecten van dnet, rc5 en ogr nou niet echt heel nuttig ofzo om maar iets te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 66850 schreef op 19 oktober 2004 @ 17:34:
[...]

Wat versta je onder algemeen nut? Ik vind de projecten van dnet, rc5 en ogr nou niet echt heel nuttig ofzo om maar iets te noemen...
Anders kijk je eerst eens wat OGR inhoudt...
OGR's hebben veel toepassingsmogelijkheden waaronder sensorplaatsing voor röntgen, crystallografie en radio astronomie.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang

FlashBang

Hoi.

MarkB schreef op 19 oktober 2004 @ 17:44:
[...]

[...]
Maar RC5 is toch gewoon voor de fun? En dat is het project waar DPC mee begonnen is. (doe ik ook aan mee btw :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Devilion schreef op 19 oktober 2004 @ 17:58:
[...]

Maar RC5 is toch gewoon voor de fun? En dat is het project waar DPC mee begonnen is. (doe ik ook aan mee btw :7 )
Lees even een zwaar aantal post boven je. DPC gaat om DC, whatpulse ≠ DC, dus er zullen geen hitparades verschijnen in /5.. Klaar.. Dat je als DPC´er onder de naam van DPC mee doet, o.i.d. is natuurlijk best, maar verder niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik ben ook niet echt voorstander van DPCH's voor whatpulse maar ik zie geen graten in een post zoals [rml][ Ecologyfund] Topic deel 1[/rml] die gewoon levend gehouden wordt. Misschien wil er ook wel iemand stats bakken.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou vraag ik me af of nou echt alles wat in /5 besproken word alleen maar over DCen kan gaan.
Ik kan zo zat topics vinden die je ook elders zou kunnen plaatsen, maar wel veel leven hebben binnen DPC.

Het voorstel om b.v. 1 topic te houden met daarin weekstats ofzo lijkt me ook wel leuk.
Dan is het maar 1 draadje wat dan wel een lang bestaan zal hebben.
Dat het niet direct DCen is dat snapt iedereen, maar daarom kan het nog wel net zo leuk zijn.
Zelf doe ik er nu een tijdje aan mee en ik moet b.v. zeggen dat met name mijn vrouw het erg leuk vind.
Dat scheelt ook weer een hoop gezeur tegen mij als ik weer wat extra wil hebben of doen voor mijn DC hobby. :P
Als ik nu b.v. een nieuwe laptop wil hebben roept zij als 1e als er maar wel WhatPulse op komt ;)
En dat is dan weer indirect een voordeel voor DPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Anoniem: 40441 schreef op 19 oktober 2004 @ 20:27:
Nou vraag ik me af of nou echt alles wat in /5 besproken word alleen maar over DCen kan gaan.
Ik kan zo zat topics vinden die je ook elders zou kunnen plaatsen, maar wel veel leven hebben binnen DPC.

Het voorstel om b.v. 1 topic te houden met daarin weekstats ofzo lijkt me ook wel leuk.
Dan is het maar 1 draadje wat dan wel een lang bestaan zal hebben.
Dat het niet direct DCen is dat snapt iedereen, maar daarom kan het nog wel net zo leuk zijn.
Zelf doe ik er nu een tijdje aan mee en ik moet b.v. zeggen dat met name mijn vrouw het erg leuk vind.
Dat scheelt ook weer een hoop gezeur tegen mij als ik weer wat extra wil hebben of doen voor mijn DC hobby. :P
Als ik nu b.v. een nieuwe laptop wil hebben roept zij als 1e als er maar wel WhatPulse op komt ;)
En dat is dan weer indirect een voordeel voor DPC.
Erg vergezocht, en /5 hoort juist wel over DC'en te gaan. Met deze redenatie kan je statistieken van van alles heir gaan posten, en dat is toch niet de bedoeling.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Laatst online: 07-07 11:20

mcB

Ik denk dat het voorstel van een weekstatstopic oid zou moeten kunnen.
Natuurlijk is Whatpulse geen distributed computing..... maar dat is ook helemaal niet de titel van /5. Stel dat we vanuit DPC mee zouden doen met 1 of andere voetbalcompetitie (om maar iets te noemen), dan zou alle info daaromtrent toch ook op /5 komen en niet ergens anders.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

mcB schreef op 19 oktober 2004 @ 22:25:
Ik denk dat het voorstel van een weekstatstopic oid zou moeten kunnen.
Natuurlijk is Whatpulse geen distributed computing..... maar dat is ook helemaal niet de titel van /5. Stel dat we vanuit DPC mee zouden doen met 1 of andere voetbalcompetitie (om maar iets te noemen), dan zou alle info daaromtrent toch ook op /5 komen en niet ergens anders.
Daar zit je nou juist mis, dat komt dus niet op /5 :).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

TGEN schreef op 20 oktober 2004 @ 01:09:
[...]

Goeie onderbouwing... :X

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TGEN schreef op 20 oktober 2004 @ 01:09:
[...]

Ik kan me anders ook topics herinderen over T-Shirt, casebadge enz en dat heeft net zo min iets met DC te maken.
Echter weer wel met DPC.
Heel recentelijk worden er S.T.A.T.S. verhalen gepost om de boel wat op te vrolijken, maar van DC zelf is daar ook geen spraken bij.

Zo zijn er zat dingen te noemen die hier staan of gestaan hebben die direct geheel niets met DC te maken hebben.
Echter zijn ze wel van toepassing op wat DPC doet of wil gaan doen of aanbied aan leden.
WhatPulse zou dat dus ook kunnen zijn.
En iedereen snapt meteen dat het geheel niets met DC te maken heeft, maar er doen wel DPC leden mee.
En ook de stats kunnen leuk zijn.
Een weekstatstopic (nieuw galgje woord) lijken me dan ook best leuk.
En als het in /5 niet kan dan zou het ook nog op WDO geprobeerd kunnen worden, krijgt dat ook weer eens een inpulse (leuke woordspeling :P) met nieuwe bezoekers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66850

MarkB schreef op 19 oktober 2004 @ 17:44:
[...]

[...]
mogelijkheden.... dat is wat anders he :) dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk daar voor gebruikt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 22:38

Marcelloz

IT dude with a beard

tja, de ecologyfund valt in hetzelfde rijtje als de Whatpulse. Absoluut geen DPCH, maar als er zo nu en dan een tussenstandje wordt gepost, is dat wat mij betreft wel oke.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcelloz op 20-10-2004 08:38 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Anoniem: 66850 schreef op 20 oktober 2004 @ 08:33:
[...]

mogelijkheden.... dat is wat anders he :) dat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk daar voor gebruikt wordt :)
De resultaten van het OGR project worden in ieder geval openbaar gemaakt, waardoor een ieder die een specifieke (O)GR nodig heeft er gebruik van kan maken.

Zet dat af tegen bijvoorbeeld de recentelijke mededeling van de organisatie van TSC dat er geen bruikbare resultaten uit het project gegenereerd worden.
(Niet om af te doen aan TSC, ik vind het zeker een nuttig project. Het is slechts een voorbeeld van iets wat ook afgevraagd kan worden bij andere projecten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
mcB schreef op 19 oktober 2004 @ 22:25:
Stel dat we vanuit DPC mee zouden doen met 1 of andere voetbalcompetitie (om maar iets te noemen), dan zou alle info daaromtrent toch ook op /5 komen en niet ergens anders.
Dat bestaat dus al en het heet Hattrick. DPC doet daar als team niet mee maar heleboel mensen van GoT wel. In die topics worden ook statistieken gepost en volgens jouw definitie moeten die dan ook hier gepost worden (als de naam van het team DPC zou zijn). Dan wordt het GoT-specifieke forumgedeelte voor DC teruggebracht naar een verzameld forumgedeelte voor alle competities waaraan GoT meedoet in worden gepost. Dit is een kwalijke ontwikkeling omdat de Got- en t.netcrew bezig zijn om het forum en de fp wat dichter bij elkaar te brengen. Kijk maar eens naar de fp en je ziet een artikel over Hattrick op de fp staan. Dit zou eventueel ten koste kunnen gaan van het aantal fp waarover DPC beschikt.

De voorbeelden die Alliedcomputers aanhaalt over topics die niks te maken hebben met DC vind ik nergens op slaan. Kennelijk ziet hij alleen maar de twee uitersten 1. DPCH's in /5 zien of anders vragen van gebruikers over DC zelf en meer niet of 2. Alles waaraan de naam DPC verbonden is posten, en ik neem het voorbeeld van Pim's oma die meedoet aan een breicompetitie, en alles wat er omheen draait ook posten.

Wat betreft Ecologyfunds, daarover is gesproken tijdens de eerste crewmeeting en toen is besloten, omdat deze competitie al langere tijd loopt en al meerdere draadjes over hadden gelopen, deze te handhaven. Misschien is dan meteen een goed punt om te zeggen we stoppen ook daarmee en alle andere draadjes daarover gaan meteen op slot. Dan kan meteen de vergelijking hiermee gestaakt worden omdat deze ook niet getolereerd wordt.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkB schreef op 20 oktober 2004 @ 09:32:
[...]

Dat bestaat dus al en het heet Hattrick. DPC doet daar als team niet mee maar heleboel mensen van GoT wel. In die topics worden ook statistieken gepost en volgens jouw definitie moeten die dan ook hier gepost worden (als de naam van het team DPC zou zijn). Dan wordt het GoT-specifieke forumgedeelte voor DC teruggebracht naar een verzameld forumgedeelte voor alle competities waaraan GoT meedoet in worden gepost. Dit is een kwalijke ontwikkeling omdat de Got- en t.netcrew bezig zijn om het forum en de fp wat dichter bij elkaar te brengen. Kijk maar eens naar de fp en je ziet een artikel over Hattrick op de fp staan. Dit zou eventueel ten koste kunnen gaan van het aantal fp waarover DPC beschikt.

De voorbeelden die Alliedcomputers aanhaalt over topics die niks te maken hebben met DC vind ik nergens op slaan. Kennelijk ziet hij alleen maar de twee uitersten 1. DPCH's in /5 zien of anders vragen van gebruikers over DC zelf en meer niet of 2. Alles waaraan de naam DPC verbonden is posten, en ik neem het voorbeeld van Pim's oma die meedoet aan een breicompetitie, en alles wat er omheen draait ook posten.

Wat betreft Ecologyfunds, daarover is gesproken tijdens de eerste crewmeeting en toen is besloten, omdat deze competitie al langere tijd loopt en al meerdere draadjes over hadden gelopen, deze te handhaven. Misschien is dan meteen een goed punt om te zeggen we stoppen ook daarmee en alle andere draadjes daarover gaan meteen op slot. Dan kan meteen de vergelijking hiermee gestaakt worden omdat deze ook niet getolereerd wordt.
Om nou meteen te gaan roepen dat Ecologyfunds ook zou moeten verdwijnen is natuurlijk onzin.
Daarvan is ooit al besloten dat het toegestaan word en ik vind niet dat je dit nu kan terug draaien.

Een plaats voor sit soort projecten lijkt mij een betere oplossing.
WDO of FDO zou altijd een optie kunnen zijn als het hier niet kan / mag.
Er zijn b.v. nog andere projecten waar DPC ook aan mee doet en waar hier nu even niet over gesproken word.
Zo is er nog Dolphin Pulse en b.v. BMT.
Ook daar doet DPC leuk mee.

Dat er op GoT / /5 niet meteen plaats is kan denk ik iedereen nog wel begrijpen, maar waarom zou dit b.v. niet kunnen op WDO of FDO.
Dan komen daar ook eens wat meer mensen en komt er dus ook meteen meer aandacht voor.
En wie weet geeft dat ook de coders van WDO 4 een versnellend inpulse om nog harder te werken aan WDO 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

mcB schreef op 20 oktober 2004 @ 07:56:
[...]

Goeie onderbouwing... :X
Voor de onderbouwing, zie mijn vorige post.
Anoniem: 40441 schreef op 20 oktober 2004 @ 08:32:
[...]

Ik kan me anders ook topics herinderen over T-Shirt, casebadge enz en dat heeft net zo min iets met DC te maken.
Echter weer wel met DPC.
Daar heb je gelijk in, in zoverre als dat je een scherpe lijn wil trekken bij wat wel en niet mag. Van iets als een t-shirt of casebadge ('goodie') kan je zeggen dat het meer relevant is dan een GoT-team op een of ander klikcontest.
Heel recentelijk worden er S.T.A.T.S. verhalen gepost om de boel wat op te vrolijken, maar van DC zelf is daar ook geen spraken bij.
Dat is wat DPC als community wel waarderen kan, en de onenigheid (niet in de agressieve zin :)) die in dit topic heerst lijkt me toch al een duidelijke indicatie dat WhatPulse DPCH's niet gewenst zijn.
Zo zijn er zat dingen te noemen die hier staan of gestaan hebben die direct geheel niets met DC te maken hebben.
Echter zijn ze wel van toepassing op wat DPC doet of wil gaan doen of aanbied aan leden.
WhatPulse zou dat dus ook kunnen zijn.
En iedereen snapt meteen dat het geheel niets met DC te maken heeft, maar er doen wel DPC leden mee.
En ook de stats kunnen leuk zijn.
Een weekstatstopic (nieuw galgje woord) lijken me dan ook best leuk.
En als het in /5 niet kan dan zou het ook nog op WDO geprobeerd kunnen worden, krijgt dat ook weer eens een inpulse (leuke woordspeling :P) met nieuwe bezoekers. ;)
WhatPulse zou het kunnen zijn, als de relevantie met DPC en wat DPC doet groter zou kunnen zijn. Echter, de enige relevantie is dat een aantal van de deelnemers ook 'bij DPC zit', en een klein beetje dat je er stats van kan bakken. Ik vind een week/maandtopic opzich nog wel kunnen, analoog aan ecologyfund; maar het staat me wel tegen dat t gros van de replies in die topics zijn hoeveel je bij elkaar geklikt hebt, terwijl er elke dag een nieuwe reply met een hitparade in staat. Trouwens, het is 'impuls'.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

@Mark
Ik bedoelde eigenlijk voetbal in de non-it context, oftewel gewoon een postje ballen op het gras met 2 doelen en een bal ;) (ook dat zou stats opleveren, maar dat terzijde)

@ TGEN
Vooral met het laatste stuk van je post ben ik het helemaal eens. Het gaat er om dat het om DCP gaat en niet om GoT of tweakers of wat voor aanverwante groep personen dan ook.

Wanneer de Whatpulsers onder de naam GoT hun stats hier in /5 willen hebben staan ben ik tegen. Wanneer de Whatpulse groep 'DPC' zou heten dan ben ik wel voor.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 07-07 22:32
mcB schreef op woensdag 20 oktober 2004 @ 18:00:
...

Vooral met het laatste stuk van je post ben ik het helemaal eens. Het gaat er om dat het om DCP gaat en niet om GoT of tweakers of wat voor aanverwante groep personen dan ook.

Wanneer de Whatpulsers onder de naam GoT hun stats hier in /5 willen hebben staan ben ik tegen. Wanneer de Whatpulse groep 'DPC' zou heten dan ben ik wel voor.
Ik vrees mcB dat je jouw visie mag gaan herzien. Het gaat inmiddels wel om een persoon. Ben je nu wel voor? :P
De WhatPulsers hebben zelfs de enige FAQ in /5 in handen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
*gna gna*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 16:14

NightBird

DPC-Crew Coding
Pssst! Lieverd! Hierkomen! O+

[ Voor 9% gewijzigd door [eNeRGy] op 01-04-2005 07:42 ]

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 17:51
[DPC]Division Brabant doet ook mij als team maar aangezien het geen distributed computing project is zal het hier nooit verschijnen. Het is wel leuk voor wat extra stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

haha LOL @ MD

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 16:14

NightBird

DPC-Crew Coding
[eNeRGy] ontslagen? Woei! *party* *party*

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Leuk projectje, maar vind het zelf niets voor DPC :)

Hier en daar af en toe een klein tussenstandje met een 'promotende' werking lijkt me trouwens niet eens een heel slecht idee ;) 2x per jaar ofzo?

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Sorry voor het kleine kickje, maar wat is het password om GoT te joinen? Ons team is toch GoT of niet 8)7

Edit: Thnx iis _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134660 op 21-04-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
kijk daar maar eens. Verwacht dat het daar staat :)

Whatpulse Online Keyboard en muis tracker - deel 7

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 17:51
fratsers is het :)
Pagina: 1