en weer een voorspellende droom..

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst een stukje voorgeschiedenis. Deze vakantie ben ik (helaas) aan het werk, eigen schuld, ik ben namelijk aan het afstuderen en ik had al klaar kunnen zijn. Aangezien het vakantie is, herken je op een gegeven moment iedereen wel die 's ochtends ook op de trein staan te wachten, het zijn er immers toch maar een handje vol. Ook zie ik elke heen- en terugreis een meid in de trein zitten die mijn aandacht heeft getrokken. Tot dinsdag bleef het eigenlijk bij 'hoi' 'hoi', en that's it. Ik ben niet iemand die zomaar op een totaal onbekende afstapt, en het moment was ook niet echt daar tot dan toe om eenvoudig op een onderwerp in te springen.

Tot zo ver het stukje voorgeschiedenis ;)

De nacht van maandag op dinsdag was weer ontzettend vies klam van het warme weer, en dit veroorzaakt bij mij verschrikkelijk onrustige nachten met vrij heftige dromen. Erg visueel duidelijke dromen en heftige emoties die ik ook niet vergeet de volgende morgen.
Eén droom ging als volgt:
Ik liep met een oud klasgenote (Harma) door het park om een goede vriendin van haar (Chantal) op te halen. Chantal was ook een oud klasgenoot van mij. Wat ik me kan herinneren is dat wij elkaar wel heel erg leuk vonden en dat we wat zouden afspreken. Wat ook heel vreemd was dat de droom enorm de nadruk legde op haar naam. Ik weet nog dat ik die naam tijdens de droom enkele keren voor mijzelf heb herhaald.

Verder was het geen schokkende droom, maar toen ik wakker werd was direct het volgende wat ik me afvroeg: waarom droom ik in godsnaam over Chantal die ik al 6 jaar niet meer had gezien? En waarom vonden wij elkaar zo leuk in de droom? Ik kwam tot de conclusie dat het nergens op sloeg, en dat ik maar op moest staan om richting m'n werk te gaan.

Die middag kwam ik op het station weer die meid tegen uit het stukje voorgeschiedenis. Op een gegeven moment kwam ze op het station op me aflopen omdat bij het bankje waar zij op dat moment zat mensen stonden te blowen, en dat vond ze niet zo lekker ruiken ;)

Maar dat was de uitgelezen kans om haar dan toch eens aan te spreken wat ik dus ook deed. We hebben heel leuk gekletst, en we waren dan ook zomaar weer op de plaats van bestemming. Uiteindelijk verliep het gesprek zo dat we elkaars namen vroegen. En rara, hoe heet ze? Juist: Chantal

Wat ik me nu dus afvraag: Waarom werd zo de nadruk gelegd op de naam chantal in de droom, en hoe kan het dat ik diezelfde dag een hele leuke meid ontmoet met diezelfde naam?

Ik heb dit soort 'voorspellende' dromen vaker, nu is dit niet een heel duidelijke voorspelling, maar het blijft erg apart... Wat ik me afvraag is het volgende: In hoeverre is het mogelijk dat dromen dingen kunnen voorspellen? Ik ben er volledig van overtuigd dat de toekomst nog helemaal open staat, en dat er niets tot in details te voorspellen is. Als alles namelijk al vast zou liggen, dan betekent dat dat je geen vat hebt op je eigen leven.

Wat wel zou kunnen, is dat er tijdens een droom op de één of andere manier gecommuniceerd wordt via je onderbewuste. Ik ben wel benieuwd hoe de rest van de gotters hier over denken, en uiteraard ook een reactie op mijn inleidend verhaaltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

wat ook zou kunnen, en waar ik persoonlijk altijd meteen aan denk, is kortsluiting in de hersenen, waardoor je iets denkt te hebben gedroomt/gezien/ervaren terwijl dat helemaal niet zo is. Waarom zou het menselijk brein het altijd bij het rechte eind hebben namelijk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 13 augustus 2004 @ 19:01:
wat ook zou kunnen, en waar ik persoonlijk altijd meteen aan denk, is kortsluiting in de hersenen, waardoor je iets denkt te hebben gedroomt/gezien/ervaren terwijl dat helemaal niet zo is. Waarom zou het menselijk brein het altijd bij het rechte eind hebben namelijk
In dit geval is dat 100 procent zeker weten niet zo. Ik heb die ochtend nog een poosje liggen piekeren over die droom, en ben na een kwartier maar richting de douche gelopen met de conclusie dat het 'maar' een droom is. Diezelfde middag dacht ik daar wel even wat anders over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nomen est omen? Je valt misschien gewoon op meisjes die Chantal heten.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar ehm hoe is het nou met DEZE (;)) Chantal afgelopen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als Chantal zo begin jaren 80 is geboren is het niet zo verwonderlijk. In die tijd lagen de geboortekaartjes met Chantal zowat op voorraad bij de drukkerij. De grap is dat als je net van Anouk had gedroomd dan was je niets bijzonders opgevallen. Toeval wordt bijzonder omdat het opvalt.

Ik denk aan een vriendin en vlak daarna belt ze. Wonder? Alleen als je alle keren vergeet dat je aan iemand denkt zonder dat even later de bel gaat.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

WAT GEK!!! :o :o Maar wat vet!! _/-\o_ Dromen rulen!! _/-\o_

Maar om in te gaan op je vraag :)

Misschien heb je een paar weken geleden of zo wel in de trein gehoord dat ze ging bellen of zo, heb je gehoord dat ze zei "met Chantal!" maar dat heb je niet bewust onthouden, maar je onder-bewuste wel... En dat wordt dan in je droom gelinkt met die Chantal van vroeger misschien...

Verder heb ik ook geen verstand van dromen en toekomst voorspellen of wat ook :P maar ik weet wel dat zoiets als wat jij nou hebt gehad met die droom dat dat cool is! :D

En succes met haar! Wordt wel wat! 8)

offtopic:
[EDIT] uhm... pics?

[ Voor 5% gewijzigd door AzzKickah op 13-08-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
ik heb altijd dat ik mijn dromen heel kort herinner, eigenlijk alleen 's ochtends en
's middags vergeet ik ze.
Ik maak dan later (soms jaren later) dingen mee waarvan ik 100% zeker weet dat ik ze gedroomd heb.
Dat zijn dan meestal hele rare scenario's.

Voorbeeld: Een dochter van mijn buurvrouw is 10 jaar geleden naar de vs verhuisd; die dochter heeft een zoon die een vriend van me is omdat ze elk jaar terug naar nederland komen.
Ze hebben dit jaar een tweede huis in friesland gekocht op een eiland (ik woon zelf in r'dam).
Ik ging ze dus opzoeken om gewoon het huis een keer te zien.
Ze waren nog heel erg bezig met het huis op te knappen.
We moesten wat paadjes gaan leggen (die vriend en ik).
En toen herinnerde ik me opeens een droom waarin ik op een eiland naast een boerderij een straatje aan het leggen was.

klinkt raar maar dit soort rare dingen maak ik dus vaak mee. In normale omstandigheden herinner ik me dus de droom niet omdat het een heel gewone droom is en ik zie de connectie dan gewoon niet. Bij rare dingen weet ik meestal dat ik het al gedroomd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 19:57:
Nomen est omen? Je valt misschien gewoon op meisjes die Chantal heten.

:-)
haha nee, ik kwam die naam in m'n omgeving nauwelijks tegen, ik ken misschien 2 mensen die chantal heten. Uuhhh, nu drie dus :P
The Real Falcon schreef op 13 augustus 2004 @ 20:01:
Maar ehm hoe is het nou met DEZE (;)) Chantal afgelopen?
DEZE Chantal heb ik deze week nog maar twee keer gesproken, maar donderdag sprak ze mij aan in de bus, en we hebben de terugreis heel gezellig gekletst :) Ik moet eerlijk zeggen dat ik lichtelijk last heb van vlinders :o Ik denk dat ik haar binnenkort mee uit ga vragen, om elkaar in ieder geval beter te leren kennen. Als ze wil tenminste.
AzzKickah schreef op 13 augustus 2004 @ 20:08:
WAT GEK!!! :o :o Maar wat vet!! _/-\o_ Dromen rulen!! _/-\o_

Maar om in te gaan op je vraag :)

Misschien heb je een paar weken geleden of zo wel in de trein gehoord dat ze ging bellen of zo, heb je gehoord dat ze zei "met Chantal!" maar dat heb je niet bewust onthouden, maar je onder-bewuste wel... En dat wordt dan in je droom gelinkt met die Chantal van vroeger misschien...

Verder heb ik ook geen verstand van dromen en toekomst voorspellen of wat ook :P maar ik weet wel dat zoiets als wat jij nou hebt gehad met die droom dat dat cool is! :D

En succes met haar! Wordt wel wat! 8)

offtopic:
[EDIT] uhm... pics?
Ik heb nooit haar naam gehoord voor dinsdag, dat weet ik zeker. Mijn oren staan namelijk al enkele weken gespitst om alle kleine beetjes informatie op te pikken :+

Pics kun je (voorlopig) naar fluiten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 18:56:
Ik heb dit soort 'voorspellende' dromen vaker, nu is dit niet een heel duidelijke voorspelling, maar het blijft erg apart...
Het zou pas echt apart zijn als dit soort dingen nooit gebeurden. Wat je meemaakt is een bekend psychologisch verschijnsel: we zijn niet gewend dingen mee te maken waarop de kans relatief klein is, en hechten er bijzondere waarde aan wanneer zoiets wel gebeurt. Een speciale verklaring lijkt nodig om het effect te verklaren, maar dat is helemaal niet zo. Het is onvermijdelijk dat je af en toe over A praat, terwijl je dat anders nooit doet, en net 'toevallig' die dag A meemaakt. De crux zit hem erin dat je elke dag over heel veel dingen zoals A praat, die allemaal niet tot zo'n toevallig gebeurtenis leiden, waardoor je dat helemaal niet doorhebt. Voor jouw ervaring zijn er een miljoen mensen in Nederland die niet iets meemaken dat aan hun droom gerelateerd is en vele andere dagen waarop jij niet zoiets meemaakt.

Wanneer je gaat denken dat je voorspellende dromen hebt, gaan er bovendien nog andere psychologische verschijnselen meespelen, zoals selectief denken en het Forer effect, in samenspel met een specifieke logische denkfout.
Wat ik me afvraag is het volgende: In hoeverre is het mogelijk dat dromen dingen kunnen voorspellen?
Soms kan je in je dromen tot conclusies komen, waar je in wakende toestand nog niet achter was gekomen, of niet aan wilde denken. Het is een bekend verschijnsel dat mensen dromen dat hun echtgenoot vreemdgaat, zonder dat ze dat weten. Bij nadere analyse blijkt dat ze vaak alle aanwijzingen gezien hadden, maar er het beste van probeerden te denken, waardoor ze nooit bewust de conclusie hadden getrokken. Mensen weten veel meer dan waar ze zich bewust van zijn. Gecombineerd met bovenstaande verschijnsel, is er helemaal geen noodzaak tot het postuleren van enige voorspellende kracht van dromen. Nog nooit heeft iemand aan de hand van dromen voorspellingen gedaan die uitkwamen; alle experimenten hebben niets opgeleverd.

[ Voor 28% gewijzigd door Confusion op 13-08-2004 22:08 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

ik heb soms ook dat ik zeker weet dat er iets eerder is voorgevallen, dat ik wist dat iemand iets ging zeggen (niet bijzondere dingen). Dat zou ik dan hebben gedroomd ofzo. Vaak is dat ik het verkeerdom onthoud zeg maar: ik verzin dat ik het wist.

Maar dat je haar naam telepatisch wist, dat zou zomaar kunnen. Ik heb wel eens eerder iets gezegd over kruiswoordpuzzels in New York en Londen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik een keer maar droom dan komt het uit.

Het meeste vreemde was dat ik in mijn droom dat ik droomde deze droom en dat ik probeerde deze droom te veranderen maar dat had toch geen zin want de droom zou gewoon ook zo zijn. Ik kon alles veranderen maar ik zou het gewoon blijven dromen no matter wat ik zou doen.

Ik heb ook veel contact met mensen in mijn dromen. Ik kom ook situatie tegen dat er "iets" gaat gebeuren als het lijkt dat een beeld in een droom past die ik niet meer zou herkenen maar het is meer als een visioen.

Ik heb een dag voordat mijn oma dood ging in mijn droom mijn opa en oma bijelkaar gezien waar mijn opa al 4 jaar dood was en ik zag dat zijn hart een gat was en dat die maar 1 pantoffel aan had zoals hij ook dood was gegaan. Ik kreeg gewoon wat te drinken van mijn oma. Zo moooi was die droom en ik was er. Echt zo eng maar zo mooi en ik vond het zo leuk. De huiskamer stond alleen maar een bank en een stoel in en ik was toen jonger dan nu.

Dromen zijn heel leuk maar ook heel eng want ik kom altijd wel iets tegen. Echt heel eng.

Maar het kan dat je iemand tegen komt waarover je droomt. Dat is juist leuk en dan kan je zeggen dat je haar wel eens hebt gezien en dat je haar al kent.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het niet vreemd dat je droomde over een meisje waar je gevoelens voor had.
Waarschijnlijk associeerde je in je droom je gevoelens die je voor dat klasgenootje voelde met de gevoelens die je bij dat meisje in de trein had.
Dat het meisje Chantal heet is natuurlijk leuke toeval.
Je zou een kans berekening kunnen maken... hoeveel % van de meisjes van haar leeftijd heten Chantal.
Waarschijnlijk een laag persentage.

De kans dat morgen een duif op je hoofd poept is ook erg klein. Maar toch zullen er morgen mensen zijn die op hun hoofd gepoept worden en net over een vogel hebben gedroomd. ;)

Dit zou een verklaring kunnen zijn voor je droom en je ervaring.
Trouwens ik vindt je ervaring erg mooi, en verliefdheid in combinatie met je frappante droom maakt het allemaal nog intenser.
Kan me voorstellen dat je de vlinders hebt.
Enne.... he wie weet bestaat er wel zoiets als destiny, en zijn jullie voor elkaar bestemd.

Het is erg eenvoudig om zaken te weerleggen. Voor elk argument is een tegenargument te bedenken.
dat geldt voor voorspellende dromen, bestaan van een God en voor elk ander idee of concept.

Bless you, hoop dat het wat wordt

DB70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

itsalex schreef op 13 augustus 2004 @ 22:28:
Als ik een keer maar droom dan komt het uit.
Je droomt waarschijnlijk vrijwel elke nacht, zoals het grootste deel van bevolking.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Alexio schreef op 13 augustus 2004 @ 20:19:
ik heb altijd dat ik mijn dromen heel kort herinner, eigenlijk alleen 's ochtends en
's middags vergeet ik ze.
Ik maak dan later (soms jaren later) dingen mee waarvan ik 100% zeker weet dat ik ze gedroomd heb.
Dat zijn dan meestal hele rare scenario's.

Voorbeeld: Een dochter van mijn buurvrouw is 10 jaar geleden naar de vs verhuisd; die dochter heeft een zoon die een vriend van me is omdat ze elk jaar terug naar nederland komen.
Ze hebben dit jaar een tweede huis in friesland gekocht op een eiland (ik woon zelf in r'dam).
Ik ging ze dus opzoeken om gewoon het huis een keer te zien.
Ze waren nog heel erg bezig met het huis op te knappen.
We moesten wat paadjes gaan leggen (die vriend en ik).
En toen herinnerde ik me opeens een droom waarin ik op een eiland naast een boerderij een straatje aan het leggen was.

klinkt raar maar dit soort rare dingen maak ik dus vaak mee. In normale omstandigheden herinner ik me dus de droom niet omdat het een heel gewone droom is en ik zie de connectie dan gewoon niet. Bij rare dingen weet ik meestal dat ik het al gedroomd heb.
ik heb net hetzelfde voor, ik herinner mijn dromen niet vaak, meestal herinner ik ze als ik plots wakker wordt (wekker ofzo), en ik heb idd ook al een paar keer voorgehad dat ik dacht van "he tiens, dat komt me nu echt bekend voor", en dat je het gevoel hebt dat dat nog eens voorgevallen was...

wat ik de laatste tijd ook heb is dat ik het verschil tussen droom en werkelijkheid niet meer zo duidelijk zie... :/ dan denk ik zo van "maar huh dat was toch zo..." en dan herinner ik me wel dat dat niet kan en dat wel een droom moest geweest zijn...

ik kan nu wel geen voorbeelden herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie op je verhaaltje.
Zo iets heb ik ook wel eens gehad,Ik was ongeveer 13 jaar oud toen ik een droom had.
'ik was net klaar met computeren en liep de trap af, toen was er een rooie gloed om mij heen vuur dus maar ik voelde geen pijn. dus ik pak een was kom en ga die brand blussen' en toen werd ik wakker.
mijn moeder stond naast mij, en die zij wat is er?
nau toen vertelde ik dat dus, en dus 2jaar geleden is dat ook gebeurd ik liep de trap af en ik zag dus brand ik blussen maar ik deed te wild en verbrande mijn rechter arm 3e graads dus de huid was dood dus ik voelde ook niks.
toen de dag erna zijn mijn moeder dat heb jij gedroomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks even jullie reacties doorlezen, maar ik had zojuist weer iets heel vreemds.

Ik lag even op bed te relaxen met de radio aan. Ik had door dat ik in slaap viel, en ik droomde dat ik naast m'n oud rijinstructeur zat: ik had rijles. Op dat moment dacht ik: what the fuck, ik heb m'n rijbewijs al 5 jaar, wat moet ik hier? Tegelijkertijd hoorde ik de radio en had ik door dat ik droomde. Nog geen 5 seconden na het moment dat ik dat door had, hoorde ik een reclamespotje op radio 538: "Wil je geld verdienen? Bijvoorbeeld voor je eerste rijles?"

Natuurlijk zat ik recht overeind van schrik, want dit was de tweede wazigheid in hele korte tijd...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 23:40:
Ik zal straks even jullie reacties doorlezen, maar ik had zojuist weer iets heel vreemds.

Ik lag even op bed te relaxen met de radio aan. Ik had door dat ik in slaap viel, en ik droomde dat ik naast m'n oud rijinstructeur zat: ik had rijles. Op dat moment dacht ik: what the fuck, ik heb m'n rijbewijs al 5 jaar, wat moet ik hier? Tegelijkertijd hoorde ik de radio en had ik door dat ik droomde. Nog geen 5 seconden na het moment dat ik dat door had, hoorde ik een reclamespotje op radio 538: "Wil je geld verdienen? Bijvoorbeeld voor je eerste rijles?"

Natuurlijk zat ik recht overeind van schrik, want dit was de tweede wazigheid in hele korte tijd...
Ik denk dat dit toch eenvoudig te verklaren is....
het is toch bekent dat tijdsbesef in dromen anders werken dan in de waak toestand.?! je kunt b.v. wanneer je 5 sec in slaap valt een avontuur dromen die dagen lijkt te duren.
En je beschrijft nu een overgang van slapen naar wakker worden. In die toestand lopen zaken door elkaar, en wordt de informatie verkeerd geinterpreteerd door de hersenen. Met een vertekend beeld van de gang van zaken.

Ik zou zeggen... Blijf met beide benen op de grond lekker verliefd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:27:
[...]

Ik denk dat dit toch eenvoudig te verklaren is....
het is toch bekent dat tijdsbesef in dromen anders werken dan in de waak toestand.?! je kunt b.v. wanneer je 5 sec in slaap valt een avontuur dromen die dagen lijkt te duren.
En je beschrijft nu een overgang van slapen naar wakker worden. In die toestand lopen zaken door elkaar, en wordt de informatie verkeerd geinterpreteerd door de hersenen. Met een vertekend beeld van de gang van zaken.

Ik zou zeggen... Blijf met beide benen op de grond lekker verliefd ;)
ik was al wakker toen ik het reclamespotje hoorde :)
maar idd, ik begin een beetje te flippen, zal het door dat meisje komen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 00:29:
[...]

ik was al wakker toen ik het reclamespotje hoorde :)
maar idd, ik begin een beetje te flippen, zal het door dat meisje komen? O+
Nou wakker.... je zegt 5 sec. dan zit je nog in het proces van slaap naar waak. :O
enne... als ex-psychiatrisch verpleegkundige heb ik ook heel wat mensen meegemaakt die, terwijl ze wakker zijn de meest vreemde assosiaties maken
Ik bedoel dat onze hersenen ons voor de gek kunnen houden in tijd en ruimte.

En op je vraag...:WELLICHT!!! dus zoals ik al zei, blijf lekker verliefd met je beide benen op de grond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PIC...whoops, dit is niet de hk
Ik denk zelf dat het enigzins onmogelijk is voor je hersenen om dingen te voorspellen. Jouw hersenen kunnen bijvoorbeeld niet weten of Chantal morgen op weg naar het station wel of niet haar enkel breekt. MAW, je hersenen weten niet of ze er zal staan. Dom toeval in mijn ogen, hoeveel toeval er dan ook is...
Vage uitleg, weet k, sorry O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmmm... misschien dat het al genoemd is, maar ik had geen zin om het complete verhaal op dit tijdstip te lezen, dus ik ben alleen even door het begin gegaan, maar voor TS, kan het toevallig zijn dat er meer mensen in de buurt waren toen jij haar zag en haar ook kenden en die haar toevallig hebben aangesproken. Misschien dat je het niet kan herinneren, maar dat je onbewust wel haar naam hebt meegekregen :).... In mijn ogen een wat meer logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Laatst online: 05-09 15:26
Hmz, ik heb een soortgelijk iets, en regelmatig. Soms droom ik wat, en wordt ik de volgende dag wakker. Ik weet wat ik gedroomd heb maar ik kan het niet maar boven halen, nogal moeilijk uit te leggen.

Een maand later is er een gebeurtenis, en bij het begin van die gebeurtenis weet ik wat er gaat gebeuren omdat ik het eerder gezien heb in die droom die ik niet kon herinneren.

Ik heb het regelmatig gehad maar ik snap het nog steeds niet, metname omdat ik de droom niet visueel kan zien, maar zodra het gebeurt, het wel weet.

Iemand anders die een soortgelijk iets wel eens heeft meegemaakt of een verklaring hiervoor kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wolly_a schreef op 14 augustus 2004 @ 02:09:
Hmmm... misschien dat het al genoemd is, maar ik had geen zin om het complete verhaal op dit tijdstip te lezen, dus ik ben alleen even door het begin gegaan, maar voor TS, kan het toevallig zijn dat er meer mensen in de buurt waren toen jij haar zag en haar ook kenden en die haar toevallig hebben aangesproken. Misschien dat je het niet kan herinneren, maar dat je onbewust wel haar naam hebt meegekregen :).... In mijn ogen een wat meer logische verklaring.
Daar heb ik ook al even over nagedacht, maar ik weet zeker dat dit niet zo is. Het is rustig in de trein op moment, en heb haar voor dinsdag nog nooit met iemand zien of horen kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
't Is wel je de toevalligheden onthoudt, maar laatst was er wel iets heel frappants.

Afgelopen zondag belde de moeder van mijn ex-vriendin mij om te vragen hoe het met me ging. Ik heb al 3 maand niks meer van haar gehoord. Verder niks bijzonders verteld.

De volgende dag zit ik 's middags op het terras met wat collega's, zie ik ineenkeer mijn ex-vriendin, die ik ook al 3 maand niet gezien had. Ze deed net of ze me niet zag, dus ik smstje haar even later dat ik haar gezien had, en zij had mij ook gezien "maar het leek haar niet handig om een praatje te gaan maken omdat ik daar met een groep zat". Naja, ik wijt het dan maar weer aan haar geestelijke afwijking dat het in in haar opkomt even te glimlachen of te zwaaien.

Maargoed, vlak achter elkaar, eerst belt de moeder me, en dan zie ik de volgende dag haar dochter.

Maar daar blijft het niet bij, want wie krijg ik de volgende dag op de klantenservice aan de telefoon? Juist, haar vader :/

Alsof het allemaal in scene is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Is ze altijd aleen of heb je d'r ook weleens met vriendinnen of bekenden van haar ergens gezien?

Zo ja dan zou het kunnen zijn dat ze haar naam een keer hebben aan geroepen en da's in je onderbewuste blijven hangen. Of een flits van haar OV als ze controleren op het station, kettinkje om haar hals, naam tags oid op d'r tas enz enz. Waarom die droom juist nu tot uiting moest komen tja, da's misschien toeval maar misschien ook niet...

edit:
ik geloof dat de helft al eens eerder gezegd is :-s

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 14-08-2004 11:25 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op 14 augustus 2004 @ 11:24:
Is ze altijd aleen of heb je d'r ook weleens met vriendinnen of bekenden van haar ergens gezien?

Zo ja dan zou het kunnen zijn dat ze haar naam een keer hebben aan geroepen en da's in je onderbewuste blijven hangen. Of een flits van haar OV als ze controleren op het station, kettinkje om haar hals, naam tags oid op d'r tas enz enz. Waarom die droom juist nu tot uiting moest komen tja, da's misschien toeval maar misschien ook niet...

edit:
ik geloof dat de helft al eens eerder gezegd is :-s
Ik weet zeker dat ik haar naam nooit eerder had kunnen zien of kunnen horen, aangezien ik haar nog nooit heb zien/horen kletsen met anderen, en mijn ogen zijn te slecht om van een paar meter afstand haar maandkaart te kunnen lezen B)

Inderdaad heel vreemd waarom de droom juist op dezelfde dag tot uiting moest komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nog het meest verbaast is dat jullie selectief de reply van Niesje lijken te negeren, terwijl hij/zij toch het meest logische antwoord geeft. Kortom: mooi voorbeeldje van massahysterie waarbij niet meer naar logische argumenten geluisterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Hmm... Tja.... Maar ja, er waren dan toen wel zoveel Chantals, maar hoeveel van die Chantals zitten op die bewuste dag in die bewuste trein bij jou in de bewuste coupe..... etc.... Het klinkt wel heel aannemelijk, maar de situatie maakt het toch wat minder logisch. Stel dat je zelf in de jaren 80 was geboren en je zit bij haar in de klas, dan was het logischer dat je meer Chantals tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm voor zover ik weet is dat niet zo. ik kan me herinnere, dat er ooit een onderzoekje naar is geweest en daaruit lijkt het dat de belevenissen in je droom evensnel verlopen als normaal.
Wel denk ik dat omdat er in een droom een beetje heen en weer gesprongen wordt dat je 'meer' kan dromen. Je zou de opvullende "gaatjes" kunnen opvullen met je fantasie.
bijvoorbeeld als je een boek leest en er wordt omschreven hoe een persoon door een lange gang rent kan je dit in een paar seconden lezen en er een goede voorstelling van maken terwijl die bepaalde gebeurtenis veel langer zou kunnen duren.

Verder weet ik weinig van enige functies van dromen af, en volgens mij is het nog redelijk onbekend.
ik ben een beetje ongelovig ten opzichte van voorspellende dromen, maar dat betekent niet dat ik het meteen weggooi.
Ik stel voor dat je de komende paar dagen probeert al je dromen bij te houden, je droomt gemiddeld 4-5x per nacht. Hoevaker je je dromen onthoud hoe makkelijker het zal zijn ze (steeds vollediger) te onthouden. Zodra je wakker wordt proberen na te denken wat je droom was.
Let er dan niet op wat er allemaal wel uitkomt van de droom maar ook wat er allemaal niet uitkomt.

Zoals het er nu voorstaat gooi ik het op toeval. ik denk niet dat je de naam onbewust heb onthouden, ik heb het idee dat de kans daarop erg klein is aangezien je die naam juist probeerde op te vangen.
Wat mij nog het meest verbaast is dat jullie selectief de reply van Niesje lijken te negeren, terwijl hij/zij toch het meest logische antwoord geeft.
ik heb die reply niet genegeerd.
ik vind alleen dat je met het meest logische antwoord niet meteen de andere mogelijkheid moet uitsluiten. ook al heeft ze het waarschijnlijk bij het rechte eind.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 15:35:
Wat mij nog het meest verbaast is dat jullie selectief de reply van Niesje lijken te negeren, terwijl hij/zij toch het meest logische antwoord geeft. Kortom: mooi voorbeeldje van massahysterie waarbij niet meer naar logische argumenten geluisterd wordt.
Er zijn meer mensen met een kritische noot ;)
Maar als mensen in voorspellende dromen willen geloven blijven ze dat toch doen ondanks logische argumenten die fenomenen kunnen verklaren.
Dat geldt trouwens voor de meeste dingen waar mensen in geloven, want het geloof levert iets op. Houvast, gemoedsrust, voldoening, zingeving... whatever.
Tot geldt trouwens ook voor het geloof in de wetenschap en logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
MBV schreef op 13 augustus 2004 @ 22:10:
ik heb soms ook dat ik zeker weet dat er iets eerder is voorgevallen, dat ik wist dat iemand iets ging zeggen (niet bijzondere dingen). Dat zou ik dan hebben gedroomd ofzo. Vaak is dat ik het verkeerdom onthoud zeg maar: ik verzin dat ik het wist.
Dit lijkt me meer een geval van 'dèja vu'. Een bekend verschijnsel waardoor het ineens lijkt alsof je een situatie eerder hebt meegemaakt. Over het algemeen wordt gedacht dat dit wordt veroorzaakt doordat je hersenen een 'beeld' van die situatie per ongeluk slordiger opslaan dan normaal, waardoor het lijkt alsof dit een oude herinnering is inplaats van iets dat je net hebt gezien. Een tel later slaan je hersenen datzelfde beeld wel goed op, waardoor je nu zowel over een 'oude' als een 'nieuwe' versie van dat beeld beschikt. Daardoor krijg je het gevoel dat je het al eens eerder hebt meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein schopje, ik ben erg blij, want morgenavond hebben wij een date O+ Dat dit er nog in zat zeg, ongelovelijk. Het zal mij erg benieuwen hoe het gaat, maar ze is zoooo lief O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 23:40:

Ja dat is het leuke: je tijds volgorde besef is totaal in de war. Voorbeeld: ik droom dat ik in een jungle loop in gevechtstenue met een M16 in de aanslag ik, ren ik zweet en ik ben bang, het duurt een hele tijd en plotseling hoor ik links van me machinegeweervuur , ik duik weg en ik ... word wakker want mijn mechanische wekker gaat af.

Wat gebeurt er volgens mij:
1. de wekker gaat
2. mijn onderbewustzijn vangt het iets eerder op dan mijn bewustzijn.
3. mijn onderbewustzijn maakt er snel een droom omheen, die misschien objectief maar een kwart seconde duurt maar subjectief uren lijkt te duren.

Trouwens nog een leuke: deja vu...

Ik heb dat regelmatig, het Gevoel van: ik was hier al eens, ik ben die kamer (of situatie) al eens in geweest, (terwijl dat niet zo was).
Ik ontzenuw dat gevoel echter als volgt: ik probeer me te herinneren wat er in die kamer is die ik zo dadelijk inga. Ik probeer hem te beschrijven. Dat lukt nooit. Toch blijft dat gevoel.
Kennelijk is het alleen een Gevoel, dat ik er was, maar er zijn nooit herinneringen. Dat gevoel ontstaat kennelijk spontaan, zonder enige reden...

DutchVince

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 01:35:
[...]

Ja dat is het leuke: je tijds volgorde besef is totaal in de war. Voorbeeld: ik droom dat ik in een jungle loop in gevechtstenue met een M16 in de aanslag ik, ren ik zweet en ik ben bang, het duurt een hele tijd en plotseling hoor ik links van me machinegeweervuur , ik duik weg en ik ... word wakker want mijn mechanische wekker gaat af.

Wat gebeurt er volgens mij:
1. de wekker gaat
2. mijn onderbewustzijn vangt het iets eerder op dan mijn bewustzijn.
3. mijn onderbewustzijn maakt er snel een droom omheen, die misschien objectief maar een kwart seconde duurt maar subjectief uren lijkt te duren.

Trouwens nog een leuke: deja vu...

Ik heb dat regelmatig, het Gevoel van: ik was hier al eens, ik ben die kamer (of situatie) al eens in geweest, (terwijl dat niet zo was).
Ik ontzenuw dat gevoel echter als volgt: ik probeer me te herinneren wat er in die kamer is die ik zo dadelijk inga. Ik probeer hem te beschrijven. Dat lukt nooit. Toch blijft dat gevoel.
Kennelijk is het alleen een Gevoel, dat ik er was, maar er zijn nooit herinneringen. Dat gevoel ontstaat kennelijk spontaan, zonder enige reden...

DutchVince
Goeie omschrijving, ik denk dat dit een logische verklaring is. Ik heb wat jij als eerst omschreef ook regelmatig, dat mijn dromen om geluiden uit m'n omgeving worden gegoten.

Trouwens, mijn droom uit de startpost wordt steeds leuker, want wat blijkt nou: ze is al die tijd ook al gek op mij O+ Onze date was dus een daverend succes en ik ben compleet in de wolken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 09:44:
[...]

Trouwens, mijn droom uit de startpost wordt steeds leuker, want wat blijkt nou: ze is al die tijd ook al gek op mij O+ Onze date was dus een daverend succes en ik ben compleet in de wolken O+
Gefeliciteerd, erg gaaf! :)

DutchVince
Pagina: 1