Ik heb mijn server opnieuw geïnstalleerd. Eerst draaide ik met Fedora, maar sinds ik wat meer ervaring heb gekregen met Gentoo heb ik daarvoor gekozen. De hele installatie is zonder problemen verlopen, ik ben vanaf stage 1 begonnen. Alleen nu gaat het fout bij het rebooten, GRUB blijf namelijk hangen. Hij geeft de melding:
En dan hangt hij dus. Ik heb opnieuw geboot vanaf de Live CD, partitie gemount en ben via "chroot /mnt/gentoo /bin/bash" weer naar mijn Gentoo systeem gegaan. Zo zien mijn partities eruit:
Het filesystem dat ik gebruik is ext3. Mijn grub.conf ziet er zo uit:
En dan ook nog even mijn /etc/fstab:
Ik heb de hele Gentoo handleiding gevolgd. Op mijn laptop draait Gentoo ook, en ook met GRUB als bootloader, en ik heb een aantal zaken vergeleken, maar ik weet niet waar ik nu iets fout doe. Ik zal wel iets over het hoofd zien. Kan iemand mij helpen?
code:
1
2
3
4
| GRUB Loading stage1.5. GRUB loading, please wait... |
En dan hangt hij dus. Ik heb opnieuw geboot vanaf de Live CD, partitie gemount en ben via "chroot /mnt/gentoo /bin/bash" weer naar mijn Gentoo systeem gegaan. Zo zien mijn partities eruit:
code:
1
2
3
| /dev/hda1 = swappartitie /dev/hda2 = / /dev/hdb1 = /home |
Het filesystem dat ik gebruik is ext3. Mijn grub.conf ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| default 0 timeout 3 splashimage=(hd0,1)/boot/grub/splash.xpm.gz title=Gentoo Linux 2.6.7 root (hd0,1) kernel /boot/kernel-2.6.7-gentoo-r12 root=/dev/hda2 |
En dan ook nog even mijn /etc/fstab:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| /dev/hda1 none swap sw 0 0 /dev/hda2 / ext3 noatime 0 0 /dev/hdb1 /home ext3 noatime 0 0 /dev/cdroms/cdrom0 /mnt/cdrom iso9660 noauto,ro 0 0 #/dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto 0 0 # NOTE: The next line is critical for boot! none /proc proc defaults 0 0 # glibc 2.2 and above expects tmpfs to be mounted at /dev/shm for # POSIX shared memory (shm_open, shm_unlink). # (tmpfs is a dynamically expandable/shrinkable ramdisk, and will # use almost no memory if not populated with files) # Adding the following line to /etc/fstab should take care of this: none /dev/shm tmpfs defaults 0 0 |
Ik heb de hele Gentoo handleiding gevolgd. Op mijn laptop draait Gentoo ook, en ook met GRUB als bootloader, en ik heb een aantal zaken vergeleken, maar ik weet niet waar ik nu iets fout doe. Ik zal wel iets over het hoofd zien. Kan iemand mij helpen?