Toon posts:

Budget Video Kaart met TV-Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn "ouwe" videokaart met TV_out heeft de geest gegeven. Omdat ik de laatste drie jaar even niet de ontwikkelingen op video-kaart gebied heb gevolgd heb ik de volgende vraag:

Welke budget AGP videokaart met tv-out raden jullie mij aan ? Ik had een ASUS V7100 met een output resolutie naar mun tv van 800 x 600 (ik moest um daar in ieder geval op zetten als ik een normaal beeld op mijn tv wilde zien).

De ontwikkelingen zullen nu wel zo ver zijn dat ik mijn desktop gewoon kan laten staan op 1280x1024 ipv van 800x600 als ik divx'jes wil kijken op mijn tv.....of niet ?
Anyway.......ik heb dus niet een super deluxe kaart nodig want ik speel geen spelletjes op mijn pc of andere shit die veel fps nodig heeft.

Thanx !

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 10:30
Ik denk dat je even daarbij moet zeggen wat voor AGP-poort jouw moederbord heeft, als het een AGP 4x zal hij alle huidige kaarten wel kunnen hebben, maar als het een AGP 2x poort is, dan zal het een stuk moeilijker worden, omdat nieuwe kaarten dat niet meer ondersteunen.

Kijk in je handleiding, of als je het echt niet kan vinden hier de naam van je moederbord

Verder, áls je een AGP 4x poort hebt; een Geforce 4MX, Geforce FX 5200 of ATi Radeon 9200 lijkt me prima, alledrie passief gekoeld een meestal met TV-out

een paar edit's verder
Tegenwoordig gaan de kaarten nog steeds niet hoger dan 1024x768, maar dat komt omdat alles gedownsampled wordt naar 768x576 (TV-resolutie), het beste kan je dan ook met powerstrip je kaart op díe resolutie zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door OnTracK op 13-08-2004 19:02 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje....hoe zie je snel wat voor AGP poort je hebt (2 of 4) ?

Edit: de handleiding heb ik niet meer...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 19:12 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 00:03
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Deze link post ik vandaag al voor de 2e keer. :D

• OnTracK
Dit plaatje bedoeld AttiX.SkategoaT:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.gif

Er zit als het goed is een inkeping in je AGP-slot. Zit die er niet in, dan kan je sowieso alle nieuwe kaarten erin doen.
Zit de gleuf richting de voorkant van je PC, dan is het een AGP 4x slot.
Zit de gleuf richting de achterkant van je PC, dan is het een AGP 2x slot.

Maar als je d'r écht niet uitkomt, tussen de PCI-sloten (of misschien ergens anders) staat meestal een naam of een nummer, daarmee valt de handleiding op internet ook te vinden

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij was het zo dat oude kaarten niet in nieuwe moederborden passen, maar nieuwe kaarten wel in oude moederborden. De nieuwe kaart moet iig AGP2x/4x compatible zijn, dan werkt ie in je agp2x slot. En voor zover ik weet zijn de nieuwste kaarten ook allemaal agp2x/4x compatible.
Ik heb iig wel es een geforce fx5200 in een oude P2/350 met asus p2b gehad. Werkte prima. Vraag het gewoon even bij de winkel waar je hem koopt en spreek af dat als het niet past dat je hem terug mag brengen. Dat is het veiligst.

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 14-08-2004 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken en ik heb een MSI 6330 K&T PRO 2A moederbord. Op de site http://www.msi.com.tw/pro...pro_mbd_detail.php?UID=99 staat AGP4x dus ik heb nog een redelijk moederbord.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 12:00 ]

Verwijderd

Ja, je kan er bijna alle kaarten opdoen. Zelfs de 6800 serie, alleen heeft die natuurlijk geen zin voor de tragere processor. Maar voor de rest is je bord niet zo heel nieuw meer.

• OnTracK
Palomar schreef op 14 augustus 2004 @ 00:40:
Volgens mij was het zo dat oude kaarten niet in nieuwe moederborden passen, maar nieuwe kaarten wel in oude moederborden. De nieuwe kaart moet iig AGP2x/4x compatible zijn, dan werkt ie in je agp2x slot. En voor zover ik weet zijn de nieuwste kaarten ook allemaal agp2x/4x compatible.
Ik heb iig wel es een geforce fx5200 in een oude P2/350 met asus p2b gehad. Werkte prima. Vraag het gewoon even bij de winkel waar je hem koopt en spreek af dat als het niet past dat je hem terug mag brengen. Dat is het veiligst.
Niet helemaal waar, de meeste kaarten van tegenwoordig ondersteunen alleen nog maar AGP 8x / 4x, sommige nog wel 2x, maar die zijn bijna niet meer te krijgen.

zie bijvoorbeeld hier: http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja je hebt idd gelijk. Ik had gekeken naar de specs van de X800 en daar stond wel agp 2x/4x/8x bij. Maar idd de oudere 9600 en 9800 doen alleen vanaf agp 4x. Maar gelukkig heeft de topicstarter agp 4x dus zal het ws. geen problemen opleveren :)
Pagina: 1