Pc reboot bij opstarten XP. Zelfs na change CPU, mobo + mem

Pagina: 1
Acties:

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 17:41
Hi guyz...

Me pc heeft de laatste tijd wat kleine problemen. Bij het opstarten hoorde ik continu de Dr. Voice van me mobo met de melding dat me CPU niet in orde was. Vorige week was ik een cd aan het branden en plotseling reboot mijn PC zich. Bij het opstarten gaat alles goed, P.O.S.T en mem check gaan prima, maar als het XP logo in beeld komt reboot de pc zich... dit blijft ie keer op keer doen.

Nu dacht ik dat het aan mijn oude CPU lag. (tis een AMD 1.4ghz) Dus heb ik me PC ge-upgrade (twas toch nodig). Nieuwe Intel 3ghz processor, Asus mobo, en 512 mb geheugen erin.

Probleem opgelost?... nee... het probleem blijft zich nog steeds voordoen. Wie kan me helpen? Is dit een softwarematig probleem? (in mijn ogen kan het bijna niet hardwarematig zijn)

alvast bedankt...

If you see me running, try to catch up

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je Windows XP ook even opnieuw geinstalleerd? Want bij de vervanging van het moederbord wil Windows XP wel eens stoppen met functioneren. :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56
Ro schreef op 13 augustus 2004 @ 18:55:
Heb je Windows XP ook even opnieuw geinstalleerd? Want bij de vervanging van het moederbord wil Windows XP wel eens stoppen met functioneren. :)
Zeker als je ook nog eens van AMD naar Intel gaat. Grote hardware wijzigingen dus niet echt verstandig !

-

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En zoiets kan ook aan een ontoereikende voeding liggen. Maar zonder specs kunnen we niks. Je kunt jezelf wel een heel eind verder helpen door de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te doornemen :)

Verwijderd

Heb je al aan de voeding gedacht? Een voeding kan ook voor een hoop ellende zorgen

Verwijderd

Probeer het eens met een andere schijf. Mischien is het een virus.

• Oozie
BalusC schreef op 13 augustus 2004 @ 19:04:
En zoiets kan ook aan een ontoereikende voeding liggen. Maar zonder specs kunnen we niks. Je kunt jezelf wel een heel eind verder helpen door de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te doornemen :)
Ok me specs zijn als volgt:

Intel CPU 3.0 ghz
ASUS P4P800S mobo
512 mb geheugen, 400mhz
HD 120 GB opgedeeld in 4 partities
DVD speler
CD brander

Nu heb ik het probleem kunnen localiseren, volgens mij. Ik start de PC op en probeer vanuit DOS, mijn C partitie te formatteren. Ik krijg dan de melding te "weinig geheugen". Later heb ik scandisk uitgevoerd. Daar krijg ik de melding dat er een probleem is met de FAT's in de C partitie. De overige partities zijn verder in orde...

Is het nu zo dat mijn C partitie naar de kloten is??? Want er staat haast nix op C. Behalve XP. De overige partities zijn veel zwaarder beladen. En wat kan ik nu het beste doen? Een losse HD kopen waar ik alleen windows XP op zet en deze HD er verder bij houden? Of...? ... Tips are very welcome....

Oozie

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We missen nog steeds de voeding 8)7

En de tips staan toch al lang en breed op de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter B)

• Oozie
Probleem opgelost.

Harddisc had kuren. Heb een aparte kleine HD gekocht voor me besturingssysteem en me oude HD heb ik nog garantie op. Alleen partitie C is naar de kloten, de rest van mijn partities kan ik nog benaderen.

Toch raar dat dit zorgde voor de nodige reboot's bij het opstarten van windows xp.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Oozie schreef op 14 augustus 2004 @ 17:48:
Probleem opgelost.

Harddisc had kuren. Heb een aparte kleine HD gekocht voor me besturingssysteem en me oude HD heb ik nog garantie op. Alleen partitie C is naar de kloten, de rest van mijn partities kan ik nog benaderen.

Toch raar dat dit zorgde voor de nodige reboot's bij het opstarten van windows xp.
Hoezo raar? Als je C naar de klote is isset toch meest logisch dat je windows niet goed start. En windows opnieuw proberen installeren probeer je toch als eerst voordat je een compleet nieuw mobo + cpu koopt.

Gelukkig voor jou was je systeem wel aan vervaning toe :P misschien moet je ook je hele HD ff formatteren en die bad sectors laten scannen. Dan doettie het waarschijnlijk ook wel weer.

Verwijderd

Oozie schreef op 14 augustus 2004 @ 17:48:
Probleem opgelost.

Het kan nog steeds een virus zijn. Had je al geformatteerd?

Verwijderd

EHm... de kans dat dit een virus is is zeg maar drie keer nul? Waaorm krijgt ie anders errors bij het formatteren van z'n schijf in 16 bit DOS mode? Ik bedoel, daar kún je geen eens win32 virussen laden, want er ís geen 32bit omgeving.
Het is sowieso geen virus :Y)
Pagina: 1