Toon posts:

Raar beeld na spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken heb ik thuis een nieuwe pc (P4 3.2 GHz., 1024 MD Ram, XFX geForce 5600 LE 128 MB) elke keer na het spelen (al na 10 a 15 minuten) van UT2004 of Doom 3, lopen er als ik terug ga naar het windows bureublad (XP Prof) een soort diagonale strepen door het beeld. (het lijkt een beetje op regen..) Pc is al terug geweest naar de winkel, daar hebben ze de videokaart preventief vervangen (zij vonden niets). Maar nu doet hij het nog steeds. Zou het dan aan mijn monitor kunnen liggen. Het lijkt me zo vreemd. Monitor is een Philips Lightframe 107 T5 (CRT). Ik heb alle XP updates inc DirectX, en de nieuwste Nvidea drivers. Wat kan ik nog proberen of herkent iemand dit probleem??

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

vaag :/ Is het bij een bepaald spel of bij alle spellen ? Kun je misschien een screenshot posten ?
edit:
probeer ook een andere monitor als je twijfelt maar de monitor lijkt me het minst voor de hand liggend

[ Voor 38% gewijzigd door under-world op 13-08-2004 18:40 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Simpelste manier: probeer eens een andere monitor aan te sluiten ;)

Edit:
Damn you, under-world >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Roamor op 13-08-2004 18:41 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 09:34

E-Rick

I love it :7

RoamoR schreef op 13 augustus 2004 @ 18:41:
Simpelste manier: probeer eens een andere monitor aan te sluiten ;)
Je monitor geeft alleen maar weer wat je videokaart doorgeeft. Ik zou dt probleem eerder zoeken bij de videokaart (Is al vervangen dus de kans dat het daar aan ligt is niet zo groot) of de drivers. Andere (oudere) drivers zouden een oplossisng kunnen zijn.
Temperatuur lijkt me niet het probleem, dan zou in het spel ook het een en ander aan corrupte testures/pixels te zien moeten zijn.

Choose life

• Roamor
  • Niet online
E-Rick schreef op 13 augustus 2004 @ 18:44:
[...]

Je monitor geeft alleen maar weer wat je videokaart doorgeeft. Ik zou dt probleem eerder zoeken bij de videokaart (Is al vervangen dus de kans dat het daar aan ligt is niet zo groot) of de drivers. Andere (oudere) drivers zouden een oplossisng kunnen zijn.
Temperatuur lijkt me niet het probleem, dan zou in het spel ook het een en ander aan corrupte testures/pixels te zien moeten zijn.
PC is nagekeken door de shop, dus daar kan het niet aan liggen (als we er vanuit gaan dat de shop goed werk heeft geleverd). Monitor is dat niet, dus is dat nu de eerste "verdachte". (En simpel te controleren)

Verwijderd

Topicstarter
Een screenshot maken, ik denk niet dat je het hier op zal zien, het is een soort stroign door het beeld, volgens mij leg je dat niet vast met een screenshot. Maar ik zal het proberen. Ik kan wel een andere monitor aansluiten op deze pc, (of andersom een andere pc om deze monitor, dat doe ik morgen even.) De drivers denk ik niet, voordat de kaart verwisseld was, zaten de nieuwste erop. Nu na de verwisseling staan de originele drivers er weer op (van de CD) en hij doet het bij alle 2. Volgens mij kan het gewoon niet aan de monitor liggen (volgens mijn gevoel hoor) Maar is er iemand die dit herkent?? Het gekke is ook dat de storing (regen of hoe je het noemen wilt) ook weer verdwijnt na 5 a 10 minuten. Als ik het OSD van de monitor oproep tijdens zo'n gek beeld, is het OSD normaal, als ik dan degauss, is de stroing niet weg. (misschien kan iemand hier iets mee!?!)

• Turismo
  • Laatst online: 21:43
E-Rick schreef op 13 augustus 2004 @ 18:44:
[...]

uhm je monitor kan best wel verkeerde dingen laten zien als die gaar is hoor, convergie fouten onder andere en rare lijnen door je beeld heb ik vroeger ook gehad met me CRT, laten omruilen en probleem was weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 13-08-2004 19:11 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

[edit]
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 19:05:
Volgens mij kan het gewoon niet aan de monitor liggen (volgens mijn gevoel hoor) Maar is er iemand die dit herkent?? Het gekke is ook dat de storing (regen of hoe je het noemen wilt) ook weer verdwijnt na 5 a 10 minuten. Als ik het OSD van de monitor oproep tijdens zo'n gek beeld, is het OSD normaal, als ik dan degauss, is de stroing niet weg. (misschien kan iemand hier iets mee!?!)
Komt het niet door die grote industriele magneet naast je monitor? uhm nee grapje. Heb je al geprobeerd de drivers en directx opnieuw te downloaden? mischien is er een fout in gekomen. :? Uhm......nou.....ja is niet zo waarschijnlijk natuurlijk......probeer eerst maar eens met een andere monitor.

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 19:27 ]

Verwijderd

monitor probleem no doubt about it.

Als je videokaart al is vervangen en de pc al helemaal door de winkel is getest, behalve het beeldscherm en zij konden niks vinden. Dan is het 99% kans dat het het beeldsherm is. vervang je beeldscherm en check again.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, ik hheb dus een screenshot gemaakt van de problemen, en zoal sik al dacht, het screenshot is normaal! Geen strepen of wat dan ook. Ik begin ook steeds meer toch m'n monitor te verdenken. Alleen ik ken dit probleem, En toen was het altijd videokaart (heb bijbaantje (naast studie) op een afdeling systeembeheer). Morgen gaat m'n oude monitor (ook 17"CRT) er even op, en dan nog eens kijken. Ik hoorde van de winkel trouwens dat Phillips bij een nieuw product met problemen on-site de monitor komt vervangen, dus dat is helemaal mooi. In ieder geval allemaal bedankt, mocht morgen blijken dat hij het op m'n andere monitor ook niet goed doet, horen jullie het wel.

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 21:14:
Alleen ik ken dit probleem, En toen was het altijd videokaart (heb bijbaantje (naast studie) op een afdeling systeembeheer).
Waren dat geen verticale strepen (gokje), wat wijst op brak geheugen op je videokaart?

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als het screenshot schoon is moet het bijna wel de monitor zijn. Het is dus ff afwachten...

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Voor alle duidelijkheid: betreft het een legale versie van Doom3 ?

d:)b :henk d:)b

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 12:11
Hallo,

Ik heb dezelfde monitor en heb ook dat probleem. Raar genoeg alleen bij een website die Java gebruikt (http://www.borneman.demon.nl/) en als ik dan gewoon de monitor eens uit en weer aan doe is het weg... Garantie zal dat wel verhelpen, maar mij stoort het eigenlijk niet: maar als dat veel voorkomt zou het me wèl storen. Ik krijg dan één horizontale streep door m'n beeld. Het ligt niet aan de pc: ik heb dit met 2 verschillende mobo's en grafka getest!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, nou ik heb dus nu mijn oude monitor aan m'n pc gehangen. Een IIyama 17 ". En heb nu dus hetzelfde probleem. Als ik bijvoorbeeld scroll door deze site, gebeurd het ook. en het is een diagonale storing geen horizontale. En helaas geen legale versies van UT en doom 3, maar de demo's deden het ook. Dus daar ligt het niet aan denk ik. Maar goed, wat nu??

• Roamor
  • Niet online
Tja, moeilijk. Maar aangezien er niets op je screenshots te zien is, denk ik toch dat het aan je monitorOPSTELLING ligt. Misschien slechte aarding, interventie van nabijgelegen boxen of andere electrische apparaten.

Probeer eens een ander stopcontact, succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Pc+monitor+speakers+printer zitten op 1 geaarde stekkerdoos. Ik heb net al even gedraaid met een minimale config, geen printer/speakers en keyboard + muis op PS/2 iplv USB, maar dat hielp ook niet. Ovirigens heeft m'n oude pc precies hetzelfde gestaan als deze, met dezelfde speakers, printer en logitech MX700 desktop. ik zie nu dat als ik de vernieuwingssnelheid op 75 hz zet ipv 85 hz, het een stuk minder is, maar het is nog steeds duidelijk aanwezig. (en de telefoon support van de winkel, neemt niet op!!)

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toch toevalig geen pc met een doorzichtige zijkant in? of een houten kast of een plastic kast zoiets heb je een kast die niet normaal is zeg maar, standaard is :+

[ Voor 48% gewijzigd door Sjoerd op 14-08-2004 13:57 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Misschien heel ver gezocht, maar stoort je muis misschien? Andere testen.

Verwijderd

Ik denk dat je eens goed moet proberen je oude drivers weg te halen uit je windows. Het lijkt er verdacht op dat het een driver conflict is. Ik zou eens een schone install proberen en kijken wat er daarna gebeurt.

Ook kan het zo zijn dat een virus een driver geinfecteerd heeft, zou niet de eerste keer zijn dat ik dat zie, welke dan ook een verkeerde werking van je kaart geeft.

Probeer een schone install :)

Verwijderd

Je monitor stoort niet zomaar, als hij alleen bij bepaalde programma's stoort, moet er logischerwijs door die programma's iets veroorzaakt worden wat die strepen veroorzaakt. Waarschijnlijk ligt dat dan aan de kleuren die hij binnen krijgt, of heb je je boxen op hoog volume staan.

Verwijderd

Nadat je de videokaart en monitor al eens hebt vervangen, en hij het nog steeds altijd doet. Dan kan je een conclusie trekken, aangezien hij het bij de pc winkel niet deed. Het moet ergens een lokale storing zijn bij jou.

Wat je kan proberen, de pc en monitor te verhuizen naar een andere plaats in het huis, wat mij betreft midden op een tafel in de woonkamer. Of bij de buren ofzo. En het dan nog eens proberen, doet hij het dan niet, dan moet je ergens een stooringsbron hebben zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een normale behuizing (midi tower metaal). Het is een schone install. De winkel had XP home erop gezet. Ik heb hem thuis gelijk geformatteerd en XP prof. erop gezet metg ALLE updates. Boxen staan niet hoog, en zelfs met boxen niet ingeplugd en boxen uit doet hij het. Als de muis zou storen zou het dat op beide beeldschermen doen, maar mijn oude beeldscherm heeft ook 1/2 jaar met die muis gewerkt en had toen nergens last van, nu wel. Lijkt me dus ook niet. (ik had de Logitech dekstop kit al). Oude pc stond op ecxact dezelfde plaats, en toen deed m´n oude monitor normaal, oude monitor op nieuwe pc is nog steeds problemen.
eigenlijk is het enige wat het volgens mij nog kan zijn de temperatuur van het systeem/videokaart? temp van systeem is nu idle: proc: 48 / systemzone 1: 33 / systemzone 2: 38 en Stressed: proc 58/60 / systemzone 1: 38/40 / systemzone 2: 48/52.

Videokaart temp weet ik niet.

Valt me nu ook op, als ik scroll (op bijv deze page) zie ik ook van die storing in het witte aan de zijkanten)

Verwijderd

Het is dat je zegt dat je hem goed geaard hebt, want dit klinkt als een aardingsprobleem. De verklaring dat je oude pc dit niet deed, kan uit te leggen zijn doordat die oude minder snel is. Een snellere pc, geeft ook meer storing af, omdat de frequenties hoger zijn.

Maar zet die pc eens in de keuken, op een geaard stopcontact. En test het daar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de pc op 2 andere geaarde stopcontacten geprobeerd, geen een verschil!
Ik weet het echt niet meer........

Verwijderd

Topicstarter
Yo ik heb een beetje zitten klooien met de hardware versnelling installing van WIN XP prof. Wat blijkt nu, ik heb deze helemaal uitgeschakeld (en ook de Vsync in het nvidea gedeelte, maar dat boeit ws niet) en nu is het weg. Maar, wat nu, wat is het nu?? ik bedoel, dit is vast niet de bedoeling.

Ik bedoel dus dat de storing die ik in het witte gedeelte van de site had weg is (kwam als ik scrolde) want spellen kan ik nu niet meer spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 16:51 ]

• Roamor
  • Niet online
En als je alleen de Vsync uitzet?

Verwijderd

Topicstarter
Dan niet, want hardware versnelling is nu helemaal uit, bij 1 stukje naar rechts, is het weer gezeik. Heb ook nu zonder hw versnelling UT 2004 Safe mode gedraaid, ook dan geen problemen meer. Maar, hoe los ik het nu zo op, dat ik ook weer normaal kan gamen?? en wat betekend dit nou precies..

edit:
Ik heb nu m´n hw versnelling weer vol aan, maar als ik dan de safe mode draai van UT, heb ik het probleem oook niet!!! Ik snap er nu niets meer van...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke allemaal het lijkt erop dat het is opgelost!!! Op m´n videokaart zitten 3 aansluitingen, VGA, S-Video en DVI. Ik had m´n monitor op de VGA aangesloten, lijkt me logisch toch. Opeens bedacht ik me dat er een verloop stukje was van DVI naar VGA. Die heb ik er tussen gezet en het hele probleem lijkt nu weg. Heel vaag maar goed, allemaal bedankt!!!

Jeroen Donker

• Roamor
  • Niet online
Mooi dat het is opgelost :) Trouwens ook goed dat je ook even de moeite neemt je oplossing te posten :Y)

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toen ik het begin van het topic las moest ik denken aan overhitting van de videokaart. Als m'n 5900 richting de 72 graden gaat, krijg ik ook wel is een streep.. Dat heeft zich vooral de laatste 2 weken voorgedaan i.v.m. de hittegolf.

Ik draai nu met zware applicaties met open kast..

Goed dat er in iedergeval een oplossing is gevonden. :) En oplossingen posten is ook perfect natuurlijk.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

[edit]laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
SanderTje! schreef op 15 augustus 2004 @ 04:33:
Toen ik het begin van het topic las moest ik denken aan overhitting van de videokaart. Als m'n 5900 richting de 72 graden gaat, krijg ik ook wel is een streep.. Dat heeft zich vooral de laatste 2 weken voorgedaan i.v.m. de hittegolf.

Ik draai nu met zware applicaties met open kast..

Goed dat er in iedergeval een oplossing is gevonden. :) En oplossingen posten is ook perfect natuurlijk.
Ja dat lijtk me logisch hoor, stel dat er weer eens iemand is die dit probleem heeft, kan hij het oplossen dmv de Search. En ik vind ook dat je het min of meer verplicht bent, omdat er veel mensen zijn die mij tips hebben gegeven en mij hebben geprobeerd te helpen door mee te denken. Puur uit respect en dank post ik dan de oplossing, zodat ook zij weten wat nu het probleem was, waar ze mee bezig zijn geweest.

Allemaal nogmaals hartelijk bedankt!
Pagina: 1