VIA komt met chipsets die twee PCIe-slots ondersteunen

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
nieuws: VIA komt met chipsets die twee PCIe-slots ondersteunen

Ik krijg bij de volgende zinnen waarschijnlijk de verkeerde gedachten, maar ik meld het toch even:
Naast een Pentium 4-chipset met twee PCI Express x16-slots zal er ook een AMD-versie van deze chipset komen. Deze zal de typenaam K8T890 PRO krijgen en zal naast de twee PCI Express-slots ook ondersteuning bieden voor AMD's 1000MHz HyperTransport-bus, die ondersteund zal worden door AMD Athlon 64-, Opteron- en Sempron-processors.
- zal wel AMD geschikte versie zijn
- Volgens mij is HyperTransport (T.net doet niet mee aan marketinghoofdletters, dus daarom Hypertransport) niet van AMD, maar van het HyperTransport consortium. Verder denk ik niet dat er specifieke ondersteuning nodig is van de processoren om de nieuwe snelheden (spec 2.x) te ondersteunen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

PcDealer schreef op 13 augustus 2004 @ 18:13:
- zal wel AMD geschikte versie zijn
:?. Een samenstelling tussen twee woorden betekent lang niet alleen dat het tweede deel een 'bezit' is van het tweede. 'AMD-versie' kan behalve 'versie van AMD' dus ook gewoon 'versie vóór AMD', 'versie geschikt voor AMD' betekenen'. En een T.net-lezer zou wel in staat moeten zijn om het verschil te maken...
PcDealer schreef op 13 augustus 2004 @ 18:13:
- Volgens mij is HyperTransport (T.net doet niet mee aan marketinghoofdletters, dus daarom Hypertransport) niet van AMD, maar van het HyperTransport consortium. Verder denk ik niet dat er specifieke ondersteuning nodig is van de processoren om de nieuwe snelheden (spec 2.x) te ondersteunen.
Die eerste stelling behoeft nuancering. XS4ALL schrijven we inderdaad niet op die manier, maar bij woorden als 'HyperTransport' (waar er duidelijk twee woorden aan elkaar geplakt zijn en waar de fabrikant zelf ook elk woord één hoofdletter geeft) behouden we gewoon die schrijfwijze.

Wat betreft dat tweede: de processors van AMD, en dus in zekere zin AMD zelf, gebruiken (gebruikt) de 1000MHz HyperTransport-bus. Ik vind dan ook niet dat er iets mis is met "AMD's 1000MHz HyperTransport-bus". Die bezittelijke -s hoeft niet altijd te betekenen dat iets in de reinste zin van het woord het bezit is van dat object. En als we dan toch gaan kommaneuken: iets ontastbaars als een bus kun je moeilijk letterlijk bezitten, dus ook het HyperTransport consortium niet.

En de processors moeten de HyperTransport-bus wel degelijk ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 13-08-2004 18:38 ]