Win xp prof + speedtouch internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Ik ben hier bij een vriend, en ik zou windows wel even opnieuw installeren op z'n extreem traag geworden comp. Dus ik gooi win xp prof er opnieuw op, maar als ik IE opstart dan is er bijna geen contact met internet, alleen extreem kleine sites als google doen het. Het gekke is dat pingen ed wel gewoon lukt. Modem is adsl multimodem (speedtouch)

Verwijderd

post is wat meer specificaties zoals modem type en netwerk kaart en dergelijke is wel handig om te weten....

• Splash
Modem/router is een speedtouch 510, netwerkkaart is geintegreert in mobo, winxp geeft aan dat het een Realtek RTL 8139 is. Het probleem is softwarematig aangezien het internet voor de herinstall van windows wel gewoon werkte. Ik heb al de nieuwste drivers voor de netwerk kaart geinstalleerd.

Het probleem ligt er volgens mij in dat er in geen juiste instelling voor de internet-verbinding is, ik kan niet kiezen voor verbinding maken via een router.

Verwijderd

bedoel je dat je in de connection wizard niet kan kiezen voor verbinding via router of verbinding via lan ofzo?

• Splash
Ja idd, er staat alleen als opties die in de buurt komen: verbinden via een andere computer die als router dient, of via een hub die aan een dsl modem is gehangen. Dit is dus allebei niet echt juist.

Verwijderd

je modem belt zelf in, is het niet?

Dan moet jij op deze pc 'verbinding over LAN' kiezen.

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

is het niet handig om de software vanaf de CD van Speedtouch (Thomson of Alcatel) te instaleren? Deze wordt ook nog wel eens meegeleverd op een CD waar KPN op staat.
mss anders hier ff te kijken wat je allemaal moet instellen

. . . . . Youp.net . . . . .

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 09:48

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Met router is het juist makkelijker, vooral gezien je dan geen naam en paswoord en vpn hoeft te maken zoals bij mxstream nodig is.
Het enige wat je hoeft in te stellen, is dat je internet via lan wilt, zit in je configuratiescherm, onder internet opties, verbindingen.
Gebruik dan bijvoorbeeld de wizard internet verbinding door te klikken op instellingen, voor de zekerheid een vinkje bij
internet instellingen van internet explorer automatisch vinden.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Splash
De cd's van speedtouch en kpn heb ik al gedraaid, deze installeren echter niks maar controleren alleen of je IE instellingen goed staan, deze staan telkens goed.
Ook het instellen via configuratiescherm heb ik al gedaan, maar dit levert dus niks op, het probleem is namelijk niet dat het in het geheel niet werkt, het vreemde is dat het WEL werkt, het internet is alleen extreem traag, en plaatjes worden nauwelijks opgehaald. Ook iets via het netwerk copieren lukt niet.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 09:48

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wat voor ip nummer heb je gekregen van je router?
Je pc moet als het goed is op automatisch een ip adres verkrijgen staan,
en zal je een ip in de buurt van 192.168.1.xx moeten hebben.
Je kan ook eens proberen je firewall op je pc uit te zetten (die van win xp),
dat is zowiso dubbel, gezien je router ook een firewall heeft.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025

ExploWare

BoingBoing

speedtouch werkt bij mijn weten altijd met 10.0.0.X range
de router-configuratie is te bereiken via 10.0.0.138
de eerste PC krijgt vaak het IP 10.0.0.150
misschien kan je je MAC adres aan een IP hangen, als dat nog niet het geval is...

. . . . . Youp.net . . . . .

Verwijderd

Splash schreef op 13 augustus 2004 @ 18:10:
Ik ben hier bij een vriend, en ik zou windows wel even opnieuw installeren op z'n extreem traag geworden comp. Dus ik gooi win xp prof er opnieuw op,
vraagje: je hebt toch niet gewoon xp erover geïnstalleerd? Want dat gaat niet veel veranderen aan de snelheid van het systeem, inderdaad. En kan de zaak alleen maar verslechteren vaak!

• Splash
Opgelost, het bleek een brakke netwerkkabel te zijn. FF omgewisseld en het werkte weer, eigenlijk had ik dit vanaf het begin kunnen weten, gezien de vreemde klachten (zie boven).
Het vreemde is alleen dat de kabel het voor de reinstall van windows het nog gewoon deed?

Verwijderd

Wet van Murphey :)
Pagina: 1