Even een vraagje
na het regelmatig doorlezen van dit topic begrijp ik dat er nog al wat problemen zijn met de Aopen 6800LE versies. Het enige waar ik niet helemaal achter kan komen is wat nu precies de problemen zijn.
Ik heb zelf ook een 6800LE bij Mycom vandaan, zit nu een maandje in mn systeem denk ik... Aan het begin niets mee aan de hand, prima kaart, beetje luidruchtige koeler alleen.
Maar na een week of 2 begonnen zich vreemde dingen voor te doen, wanneer ik 3D applicaties draai (doom 3, Far Cry, America's Army) knalt mn pc opeens vast, gaat de monitor uit enz. Wanneer ik hem dan reset via de reset knop op de kast, herstart het systeem, maar geeft de videokaart nog steeds geen signaal.
Pas wanneer ik m echt uit en aan zet, dan pas doet ie t weer.
Nu begon ik mij af te vragen of dit nu een probleem is met de 6800 of dat er iets anders aan de hand was, nl of mijn voeding het wel kon trekken. Ik ben eens gaan kijken en dit zijn mijn specs:
Voeding: QTec ADT-350
Deze voeding zegt 350 Watt te kunnen leveren, maar wanneer je op de voeding zelf kijkt, staat er: +5V & +3.3V Total Output 180 Watt...
Nu dacht ik misschien dat die 350 Watt een soort piekvermogen is, maar de constante output dus 180 Watt... en dit lijkt mij veel te laag. Mijn systeem:
Intel P4 2.4
2x 256 DDR 266
Western Digital 7200 rpm 80 GB
Nec 2510A DVD -brander
Lite-on CD-brander
Aopen Geforce 6800 LE
nu vroeg ik mij af wat jullie adviseren, een nieuwe voeding kopen of die kaart terugbrengen naar Mycom en een nieuwe halen?
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins