[Maxtor] Schijf brak.. data kwijt? :'-(

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-03 19:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

K heb hier een maxtor :r 40GB schijffie die ermee gekapt is.
Van t ene op t andere moment kapte die ermee, na ontzettend veel gezeik ermee..
maar nu wil geen enkel windows XP systeem meer booten als deze schijf erin zit.

Nu heb ik Powermax eroverheen gegooid en die zegt dat de schijf brak (diagnostic code ca63c678) is en dat ik hem naar maxtor op kan sturen...
Maar er staat nog wat data op die schijf die ik eigenlijk nie kwijt wil :S maar k heb ook geen zin honderden euros uit te geven om door een proffesioneel bedrijf die data terug te laten halen :P

op de site staat
Once the drive is mailed to Maxtor, you should consider the data irretrievable.
dus als k hem nu opstuur ben k die data zowisoo kwijt :S

Is er nog een manier om die data (met een Win 2K bak ofzo) toch nog te back-uppen? of ben k t echt kwijt? :? :'(

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al eens een kijkje genomen in de faq van dit subforum? Er zijn verschillende programmatjes waarmee je vaak nog wat data terug kan krijgen. Als je de disk helemaal niet meer kan benaderen acht ik de kans niet groot dat je veel data terug zal krijgen, maar het is natuurlijk altijd te proberen.

Weet je zeker dat Win2k wel boot met de schijf erin?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
misschien de schijf aan een losse ide controller hangen ik heb een eer hetzelfde gehad en de schijf met fdisk opnieuw gepatitioneerd en geformateerd met format van windows 98, deze schijf loopt weer als een zonnetje. Powemax gaf echter bij mij geen foutmelding

Probeer hem eens in een pc met windows 98 erop te hangen, wellicht dat dat wel goed gaat (mits het geen ntfs is)

[ Voor 19% gewijzigd door Robthebest op 13-08-2004 16:27 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Aikeleer schreef op 13 augustus 2004 @ 16:24:
Heb je al eens een kijkje genomen in de faq van dit subforum? Er zijn verschillende programmatjes waarmee je vaak nog wat data terug kan krijgen. Als je de disk helemaal niet meer kan benaderen acht ik de kans niet groot dat je veel data terug zal krijgen, maar het is natuurlijk altijd te proberen.

Weet je zeker dat Win2k wel boot met de schijf erin?
zitten daar progjes bij waar je geen windows voor nodig hebt dan?

k weet nie of win2K wil booten, maar die kan meestal net iets meer hebben met dit soort dingen, en ik dacht, kleine moeite om te installen op een andere schijf en te proberen als jullie er kans van slagen in zien :P

t is wel een NTFS schijf

Humankind… be both.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Er zijn verschillende tooltjes die je data zouden kunnen recover, dat is oa. in de OM FAQ / Beleid te vinden. Wat je ook nog kan proberen is een linux live cd te fikken (knopix of mandrake-live) en dan daar je schijf mee te mounten en op die manier je data te recoveren...

* Andre-85 mompelt iets over back-ups...... :Y)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Andre-85 schreef op 13 augustus 2004 @ 16:30:
Er zijn verschillende tooltjes die je data zouden kunnen recover, dat is oa. in de OM FAQ / Beleid te vinden. Wat je ook nog kan proberen is een linux live cd te fikken (knopix of mandrake-live) en dan daar je schijf mee te mounten en op die manier je data te recoveren...

* Andre-85 mompelt iets over back-ups...... :Y)
bakc-ups... hehe tja... had k er daar maar wat van gemaakt ja.. helemaal van de data op deze maxtor... weet nie of t gewoon een slecht merk is maar k heb altijd problemen gehad met elke maxtor die ik ooit in m'n vingers heb gehad... of zou t aan m'n vingers liggen :?:P

Maar ik kan idd wel eens een linux live cdtje bakken jah.. ens zien of die hem nog wil slikken.

Humankind… be both.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-01 22:47

Vidra

Vragen?

Spike_wolf schreef op 13 augustus 2004 @ 16:38:
[...]

bakc-ups... hehe tja... had k er daar maar wat van gemaakt ja.. helemaal van de data op deze maxtor... weet nie of t gewoon een slecht merk is maar k heb altijd problemen gehad met elke maxtor die ik ooit in m'n vingers heb gehad... of zou t aan m'n vingers liggen :?:P

Maar ik kan idd wel eens een linux live cdtje bakken jah.. ens zien of die hem nog wil slikken.
Je ziet de hd nog wel in windows .... althans de bios ziet de hd nog als een functionerende hd ... dan heb je kans dat windows hem ook nog ziet ...misschien niet op de normale wijze kan benaderen maar hij is er wel.

Als je een andere hd hebt om de data te kunnen recoveren heb je kans dat je de schijf met r-studio kan benaderen en bekijken: www.r-studio.com met de demo kan je alles benaderen maar niet recoveren :) :P

Mocht je nu nog bruikbare data tegenkomen dan kan ik je wel ffies helpen ;) O-)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Vidra schreef op 13 augustus 2004 @ 16:45:
[...]

Je ziet de hd nog wel in windows .... althans de bios ziet de hd nog als een functionerende hd ... dan heb je kans dat windows hem ook nog ziet ...misschien niet op de normale wijze kan benaderen maar hij is er wel.

Als je een andere hd hebt om de data te kunnen recoveren heb je kans dat je de schijf met r-studio kan benaderen en bekijken: www.r-studio.com met de demo kan je alles benaderen maar niet recoveren :) :P

Mocht je nu nog bruikbare data tegenkomen dan kan ik je wel ffies helpen ;) O-)
t probleem is dus dat ik niet meer in windows kan komen als deze schijf in een systeem zit.
na t windows logo krijg ik een BSOD maar die is na een paar honderdste van een seconde weer weg en k kan nie zien wat er op staat... en dan reboot het systeem en herhaalt dit zich oneindig.

Humankind… be both.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hang de schijf dan in een andere PC en recover de data.

Voor de rest is de FAQ van dit subforum hier duidelijk over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.