Hoi,
Ik ben binnenkort van plan om zelf aan subwoofer bouw te beginnen. Ik heb op dit forum eerst alle topics betreffende diy subwoofer bouw doorgenomen. Hierna ben ik met google gaan surfen.
De driver die ik graag wil gaan gebruiken is de Shiva Mark IV
Ik heb prog winIsd gedownload en ben hiermee aan de slag gegaan.
Ik heb het volgende resultaat verkregen:
SETTINGS

GAIN

GROUPDELAY

De settings heb ik van de volgende website gehaald
http://www.adireaudio.com/TextPages/ShivaPageFrameText.htm
Ik zou het fijn vinden als iemand even zou kunnen verifieren of ik deze correct heb ingevoerd.
Mijn volgende vraag is wat vinden jullie van de gain en de groupdelay? ik heb zelf het idee dat de gain er wel aardig uitziet maar de groupdelay niet helemaal goed is. Ik heb zelf niet genoeg kennis om dit te kunnen bedenken. Als iemand mij aanwijzingen zou kunnen geven over hoe deze lijn het beste zou kunnen lopen zou ik dat super vinden.
Overigens wil ik een actieve subwoofer maken voor zowel audio als HT gebruik.
De versterker heb ik nog niet echt over gedacht maar ik denk dat het een XXL wordt die hier op het forum vaak genomen wordt.
Overigen is de inhoud die bij deze plaatjes hoort 62,2liter en de afmetingen van de doos wordt dan 0.446x0.687x0.285. Ik vroeg me ook af hoe ik de bas reflex sleuf aan de voorkant het beste kan positioneren en hoe groot deze moet zijn.
Bij vents heb ik momenteel dit ingesteld
0.102x0.102m
vent mach 0.16
en ik heb gekozen voor een rechthoekige vent
jullie reacties SVP
Ik ben binnenkort van plan om zelf aan subwoofer bouw te beginnen. Ik heb op dit forum eerst alle topics betreffende diy subwoofer bouw doorgenomen. Hierna ben ik met google gaan surfen.
De driver die ik graag wil gaan gebruiken is de Shiva Mark IV
Ik heb prog winIsd gedownload en ben hiermee aan de slag gegaan.
Ik heb het volgende resultaat verkregen:
SETTINGS
GAIN
GROUPDELAY
De settings heb ik van de volgende website gehaald
http://www.adireaudio.com/TextPages/ShivaPageFrameText.htm
Ik zou het fijn vinden als iemand even zou kunnen verifieren of ik deze correct heb ingevoerd.
Mijn volgende vraag is wat vinden jullie van de gain en de groupdelay? ik heb zelf het idee dat de gain er wel aardig uitziet maar de groupdelay niet helemaal goed is. Ik heb zelf niet genoeg kennis om dit te kunnen bedenken. Als iemand mij aanwijzingen zou kunnen geven over hoe deze lijn het beste zou kunnen lopen zou ik dat super vinden.
Overigens wil ik een actieve subwoofer maken voor zowel audio als HT gebruik.
De versterker heb ik nog niet echt over gedacht maar ik denk dat het een XXL wordt die hier op het forum vaak genomen wordt.
Overigen is de inhoud die bij deze plaatjes hoort 62,2liter en de afmetingen van de doos wordt dan 0.446x0.687x0.285. Ik vroeg me ook af hoe ik de bas reflex sleuf aan de voorkant het beste kan positioneren en hoe groot deze moet zijn.
Bij vents heb ik momenteel dit ingesteld
0.102x0.102m
vent mach 0.16
en ik heb gekozen voor een rechthoekige vent
jullie reacties SVP