Toon posts:

IE werkt alleen via een VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hier een vreemd probleem: Via de wireless netwerkkaart werkt Internet Explorer niet (Kan pagina/server niet vinden). Maar als ik een VPN naar de zaak start (via diezelfde wireless verbinding), dan werkt Internet Explorer wel!

De pc werkt wel bij mij thuis, via de embedded netwerkkaart (de wireless kan ik niet uitproberen). Ik ben helaas niet in de gelegenheid om bij hun een netwerkkabel van hun router naar de pc te trekken en dan te kijken of het via de vaste netwerkkaart wel werkt...

PC: Compaq P4 met XPpro
Wireless: Linksys wmp11
WEP: 128bit enabled
DHCP enabled (vast ip maakt niet uit)
DNS: 194.109.6.66
Router: draytek2200E met een oude speedtouch home modem (XS4ALL)
Er staat geen proxy server ingesteld.

Als ik in een prompt type: ping www.ilse.nl dan krijg ik netjes antwoord terug.

Wat ik al gedaan heb:
- WinXP installatie eroverheen
- Wireless netwerkkaart opnieuw geinstalleerd (met nieuwere drivers).
- Met Spybot, CWShredder en Hijackthis alle spyware verwijderd

Ra ra wat kan dit zijn...?

Verwijderd

het lijkt erop dat je poort 80 wordt gefirewalled op de een of andere manier? probeer eens https://webmail.xs4all.nl/ die te bezoeken zonder de VPN connectie. Gaat dat wel?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
check je pc maar even op virussen,

xs4all blocked namelijk je account (inet alleen nog maar via de proxy van xs4all) als je onder de virussen zit

check ook je xs4all mail account maar even

A wise man's life is based around fuck you

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:18

Reptile209

- gers -

Of je hebt op je LAN-verbinding een foute proxy ingesteld. Kijk eens onder Configuratiescherm > Internet opties > Verbindingen > LAN instellingen of daar alle vinkjes (behalve misschien de bovenste) uit staan.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

zwelgje schreef op 14 augustus 2004 @ 00:06:
check je pc maar even op virussen,

xs4all blocked namelijk je account (inet alleen nog maar via de proxy van xs4all) als je onder de virussen zit

check ook je xs4all mail account maar even
Hele goede: XS4All stuurt dan een mail naar je hoofdaccount. Dat is een hele goede en vrijwel 100% zeker dat het werkt :)