opspinnen hdisk te horen over stereo

Pagina: 1
Acties:

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 13:58
Uiteraard heb ik de search & google gebruikt om te kijken of ik het probleem op kon lossen. maar helaas, kheb niets gevonden wat ook maar een beetje leek op mijn probleem.

Mijn probleem: Ik heb in mijn MultiMediabak een nieuwe (Refurbished) h-disk geplaatst. Deze schijf heeft de nare gewoonte spin (upspinnen) geluiden te maken. Nu is deze MM bak aangesloten via mijn mengpaneel op mijn stereo en telkens als de schijf spint dan hoor ik dit ZEER DUIDELIJK over mijn stereo! Haal ik em er uit en stop ik er een andere in dan is het probleem verholpen.

Specs:
ASROCK k7s8x
Duron 1800+
maxtor 8 gig
IBM deskstar 40 (dit is de schijf die spin geluiden maakt)
Qtec voeding
512 pc2100
ESI u24 USB soundcart
Mengpaneel Numark dmx 1001
NAD 320 BEE versterker

Situatie:
De line-out van mijn soundcart gaat via mijn mengpaneel naar mijn versterker.
Zowel de pc als de versterker en de het mengpaneel zitten in hetzelfde stekkerblok. Dit alles is (helaas) niet geaard.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens te aarden, want dit lijkt er heel erg op dat het via potentiaal verschillen komt.

Verwijderd

Ik had dat ook.

Ik heb mijn receiver aangesloten op een Audigy2 ZS, in een XP1700+ systeem met een Abit KR7A-Raid moederbord. Bij iedere HDD activiteit hoorde ik gekraak door Mp3's etc

Je moet het zoeken in drivers; als je een VIA chipset hebt moet je niet alleen de VIA 4-1 drivers installeren (nu heet dat pakketje "Hyperion") maar ook een VIA Latency patch. Google daar eens op, probeer het en waarschijnlijk helpt dat laatste. Als je een VIA chipset hebt dan.

Verwijderd

Ik had dat vroeger met een oude onkyo ook, aangezien deze de geest heeft gegeven staat er nu een Teac -680. Kwalitatief heel wat minder dan de NAD, maar nu heb ik dat geluid niet meer. Het is mij toch al weer een tijd niet opgevalen. Stekker eens omgekeerd insteken. Je kan maar eens proberen

Verwijderd

Een zwakke / slecht gefilterde voeding (of slechte filters/regelaars op het mobo) wil ook nogal dit soort problemen geven

• Brent
  • Laatst online: 20:10
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 15:58:
Ik had dat ook.

Ik heb mijn receiver aangesloten op een Audigy2 ZS, in een XP1700+ systeem met een Abit KR7A-Raid moederbord. Bij iedere HDD activiteit hoorde ik gekraak door Mp3's etc

Je moet het zoeken in drivers; als je een VIA chipset hebt moet je niet alleen de VIA 4-1 drivers installeren (nu heet dat pakketje "Hyperion") maar ook een VIA Latency patch. Google daar eens op, probeer het en waarschijnlijk helpt dat laatste. Als je een VIA chipset hebt dan.
Hij heeft een SIS chipset...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ChojinZ
  • Laatst online: 25-02 13:58
Ik heb alle hierboven genoemde suggestie's geprobeerd maar helaas, het heeft niet geholpen!

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is aarde. FF de FAQ lezen hoe ik dit moet doen.......

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

ChojinZ schreef op 17 augustus 2004 @ 15:54:
Ik heb alle hierboven genoemde suggestie's geprobeerd maar helaas, het heeft niet geholpen!

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is aarde. FF de FAQ lezen hoe ik dit moet doen.......
aarden is de oplossing dude!

komt ook veel voor in car-audio dat je het gasgeven ook via je subwoofer hoort enzo.. even een nieuw aardpunt maken en hoppa weg is t :)

*edit*
als het goed is heeft je numark mixer een koperkleurig shroefje aan de achterkant met "GND" of een aardetekentje daar kun je een aardedraadje aanhangen en die sluit je weer aan op een aardepunt (als je een ge-aard stopcontact op je kamer hebt zou ik daar de aarde van nemen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 16:03 ]

Pagina: 1